[Azure] Azure Strorage combineren met SharePoint & PKS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:37

vizion88

Modereer deze reactie

Topicstarter
Beste lezers,

Ik sta voor een nieuwe uitdaging. Voor een opdrachtgever heb ik in een SharePoint omgeving de Podcasting Kit for Sharepoint geplaatst. Hierin kunnen gebruikers media bestanden delen via een Youtube achtige wijze(meer info klik).

Een wens van de opdrachtgever is het implementeren van online storage. Dit kan de kosten enorm drukken. Er is gekeken naar diverse oplossingen en uiteindelijk is er gekozen voor Windows Azure Storage(klik).

In de cloud moeten de geplaatste video's worden opgeslagen. Echter ben ik nog niet bekend met het online opslaan van bestanden. Na de nodige research ben ik er achter gekomen dat er gebruik gemaakt moet worden van Blobs.

Afbeeldingslocatie: http://blogs.msdn.com/blogfiles/jnak/WindowsLiveWriter/WalkthroughSimpleBlobStorageSample_1000E/image_thumb_8.png

Nu is mijn vraag of er mensen ervaring hebben met deze specifieke case of in het algemeen met het opslaan in een blob op Azure. Alle input is welkom!

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 21:03
Sharepoint 2010 kan zijn data opslaan via Remote Blob Storage, en er zijn dan weer bedrijven die daar een Storage provider voor azure voor schrijven. Bijvoorbeeld:

http://www.stealthsoftware.eu/

Ik heb geen zicht of het goedkoper wordt, dat zou je zelf moeten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88

vizion88

Modereer deze reactie

Topicstarter
Goeie tip! Ik zal dit eens bekijken :)

Heb eens gekeken. Dat vereist een update naar SharePoint 2010. Deze opdracht moet echter binnen een week voltooid kunnen worden.

[ Voor 63% gewijzigd door vizion88 op 08-06-2010 16:06 . Reden: Status update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:54
Ik heb zelf het een en ander gedaan met Azure en ik moet zeggen dat het erg eenvoudig is allemaal.

Er zijn verschillende code voorbeelden te vinden op msdn enzo. Met C# heb je 't binnen de kortste keren voor elkaar dat je blobs kan opslaan in Azure Blob Storage. Met wat googlen moet je zo wat examples kunnen vinden.

Ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt met Azure. Of het veel goedkoper gaat worden dan zelf een server kopen is de vraag, maar het beheer en onderhoud gaat zoveel makkelijker, en de schaalbaarheid is zo goed als oneindig. Zaken waar je je als software developer liever nooit mee bezig hield, worden nu eindelijk netjes voor je geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:54
Overigens, StealthSoftware.eu ken ik niet. Ik heb ervaring met de api's van Azure zelf, en die zijn eenvoudig genoeg. Dus ik zou daar eerst naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

vizion88 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:35:
Nu is mijn vraag of er mensen ervaring hebben met deze specifieke case of in het algemeen met het opslaan in een blob op Azure. Alle input is welkom!
Heb je niet een iets specifiekere vraag dan dit? :) Wat heb je er zelf over gevonden (heb je al deels beantwoord in je topicstart :) ) en wat begrijp je daar niet van? Wat mis je? Het is voor ons veel makkelijker om je te helpen als we dat gericht kunnen doen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88

vizion88

Modereer deze reactie

Topicstarter
Ik worstel nu met de manier van uitvoeren. De PKS vereist een link waarnaar kan worden opgeslagen. Nu begin ik pas net te werken met Azure en weet ik er vrij weinig van af. Na enkele tutorials te hebben gelezen blijkt dat er verschillende roles zijn. Dit kan ik niet helemaal matchen met de PKS. Hoe moet ik het indelen is zeg maar de vraag. Een standalone app die bestanden ontvangt en opslaat oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
vizion88 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:34:
Goeie tip! Ik zal dit eens bekijken :)

Heb eens gekeken. Dat vereist een update naar SharePoint 2010. Deze opdracht moet echter binnen een week voltooid kunnen worden.
Een week?!

Veel succes dan! d:)b

Sharepoint opdracht en een week tijd gaan volgens mij sowieso niet samen :+

[ Voor 16% gewijzigd door Laurens-R op 11-06-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vizion88

vizion88

Modereer deze reactie

Topicstarter