The Realone schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:37:
[...]
Ik zal het nog 1 keer duidelijk proberen te maken en daarna kun je geen reactie van mij in dit topic meer verwachten. Ik heb het idee dat jullie alleen lezen wat jullie willen lezen om zo maar je eigen mening er door te kunnen drukken.
Ik lees niet wat ik wil, ik lees wat er staat. Als ik lees wat ik wil, dan vraag jij "Waar kan ik een wiellager het beste laten vervangen en wat kost dat gemiddeld?" zoiets.. En niet "keurt een APK station bij herkeuring de gehele auto of alleen de eerdere afkeurpunten? Want dan wissel ik een wiellager om.." Dat riekt namelijk nogal naar fraude.
Hier komt ie:
Ik wil ook niet dat het keuringsstation gezeik krijgt door mij en de reden dat ik dit topic heb gestart is omdat ik dat juist wilde voorkomen. Ik wil weten of bij een steekproef de hele auto gekeurd wordt of alleen de afkeerpunten. Of, zoals ik het verwoordde: Is een keuringsstation verplicht de hele auto na te kijken van het RDW bij een herkeuring?
Bij een steekproef wordt de gehele auto gecontroleerd. Ook als hij eerder met een steekproef afgekeurd is geweest. (zelf al eens meegemaakt. Bij mij keek de RDW controleur een keer onder de auto door, zag dat de handremkabel vervangen* was, zette zn krabbel en ging er vandoor. Bij de bevriende garagist ging de gehele controle overnieuw). Dit ligt denk ik aan de RDW controleur zelf.
*
peugeot 306, handremkabel rechts onder de benzinetank. Zit daar vastgeklemd aan de bodem, de buitenkabel loopt daar weer door een stukje slang ter bescherming. Net op de rand zat een verdacht plekje, maar was voor mij nog niet aanleiding verder te gaan kijken, de handrem werkte namelijk goed. Steekproef, toen bleek de buitenkabel gebroken (let wel: alleen de buitenkabel), dit mag niet.Hoeven ze alleen de herkeuringspunten na te kijken (en dus bij een steekproef ook alleen die punten) dan had ik mijn plan uit kunnen voeren en had niemand er gezeik mee kunnen krijgen. Moeten ze de hele auto nakijken dat vervang ik nu netjes de lager en is ook alles in orde.
Je vader is ook keurmeester geweest toch? Dan kan hij je die info toch direct vertellen? Effectief is er de laatste jaren niet heel lomp veel gewijzigd.
Zo, was dat nou echt zo moeilijk? Valt dan nu eindelijk het muntje? Ik hoop het en zo niet succes ermee!
JIJ benoemt dat je het wiellager wel ff gaat verwisselen, zodat die ene slechte kant ineens wel goed is, en de eerder goedgekeurde kant nu reden tot afkeur is. Fraude dus. Dat intresseert me verder niks, zolang je niet met dat ding bij mij komt. Het lijkt me alleen bijzonder onverstandig, en de kans dat je bij het de- en monteren van het lager beide kapotdrukt is behoorlijk groot.
Als laatste wil ik nog even kwijt dat ik er inmiddels achter ben dat de volledige auto hergekeurd moet worden en dat dat bij een steekproef ook zal gebeuren. Mede gestaafd door enkele reacties in dit topic. Dus zal ik (zoals ik altijd al van plan ben geweest bij deze situatie) de lager vervangen en de auto laten herkeuren. Sterker nog, hij is zojuist vervangen en hij gaat vanmiddag goedgekeurd worden.
Dan heb je dat verstandig gedaan. Dan mag je tenminste nog eens terugkomen bij die betreffende garage
offtopic:
vandaag 4 apk's gedaan. Nogsteeds geen steekproef...
[
Voor 6% gewijzigd door
Destruction op 09-06-2010 20:15
]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.