Ik zal eerst eens beginnen wat er in mijn computertje zit..
Asus Crosshair II Formula
AMD Phenom II X4 940
Corsair Dominator DDRII 1066mhz geheugen (CM2X2048-8500C5D) (4x2gb)
Western digital velociraptor 80GB (Windows harde schijf)
Western digital caviar green 500GB (Data schijf)
XFX Geforce GTS250 1024MB
Zalman 750watt voeding
Haupauge TV kaartje
Windows 7 Ultimate (64bit)
Het probleem is dus dat ik willekeurige BSOD's krijg, de ene keer in Windows.. de andere keer bij een spel zoals WOW of splitsecond... maakt niks uit welke eigenlijk. Er zit geen regelmaat in en het komt ook niet supervaak voor, afentoe 1x per dag. (De meldingen welke de BSOD's weergeven zijn verschillend, ik zal ze vanaf nu ook bijhouden en posten). Tevens ook 2x gehad dat de computer helemaal freezed en ik hem moet resetten.
De laatste veranderingen in mijn computer zijn:
Western digital velociraptor schijf 80gb erbij geplaatst
2x2gb geheugen erbij geplaatst
Standaard microsoft USB toetsenbord (Microsoft wired keyboard 600)
Troubleshoots:
Reinstall Windows 7
Hirens boot cd gebruikt om Western DIgital lifeguard diagnostic tools te draaien, beide harde schijven de short EN extended test gedraait.. beide geslaagd zonder errors..
Laatste versie (bootable) memtest gedownload en 1 nacht laten draaien, 6passes en geen errors gevonden..
Bij de fabrikant van het geheugen de specs opgezocht en gecontrolleerd in de bios, maar deze stonden al goed, althans de specs wat ik kan vinden namelijk 5-5-5-15 2T 1066mhz, voltage 2.1V (ook op 2.2V geprobeert maar verhelpt niets). Alleen DC Mode weet ik niet zeker, staat op Unganged.. SLI Ready memory staat op disable..
Bios geupdated naar laatste versie
Asus Crosshair II Formula
AMD Phenom II X4 940
Corsair Dominator DDRII 1066mhz geheugen (CM2X2048-8500C5D) (4x2gb)
Western digital velociraptor 80GB (Windows harde schijf)
Western digital caviar green 500GB (Data schijf)
XFX Geforce GTS250 1024MB
Zalman 750watt voeding
Haupauge TV kaartje
Windows 7 Ultimate (64bit)
Het probleem is dus dat ik willekeurige BSOD's krijg, de ene keer in Windows.. de andere keer bij een spel zoals WOW of splitsecond... maakt niks uit welke eigenlijk. Er zit geen regelmaat in en het komt ook niet supervaak voor, afentoe 1x per dag. (De meldingen welke de BSOD's weergeven zijn verschillend, ik zal ze vanaf nu ook bijhouden en posten). Tevens ook 2x gehad dat de computer helemaal freezed en ik hem moet resetten.
De laatste veranderingen in mijn computer zijn:
Western digital velociraptor schijf 80gb erbij geplaatst
2x2gb geheugen erbij geplaatst
Standaard microsoft USB toetsenbord (Microsoft wired keyboard 600)
Troubleshoots:
Reinstall Windows 7
Hirens boot cd gebruikt om Western DIgital lifeguard diagnostic tools te draaien, beide harde schijven de short EN extended test gedraait.. beide geslaagd zonder errors..
Laatste versie (bootable) memtest gedownload en 1 nacht laten draaien, 6passes en geen errors gevonden..
Bij de fabrikant van het geheugen de specs opgezocht en gecontrolleerd in de bios, maar deze stonden al goed, althans de specs wat ik kan vinden namelijk 5-5-5-15 2T 1066mhz, voltage 2.1V (ook op 2.2V geprobeert maar verhelpt niets). Alleen DC Mode weet ik niet zeker, staat op Unganged.. SLI Ready memory staat op disable..
Bios geupdated naar laatste versie