Laptop stand voor hitte...

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:04
nav
418O2 in "Hp garantie: Gloeiend hete laptop!!!!! HELP"

Mijn laptop wordt dus zo warm dat hij niet gewoon plat kan liggen. Dit is al vanaf het begin zo. Na een tijdje duikt hij in de slaapstand.

Zijn er geen stands, zoals de logitech alto, die zo zijn dat je er nog wel gewoon op kan werken? Zonder extern toetsenbord dus? Ik leg er nu steeds tijdschrijften onder, maar echt stabiel is dat niet natuurlijk.

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-01 21:33
Tuurlijk wel, er staan er genoeg in de pricewatch als je goed zoekt. ongeveer hier dus

Een aanrader vind ik de Zalman ZM-NC2000B. Echt een geweldig ding, lekker stil en koelt goed.

edit:

Ja er zit een klein USB kabeltje aan, maar hierdoor verlies je geen USB poort, want die zit ook in de cooler zelf. En je kan hem aan een van beide kanten aansluiten, dus hij pas altijd.

[ Voor 21% gewijzigd door Lt-Crash op 08-06-2010 12:51 ]

• 418O2
:X

ik wist eerlijk waar niet dat het zo'n standaard ding was

Mijn excuses.

Edit:

Een koeler hoef ik niet, of werkt dat met usb ofzo? Hoef niet nog een kabel erbij namelijk.

[ Voor 39% gewijzigd door 418O2 op 08-06-2010 12:50 ]

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03-2025

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Ze zijn in vele soorten verkrijgbaar.

http://www.google.nl/imag...F-8&source=og&sa=N&tab=wi

↓ volgende bericht hieronder ↓

• Wreckage1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-01 21:25
Hmz, google is je vriend... Maar er staat bij die zalman duidelijk bij dat het door de laptop usb wordt gevoed.
Externe stroom is dus niet nodig.

• 418O2
Maar het moet geen herrie maken, fans zijn niet eens echt nodig als hij zijn verhoging heeft.

En ik wil ook geen fancy ding met led's en whatnot, die tijd heb ik wel een beetje gehad.

Zou het fijn vinden als iemand zelf ervaring had en ik niet weer eerst op de minder leuke manier moet gaan uitvinden wat werkt :)

Verwijderd

Ik heb zo'n stand en het ding werkt prima, je kan echt goed merken dat de laptop een stuk koeler wordt. Wel is het nadeel dat het ding relatief veel herrie maakt, en dat is dus niet wat je zoekt begrijp ik.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6612

Ik heb zelf een ouder model van Coolermaster, met actieve fans erin. Horen doe je ze bijna niet, maar zelfs zonder de fans was het verschil groot.

Bovenstaande link is dus middels passieve koeling. Werkt prima :)

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 08-06-2010 12:57 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• 418O2
Hij heeft aan een cm of 3 aan ruimte genoeg om toch goed te koelen. Dan hoef ik dus geen dikke, zware, luidruchtige unit, als zo'n coolermaster ding ook voldoet.

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:21

Hoite

Goed verhaal

Het is vast wel in dat andere topic gezegd, maar heb je al geprobeerd de koelpasta te vervangen?

Lekker kort.

• 418O2
Dan gaat 'ie terug, want ik wil mijn garantie wel behouden.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

418O2 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:13:
Hij heeft aan een cm of 3 aan ruimte genoeg om toch goed te koelen. Dan hoef ik dus geen dikke, zware, luidruchtige unit, als zo'n coolermaster ding ook voldoet.
Bovenstaande is uit te breiden met een USB powerd fan, maar passief (aka zonder cooling) is net zo goed.

Xbox Live ID:Notna8310

• 418O2
Mooi :) Precies wat ik nodig heb.

• NTorenbos
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09-2023
M'n oude laptop werd vaak ook net te heet als hij niet genoeg lucht doorstroom onder de bhuizing had. Natuurlijk moet je de lucht in- en uitvoer regelmatig stof vrij maken voor goede koeling, maar om extra ruimte onder m'n laptop te creeren gebruikte ik altijd van die oude houten eierdopje (die houdertjes waar je een gekookt ei in kunt zetten). Ze hadden een perfecte hoogte en waren super makkelijk om mee te nemen. Goedkope oplossing, maar echt stabiel waren ze niet altijd :P

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica