Toon posts:

Hoe kan ik dit het beste oplossen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis 1 pc in de woonkamer staan en 1 op een slaapkamer, op deze pc's heb ik i-net sharing geplaatst, (in de woonkamer is de server).

Omdat ze nu aan't verbouwen zijn moet de server weg....

Maar ik wil boven nog wel kunnen internetten...

Is het mogelijk om de twee utp-kabels aan elkaar te "knopen" waardoor de tweede pc direct aan de kabelmodem wordt geplaatst?? (ik denk hierbij aan een kastje waarin ik beide connectoren kan plaatsen...)

Alvast bedankt voor de informatie...

Pieter

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Hebbie niet een langere utp kabel? Dan plug je die gewoon in kabelmodem naar je eigen pc... ff instellingen goed en hoppa je kan i-netten. Oja als je chello hebt en die nieuwe kabelmodem van ze (Terayon) dan zou ik eerst je IP releasen, dan kan je namelijk daarna op je andere NIC ook i-netten (moet je niet weer vergeten te doen als je server weer online kan :)) Je kan ook nog die netwerk kaart uit de andere pc halen en in je eigen doen...

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Je kan toch gebuik maken van een standaard UTP verlengkabel?(voor +/- 5 gulden te koop bij electronicazaken , misschien ook wel bij de PTT).

Is een redelijk klein stukje plastic waar je
aan twee kanten een UTP kabel in kan doen.
Hiermee kun je prima twee kabels met elkaar verbinden.

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Let op! De koppelstukjes die je bij Primafoon haalt zijn (veelal) bestemd voor ISDN. Niet geschikt voor utp! Ook al zien ze er - aan de buitenkant - hetzelfde uit, werken doet ie echt niet. Dit omdat utp de aders 1, 2, 3 en 6 doorverbonden wil zien. ISDN gebruikt andere aders.

The desire to know is natural to all good people!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt....

Ik was id. vergeten dat ik de NIC moest releasen.....

Maar hoe gaat dat eigenlijk?? (Dat heb ik nm nog nooit gedaan...)

Hier ff hoe ik denk dat het moet zijn..

-op server winipcfg (heb ik 2 netwerkaarten inzitten, bij winipcfg staan er twee)
-netwerkaart op modem (dus externe IP) vrijgeven.
-Server verwijderen, kabel aan elkaar "knopen"
-PC-2 opstarten, netwerkaart vrijgeven en dan (geen idee).........
-TCP-IP instellen (moet ik daarbij alles zelf instellen of doet ie dat zelf bij winipcfg????

-Doet het (of niet???)

Pieter

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Canis Lupus

Vosbot

Op zaterdag 10 maart 2001 22:55 schreef roba het volgende:
Let op! De koppelstukjes die je bij Primafoon haalt zijn (veelal) bestemd voor ISDN. Niet geschikt voor utp! Ook al zien ze er - aan de buitenkant - hetzelfde uit, werken doet ie echt niet.
Ik ken iemand die uit nood (hij wilde erg graag internetten) van die stukjes heeft gekocht bij de Primafoon, en ze doen het tot de dag van vandaag perfect. Hij heeft zo 3 stukken van 10 meter aan elkaar geknoopt.

Het is het proberen waard. Vraag aan de verkoper of je ze anders terug mag brengen...

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb een speciaal UTP koppelstukje besteld, voor 25 gulden :(
Oplichters.
Ik moest wel want m'n ouders vonden het niet leuk als ik de muren ging slopen om een langere kabel te trekken. :?
Pagina: 1