HP-notebook wordt warm, garantiekwestie?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chienboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-07 17:39
Beste medeTweakers,

Hierbij een verhaal waar ik graag jullie advies bij wil.
Ik heb in Augustus een Laptop van Compaq gekocht.
Al te vreden kwam ik thuis met mijn laptop maar 1 week later begon het probleem.
De laptop werd heet, ik dacht dat zou wel kunnen tot het steeds erger werd. Afgelopen Maart heb ik gebeld en is de laptop met spoed op reparatie gestuurd want de laptop werd zo heet dat er brandplekken op mijn vriendin ontstonden. De laptop werd gewoon normaal op een tafel gebruikt en zelfs daar zag je brandplekken. Nu dacht ik dat is niet normaal dus na vandaag HP gebeld te hebben, kwamen zij tot de conclussie dat hij weer ter reparatie opgestuurd moest worden. Omdat mijn vriendin en ik het daar niet mee eens waren en de laptop niet durven aan te raken. (80 graden bij windows start!!!) heb ik gezegt dat ik een compleet nieuwe wil.

Zij hebben vorige namelijk alleen toetsenbord vervangen en niks inhoudelijk verandert,
Hp zegt dat ik maar naar de winkel moet want hun zijn een reperatiecentre.
Nu mijn vraag aan jullie waar heb ik recht op?
En moet het echt zover gaan voor ik een vervangend iets krijg?
Is 1 brandplaar niet genoeg?

Dus daarom medetweakers, wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:07
Neem contact op met de winkel. Met hun heb jij een overeenkomst.
Zij moeten er voor zorgen dat jij een product hebt wat na behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:54
Dus, je hebt de laptop al 1x opgestuurd vanwege hitte problemen?

Ik gok dat, zolang HP het kan repareren, je eerst moet afwachten tot de reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:12
[verwijderd]

[ Voor 101% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chienboy
rscheper schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:26:
Dus, je hebt de laptop al 1x opgestuurd vanwege hitte problemen?

Ik gok dat, zolang HP het kan repareren, je eerst moet afwachten tot de reparatie?
Ja hij is al ter reperatie opgestuurd maar toen hadden zij belooft alles te vervangen.
Maar hebben alleen het toetsenbord vervangen omdat die krom stond.

Nu is hij zo heet dat youtuben alleen hem al 90 graden maakt:O

Maar ook hp zegt dat ik naar de winkel moet maar kan ik daar een nieuwe eisen dit i.v.m. een eerdere reperatie en dat de laptop gevaarlijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
Ik heb een HP DV5 van anderhalf jaar oud en die heb ik op tafel liggen als ik hem gebruik. Zonder dat ik een dubbelgevouwen tijdschrijft oid onder mijn laptop leg doet hij het ook niet erg lang. Hij gaat dan gewoon in hibernate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chienboy
Dus mijn vraag is eigenlijk wat zijn mijn rechten enz... wat kan ik vragen en wat niet?
Wat zijn ze volgens de koopovereenkomst verplicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Wanneer het (exact zelfde) probleem bij 3x repareren nog steeds bestaat, mag je een vervangend exemplaar vragen. Helaas zul je deze procedure even moeten uitzitten en daarna eventueel om een nieuwe vragen.

Misschien als je in de winkel het verhaal uitlegt, of beter; het kunt laten zien in de winkel, ze meteen zeggen dat je een nieuwe krijgt.
Waarschijnlijk niet, maar je kunt het proberen.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe weet je overigens dat de laptop 80 graden is bij opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
precies mag ik vragen hoe je de temperaturen meet ? 90 graden bij youtube, 80 graden bij opstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chienboy
Via zo'n programma dat de cpu graden en de core meet heeft hp mij gevraagt te downloaden...
Maar echt het hele toetsenbord word heet vooral links, je hand kan niet eens rusten op de toetsen zo heet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-08 13:47
Is je ventilator misschien verstopt? Bijvoorbeeld dat je 'm openmaakt en er dan een reep stof uit kunt halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Zojuist een titelchange doorgevoerd en dit topic krijgt een kickje richting Shopping Forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
chienboy schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:07:
Via zo'n programma dat de cpu graden en de core meet heeft hp mij gevraagt te downloaden...
Maar echt het hele toetsenbord word heet vooral links, je hand kan niet eens rusten op de toetsen zo heet!
Heb hier exact hetzelfde probleem, maar met een dv7 reeks. Je bent dus niet alleen.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
418O2 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:30:
Ik heb een HP DV5 van anderhalf jaar oud en die heb ik op tafel liggen als ik hem gebruik. Zonder dat ik een dubbelgevouwen tijdschrijft oid onder mijn laptop leg doet hij het ook niet erg lang. Hij gaat dan gewoon in hibernate...
Dat is raar want ik kon zelf films zien in bed met mijn dv5.
Ik heb hem wel regelmatig gestofzuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
HP heeft een voorgeschiedenis van vele jaren lang van oververhitting in hun notebook series, zowel zakelijke als consumentenmodellen. Als ik me het goed herinner, is er op de HP user forums veel over te doen geweest, maar goed, het is HP, dus net als met de voortdurende issues met notebooks voorzien van Nvidia mobility chips uit de 7, 8 en 9 series, is dat vrijwel allemaal door moderators verwijderd. Los daarvan zijn er toch best wat issues geweest met accu modellen bij verschillende notebook series, zelfs met recalls.

Het is de moeite waard waarschijnlijk om even op google jacht te gaan, er zijn nog steeds best veel community sites en gebruikersgroepen die zich nog steeds bezig houden met de problematiek voortvloeiend uit de Nvidia mobility GPU situatie, en zich in sommige gevallen goed geïnformeerd houden met oog op de gerelateerde issues van HP zelf afkomstig uit design, componenten selectie, etc. De HP eigen community sites zijn een verspilling van tijd, wat recall informatie aangaat kun je altijd beter de zoektocht starten via de amerikaanse site (emea sites liggen vaak structureel achter of zijn incompleet in informatie voorziening m.b.t. recalls).

Kort samengevat: intern componenten ontwerp heeft een voorgeschiedenis van hitte opbouw bij het gros van HP notebook series, heb je er een met een Nvidia 7, 8 of 9 serie GPU, dan heb je vrees ik een heel ander probleem (waarbij de basis ontwerp fouten niet helpen), mocht je er een hebben met accu problematiek, dan is het een kwestie van vast stellen welk type en of HP hiervoor een recall actief heeft..

Het Nvidia probleem is bij HP intern zwaar bekend, al is in ieder geval Emea beleid het onderwerp niet zelf aan te dragen in support trajecten. Het probleem van hitte ontwikkeling, tja, succes, maar dat wordt knokken met HP. Ik heb zelf een aantal vergelijkbare gevallen gehad, DV7 en 9 serie modellen waar schroeischade optrad, en die gevallen zijn uiteindelijk pas na interventie van de retailer (die de buik vol had) tot een vergelijk gekomen en de units vervangen door nieuwe machines. 4 maanden na de eerste melding.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Interessant, maar het wordt niet knokken met HP, maar met de leverancier. Hoewel leveranciers alles zo snel mogelijk afschuiven op de fabrikant heb je daar als klant geen relatie mee.

Grote voordeel van een laptop is dat je hem fysiek naar de winkel mee kunt nemen. Als jij schroeiplekken op tafel krijgt, krijgen zij dat daar ook. Dat maakt de discussie over *of* er een probleem is wat makkelijker :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:27
Heb je überhaupt al contact gehad met de winkel waar je de laptop kocht? Want zoals hiervoor al aangegeven, zij moeten jou garantie geven. De fabrieksgarantie is een aanvullende dienst.

De winkelier moet op grond van de wet het probleem 'zonder ernstige overlast' oplossen en het is de consument die in principe de keuze heeft tussen reparatie en vervanging, tenzij de gekozen optie redelijkerwijs niet gevergd kan worden van de winkelier.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK schreef op zondag 13 juni 2010 @ 07:51:
tenzij de gekozen optie redelijkerwijs niet gevergd kan worden van de winkelier.
Wat in de praktijk bij deze productgroep eigenlijk per definitie neerkomt op herstel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:27
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 11:14:
[...]

Wat in de praktijk bij deze productgroep eigenlijk per definitie neerkomt op herstel ;)
Ik denk dat bij die redelijkheidstoets alle omstandigheden van het geval meegenomen moeten worden, dus ook de mate van overlast voor de consument en dan is het vervangen ineens een stuk minder onredelijk.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 102% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar.tin schreef op zondag 13 juni 2010 @ 22:02:

Hoe dan ook heb je na 3 pogingen met repareren recht op een vervangend product.
Heb je daar een bron voor?
Zeker als het een behoorlijk groot probleem is.
Het lijkt mij vreemd als er onderscheid wordt gemaakt tussen grote en kleine problemen. Immers, wie bepaalt wanneer een probleem een groot of een klein probleem is en waarom zou er verschil in afhandeling moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:12
Zoals al enkele malen eerder gemeld in dit topic:

Je hebt een koopovereenkomst met een winkel, niet met HP. Je moet dus gewoon de winkel inschakelen en zij dienen het voor jou op te lossen, hetzij door hem net zo vaak ter reparatie aan te bieden bij HP tot je technische probleem is opgelost, hetzij door jou tegemoet te komen met een ander exemplaar.
Kom je er dan nog niet uit, dan kan je de winkel melden dat je de koopovereenkomst ongedaan wilt maken vanwege een ondeugdelijk product.

Wil je de exacte info en voorbeeldbrieven hiervoor, kijk dan eens op de site van ConsuWijzer, daar kan je alle info vinden plus een telefoonnummer om je vragen te stellen.

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 103% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar.tin schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:51:

Toen is mijn notebook 3 maal wel-niet gerepareerd, vervolgens had ik recht op een vervangende notebook. Dit is door de winkelier ook keurig gedaan. Ik zal wel even snuffelen naar een bron.
Veel winkeliers hanteren dit principe. Ik heb er in het verleden ook al naar gezocht, maar kon geen bron vinden naar een gezaghebbende instantie. Vandaar mijn vraag. ;)
Die laatste zin bedoelde ik anders dan jij hem interpreteerde ;), meer in de categorie, het is een bekend probleem van HP dat hun notebooks heet worden. Beetje ongelukkig uitgelegd O+
Dat weet ik wel, maar het gebeurt in dit forum nogal eens dat een TS zich focust op de delen die hem aanspreken. Het is daarom zaak om een beetje zorgvuldig te formuleren. Even advocaat van de duivel spelen is dan wel leuk :>
Pagina: 1