Hoi,
Ik ben al een tijde bezig met het volgende probleem en zou hier heel graag hulp/tips voor krijgen:
wij zijn aan het ombouwen met onze bestaande WSS 3.0 omgeving.
oude opstelling: fysieke server met WSS3.0 en SQL express.
nieuwe opstelling:
-Virtuele server met alleen de website
- centrale database server (SQL server 2008) waarop de database staat en de sharedservices (zoek engine)
nu loop ik tegen het volgende probleem aan:
wij verwijzen gebruikers via de Cname: Intranet naar de website.
ging met de oude situatie probleemloos.
Echter in de nieuwe situatie lopen we tegen fouten aan op de site (dikke sharepoint foutmelding, kan het bestand niet vinden)
bijvoorbeeld zoeken op documenten, personen enz.. gaat niet meer!
nou lijkt het mij logisch dat het komt doordat het browsen met de cname alleen maar naar de server verwijst waarop de website draait. op het moment dat je de sharedservices provider aanroep dmv een zoekopdracht kan hij niets meer met de link (waarin de cname staat die naar de webserver verwijst, maar niet naar de zoekengine)
het vreemde is alleen, dat als ik handmatig de link aanpas en ipv de cname de hostname van de webserver invoer kom ik wel op de pagina.
Hoe los je zoiets op met de huidige opstelling?
thnx alvast voor de replies en of tips!
Grtz
Gijs
Ik ben al een tijde bezig met het volgende probleem en zou hier heel graag hulp/tips voor krijgen:
wij zijn aan het ombouwen met onze bestaande WSS 3.0 omgeving.
oude opstelling: fysieke server met WSS3.0 en SQL express.
nieuwe opstelling:
-Virtuele server met alleen de website
- centrale database server (SQL server 2008) waarop de database staat en de sharedservices (zoek engine)
nu loop ik tegen het volgende probleem aan:
wij verwijzen gebruikers via de Cname: Intranet naar de website.
ging met de oude situatie probleemloos.
Echter in de nieuwe situatie lopen we tegen fouten aan op de site (dikke sharepoint foutmelding, kan het bestand niet vinden)
bijvoorbeeld zoeken op documenten, personen enz.. gaat niet meer!
nou lijkt het mij logisch dat het komt doordat het browsen met de cname alleen maar naar de server verwijst waarop de website draait. op het moment dat je de sharedservices provider aanroep dmv een zoekopdracht kan hij niets meer met de link (waarin de cname staat die naar de webserver verwijst, maar niet naar de zoekengine)
het vreemde is alleen, dat als ik handmatig de link aanpas en ipv de cname de hostname van de webserver invoer kom ik wel op de pagina.
Hoe los je zoiets op met de huidige opstelling?
thnx alvast voor de replies en of tips!
Grtz
Gijs