Wat is de juiste touchscreen voor carpc

Pagina: 1
Acties:

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:30
Hallo,

Ik ben me gaan verdiepen in het bouwen van een CarPC in een Volvo S60.

Nu heb ik een besluit kunnen nemen in de hardware en software welke ik ga gebruiken om dit te realiseren.
Alleen ik kom er maar niet uit wat voor een touchscreen ik wil gaan gebruiken.

In eerst instantie wou ik er 1 bouwen in mijn dashboard, maar aangezien het een orginele volvo radio is en ze erg goed maar ook kostbaar zijn, wil ik die er graag in laten zitten.

Nu is mijn oog gevallen op een zonneklep als locatie, alleen zijn zonnekleppen zoals bekend niet erg diep, en zijn de meeste touchscreens een cm of 3 diep.

Iemand ervaring met een touchscreen dat hier goed geschikt voor is, en niet zo diep is ?

Alvast bedankt.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Een scherm in de zonneklep van de bestuurder lijkt me niet erg handig en veilig tijdens het autorijden.

• bassiej19
Tweak-Freak schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:52:
Een scherm in de zonneklep van de bestuurder lijkt me niet erg handig en veilig tijdens het autorijden.
Bedankt voor je reactie.

Deze zal niet in zonneklep van bestuurder komen, maar van de bijrijder.

Deze carpc is ook niet bedoeld als navigatie of dergelijke.

Alvast bedankt

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:41
http://www.volvo850forum....8d7cb6c903c&topic=36569.0

Die vind ik zelf erg mooi, lees hem maar eens door.

• bassiej19
Super bedankt! Ik ga hem doorlezen.

• bassiej19
Ik heb hem rustig doorgenomen, en ook bekeken wat voor een scherm hij had. Echter is dit zelf ook een vrij dik scherm :(. Wel handige tips staan er trouwens in qua voeding.

• bassiej19
Ik ben eruit.

Ik heb een ingebouwde RTI Systeem van Volvo, dus zo'n mooie navigatie die uit het dashboard komt. Ik ga dit systeem inbouwen: http://www.q-lab.be/imiv_classic .

Dat is een apparaat waarmee ik een digitale ingang op mijn volvo radio creeer, en een video input op mijn volvo RTI scherm.

Dus verder geen lelijke inbouw :).

In ieder geval bedankt voor de reacties.

• ThinkPad
Maar dan heb je geen touchscreen toch?

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 22:14
Afhankelijk van de afmetingen van het scherm kun je daar natuurlijk wel touch aan hangen.

• bassiej19
Dit is inderdaad geen touchscreen. In eerst instantie ga ik dit oplossen door een draadloos minitoetsenbordje met zo'n vingermuisje (middenin). En een windows media afstandsbediening :).

Wel wil ik in een later stadium (zodra dit werkt) gaan kijken naar de mogelijkheid om er een touchscreen in te zetten. De imiv module is voor het scherm dan niet meer nodig, maar moet er toch inzitten inverband het geluid.

• Noxious
Weet je de afmetingen van het scherm?

• bassiej19
Hij is 6.5 inch het schermpje dat erin zit. Enig idee of er touchscreens voor zijn (pc ready) van hetzelfde formaat?

• ThinkPad
Dealextreme heeft wel 7" touchscreens voor een EEE pc geloof ik. Dat is van dat folie wat je voor je monitor kunt plaatsen. Misschien dat je die op maat kunt knippen en dan calibreren op jouw schermformaat.

Maar zit de RTI niet tever naar achter op het dashboard? Lijkt me niet echt veilig als je helemaal voorover moet bukken tijdens het rijden :X

[ Voor 69% gewijzigd door ThinkPad op 09-06-2010 14:46 ]

• bassiej19
ThinkPadd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:41:
Dealextreme heeft wel 7" touchscreens voor een EEE pc geloof ik. Dat is van dat folie wat je voor je monitor kunt plaatsen. Misschien dat je die op maat kunt knippen en dan calibreren op jouw schermformaat.

Maar zit de RTI niet tever naar achter op het dashboard? Lijkt me niet echt veilig als je helemaal voorover moet bukken tijdens het rijden :X
Dat klopt. Hoewel heel ver naar achter valt opzich nog wel mee.
Voor muziek ga ik voice besturing doen. En overige dingen doe ik normaal gesproken stilstaand, want ben hoe dan ook niet zo voorstander van het met computers spelen onder het rijden :).

• Noxious
Dan zou je inderdaad kunnen proberen om deze 7" digitizers er voor te plaatsen, moet je alleen die extra cm rondom kwijt kunnen achter het dashboard.
Overigens zijn deze in tegenstelling tot wat ThinkPad zegt niet op maat te knippen! Het is een hardkunststof of glas plaat met een dunne folie ervoor waar tussen de rand een electrode is aangebracht die meet of er contact is tussen de onder en bovenlaag en afhankelijk van de weerstand kan bepalen waar dat contact geweest is.

Met bijgeleverde (of gedownloade) software zijn deze echter ook wel op een 6.5" scherm te kalibreren.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16124
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12561

De 2e heeft een normale USB-aansluiting, de ander is bedoelt om vast te solderen.

• bassiej19
Noxious schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:16:
Dan zou je inderdaad kunnen proberen om deze 7" digitizers er voor te plaatsen, moet je alleen die extra cm rondom kwijt kunnen achter het dashboard.
Overigens zijn deze in tegenstelling tot wat ThinkPad zegt niet op maat te knippen! Het is een hardkunststof of glas plaat met een dunne folie ervoor waar tussen de rand een electrode is aangebracht die meet of er contact is tussen de onder en bovenlaag en afhankelijk van de weerstand kan bepalen waar dat contact geweest is.

Met bijgeleverde (of gedownloade) software zijn deze echter ook wel op een 6.5" scherm te kalibreren.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16124
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12561

De 2e heeft een normale USB-aansluiting, de ander is bedoelt om vast te solderen.
Bedankt voor je reactie. Alleen het probleem is dat het om een RTI gaat die uit het dashboard schuift (orgineel volvo). Dus moet even gaan opmeten of het in de navigatie gaat passen.

Wel flauw dat ze 6.5 inch doen en niet gewoon die cm extra geven.

• Noxious
Haha ah dat kan lastig zijn dan :P of als echte tweaker gewoon een 7" versie van maken O-)
En een stuk uit je dashboard slijpen :+

6.5" modellen heb ik zo snel niet kunnen vinden op DealExtreme, anders zou je nog voor zowel een 7" PC model kunnen gaan en een 6.5" voor een random PND en hopen dat de interface hetzelfde is zodat je die 6.5" op die controller kan gebruiken. :P

• bassiej19
Bedankt voor het zoeken in ieder geval. Ik ga de rti eens openschroeven. Eens kijken of er genoeg ruimte is voor 7 inch :)
Pagina: 1