Onkyo TX-SR608 VS Pioneer VSX-920

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-12-2024
Hey Tweakers

Hopelijk is dit niet als vloeken in de kerk, maar ik twijfel qua aanschaf tussen de Onkyo TX-SR608 en de Pioneer VSX-920.

Twee receivers die qua specificaties zeer aan elkaar gewaagd zijn en ook in dezelfde prijscategorie vallen.

De pioneer lijkt wat punten voor te hebben als het gaat om multimedia (iPhone/iPod).
Verder schijnt het geluid ruimtelijker te zijn dan die van de 608 en schijnt het systeem om de speakers automatisch af te stellen een stuk geavanceerder / moderner te zijn bij Pioneer.

De Onkyo moet het dan weer hebben van een meer stabiele en uitgebreide 1080P upscale mogelijkheid en de THX Select II certificering.

Ik ben benieuwd naar jullie gedachten in deze, al dan niet gebaseerd op persoonlijke ervaring!

Onkyo VS Pioneer! Bring it on! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:54
Het schijnt... Duidelijk dat je eerst even moet gaan luisteren totdat je over gaat tot het aanschaffen van 1 van de 2. Voor de onkyo is ook wel een docking station te verkrijgen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-07 17:34
Misschien niet geheel onbelangrijk.
Zag het niet zo 123 staan bij de onkyo
heeft deze hdmi 1.4 passtru? die de pioneer wel heeft
een receiver gaat bij mij wel 6-8 jaar mee denk ik dus niet geheel onbelangrijk mochten 3d tv echt doorbreken.

en je moet denken tot wanneer is die betere 1080P upscale echt belangrijk??
over een jaar of 2 zijn bijna al je media input op deze resolutie,. behalve natuurlijk wanneer je je media op dvd/divx blijft kopen/downloaden/opnemen. of je hebt een grote dvd collectie die je niet wilt omruilen.

[ Voor 37% gewijzigd door SonyEricsson op 08-06-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
Er zijn hier helaas geen winkels in de buurt waar ik de receivers zou kunnen beluisteren.
Ik ga dus puur af op de recensies van de pro's en de gebruikers. Ik denk dat je met geen van beide receivers een miskoop kunt doen.

Volgens mij stuurt de Onkyo 1.4 signalen gewoon door ja, maar dit weet ik niet zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

De Onkyo heeft 1.4 ja, zie ook de site ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312857

------

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 312857 op 10-06-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
Dat is inderdaad erg offtopic... Wellicht kun je er een nieuw topic over beginnen?

Harman Kardon vind ik helemaal niks qua design, maarja, dat is altijd persoonlijk!
Voor zover ik weet zijn Onkyo, Pioneer en YAMAHA momenteel de enige drie aanbieders van 3d ready 1.4 HDMI receivers... [Edit]; Ik zie net de Denon AVR-1911, die is ook 3d ready / 1.4 HDMI uitgerust.

Ik ben er overigens nog niet uit.
Op dit forum las ik over problemen met de Onkyo, een Samsung LCD TV [Edit]; en de PS3 (en laat ik nou ook net een TV van Samsung hebben én een PS3). Dan maar gaan voor Pioneer? Tja... Die THX certificering moet toch ook wel wat inhouden voor de Onkyo...

Ik hoop dat er mensen zijn die beide receivers hebben kunnen beluisteren en hun ervaring willen delen. :/

[ Voor 11% gewijzigd door vcrrr op 10-06-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Er zijn problemen bij iemand met zijn PS3 - Onkyo - Samsung tv. Das iets anders dan alleen de combinatie Onkyo - Samsung

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Ikzelf heb sinds 2 weken de Onkyo SR-TX608, de Pioneer ken ik niet, maar baal nu wel dat ik daar niet op gelet heb. Had die twee wel even naast elkaar willen horen/zien.
In ieder geval kan ik wel zeggen dat de Onkyo legio instellingen heeft, elke dag ontdek ik nog wel iets. Het apparaat is verder een genot voor de oren en dan te bedenken dat ik nog niet de juiste speakers erbij heb.
Op dit moment heb ik een wat oudere JVC actieve sub met JVC center en rear speakers. Mijn front speakers zijn van Magnat, ook al wat ouder. Het geluid dat ik nu al eruit krijg is zeer goed. Alle tv uitzendingen via de HDMI upscaling zien er nog beter uit als voorheen (Humax iHDR 5050C). Muziek klinkt geweldig en naar mijn idee niet plat, ook hier even gepuzzelt voor de juiste instellingen.
Ik denk dat als ik een goeie set speakers ga aanschaffen tzt (en ook nog een blu ray speler), dat het geheel nog beter zal klinken.
Op dit moment heb ik nog maar 2 nadelen, waarvan 1 eigenlijk meer aan mezelf ligt, namelijk het grote aantal instellingen/mogelijkheden van het apparaat. Het andere nadeel is dat de HDMI pass through als het apparaat uitstaat niet goed werkt. Mijn tv springt in een standby stand na een paar minuten waardoor ik het ding van de stroom moet afhalen. Waarschijnlijk kan mijn tv niet overweg met die pass through, dus dat heb ik uit moeten zetten. Gevolg hiervan is trouwens dat ik ALTIJD mijn versterker aan moet zetten, geen ramp, maar soms overbodig. Fijn extraatje is ook dat de afstandbediening werkt op al mijn andere apparaten dmv een code, handig!

Om een goede indruk te krijgen zou je toch die apparaten naast elkaar moeten zetten lijkt me... Just my two cents :)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 16:21
TS al een besluit genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
Neen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op basis van het enkel lezen van recensies zal dat ook erg lastig worden als verder de prijs en specs idem aan elkaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Ik wilde me de 608 gaan halen, echter zag ik vandaag dit: pricewatch: Pioneer VSX-920-K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
@Magic

Ik heb de winkel in kwestie al gemaild met de vraag of de prijs correct is en het wel om de VSX920 gaat (niet per ongeluk om de 820 of de 919 bijvoorbeeld). Morgen zal er wel een reactie komen.

Maar, een vraag voor jou, even deze mogelijke stuntprijs buiten beschouwing gelaten, waarom zou jij kiezen voor de Onkyo en niet voor de Pioneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Gevoel, de Onkyo al in het echt kunnen beluisteren. Voor mij onerbodige functies( internet radio en ipod gebeuren) en maar 4x hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Magicw00b schreef op zondag 13 juni 2010 @ 13:12:
Gevoel, de Onkyo al in het echt kunnen beluisteren. Voor mij onerbodige functies( internet radio en ipod gebeuren) en maar 4x hdmi.
Ik kan natuurlijk moeilijk meepraten over het verschil tussen de twee. Mijn ervaring staat hierboven reeds, de Pioneer heeft minder HDMI? HDMI is wel de toekomst natuurlijk, kunt er beter eentje teveel hebben. Ikzelf heb al 4 in poorten in gebruik (decoder, bluray, pc en playstation).
Wat betreft overbodige functies, dat verschilt natuurlijk voor iedereen.

Denk dat je keuze moet maken op basis van smaak, geluid vergelijken (indien mogelijk) en inderdaad zeer belangrijk, welke functies heb je nodig en welke niet.

[ Voor 18% gewijzigd door SuB-Gold op 14-06-2010 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Ik heb de knoop inmiddels ook doorgehakt.

Vanmidag even naar de Saturn in Moers (duitsland) en daar de SR608 zilver oppikken voor €450

Internet radio luister ik wel via mijn Squeezebox, en heb nu al 4 hdmi apparaten en dat zullen er ongetwijfeld meer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Magicw00b schreef op maandag 14 juni 2010 @ 09:48:
Ik heb de knoop inmiddels ook doorgehakt.

Vanmidag even naar de Saturn in Moers (duitsland) en daar de SR608 zilver oppikken voor €450

Internet radio luister ik wel via mijn Squeezebox, en heb nu al 4 hdmi apparaten en dat zullen er ongetwijfeld meer worden.
Nice, veel plezier ermee!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Heb hem gisteravond nog even opgepikt. 449 voor de zilveren versie bij de Saturn in Moers( Duitsland)

Helaas nog niet de tijd gehad om hem uit de doos te halen, maar dat gaat nog wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_43
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-10-2020
Heb afgelopen week de VSX-920-K besteld via Pricewatch (bij MaxICT). Heeft iemand hetzelfde gedaan en geleverd gekregen? Hij staat namelijk niet meer op de site van MaxICT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inztigator
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb hem gisteren pas besteld, dus voorlopig nog geen paniek hier :)

Edit: nog een vraagje voor de huidige bezitters van een 920 (of hoger). De specs leren mij dat de receiver met de Anchor Bay-technologie het beeld kan upscalen, en dit vanaf eender welke source. Betekent dit dat mijn oude dvd-player (zonder HDMI, laat staan upscaler) die ik via de line in aansluit hier ook van zal profiteren, en zo geholpen wordt met upscalen van "gewone" dvd's? :/ Of vergis ik mij?

[ Voor 74% gewijzigd door inztigator op 16-06-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
Ik bezit de 920 (nog) niet - maar wat ik vanuit de specs en diverse reviews begrijp is dat voor alle bronnen anders dan HDMI upscaling toegepast wordt / kan worden. Dus ja, jouw DVD's zullen daar zeker van profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_43
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-10-2020
Ik had de 608, heb ik teruggestuurd en de 920 besteld. Deze klinkt veel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-07 15:36
B_43 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 07:39:
Ik had de 608, heb ik teruggestuurd en de 920 besteld. Deze klinkt veel beter :)
verklaar je nader.. Dit is nogal kort door de bocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
Ik heb de VSX-920 inmiddels gekocht. De prijs heeft de doorslag gegeven.

Echter, ik moet zeggen dat het me tot nu toe wat tegenvalt. Ik verwachtte een gigantische verbetering ten opzichte van mijn vorige YAMAHA receiver, maar dat valt tegen.

Wellicht moet ik me nog goed verdiepen in de instellingen. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 10:57
vcrrr schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:20:
Echter, ik moet zeggen dat het me tot nu toe wat tegenvalt. Ik verwachtte een gigantische verbetering ten opzichte van mijn vorige YAMAHA receiver, maar dat valt tegen.
Dit zal je ook niet gauw hebben hoor. Versterker-X klinkt heus niet substantieel anders dan versterker-Y (in dezelfde (prijs)klasse). En een nieuwe receiver hoeft ook helemaal niet (qua versterking) beter te zijn dan een oudere, vaak zelfs integendeel. De nieuwe entry-level apparaten bieden werkelijk zo veel functies voor zo weinig geld dat er ergens op bespaard is. Dit is meestal het versterkings-en/of voedingsgedeelte.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
SuB-Gold schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:16:
Op dit moment heb ik nog maar 2 nadelen, waarvan 1 eigenlijk meer aan mezelf ligt, namelijk het grote aantal instellingen/mogelijkheden van het apparaat. Het andere nadeel is dat de HDMI pass through als het apparaat uitstaat niet goed werkt. Mijn tv springt in een standby stand na een paar minuten waardoor ik het ding van de stroom moet afhalen. Waarschijnlijk kan mijn tv niet overweg met die pass through, dus dat heb ik uit moeten zetten. Gevolg hiervan is trouwens dat ik ALTIJD mijn versterker aan moet zetten, geen ramp, maar soms overbodig.
Pass-through betekend alleen dat de versterker geen beeldbewerking doet over het inkomende signaal. Voor pass-through moet de versterker aan staan!

[ Voor 4% gewijzigd door robkamp op 21-06-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229427

Ik zit er ook aan te denken om de Onkyo TX-SR608. Ik ben wel benieuwd waarom B43 toch voor de Pioneer VSX920 gegaan.. Ik heb een Panasonic VT20 aangeschaft vorige week en ik zoek daar nog een mooie surroundset bij, te beginnen bij een surroundversterker + aansluitingen.

Ik heb nog een heel goede Technics A1000M2 + C1000M2 voor/eindversterker. Was 10 jaar geleden best duur. Bestaat er een mogelijkheid om deze te houden en alleen een kastje te kopen met de 608 functionaliteiten? Of zou mijn versterker niet aangesloten kunnen worden voor surround omdat hij daar niet voor gebouwd is?

Is er een Onkyo met deze mogelijkheden, maar een betere versterking?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 229427 op 24-06-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Interessant topic omdat ik zelf ook zit te kijken naar de VSX-920 en de Denon 1611 of 1911, helaas zijn er nog niet zo heel veel reviews van beschikbaar. Maar waar ik benieuwd naar ben is de naam van de functie om beeld en geluid naar de tv door te sluizen zonder dat de versterker aanstaat. Als ik tv kijk hoef ik dat niet altijd via 5.1 te horen. Het probleem is dat is de naam van deze functie niet weet.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55

FeaR

In GoT we trust

Wooldoor schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:12:
Interessant topic omdat ik zelf ook zit te kijken naar de VSX-920 en de Denon 1611 of 1911, helaas zijn er nog niet zo heel veel reviews van beschikbaar. Maar waar ik benieuwd naar ben is de naam van de functie om beeld en geluid naar de tv door te sluizen zonder dat de versterker aanstaat. Als ik tv kijk hoef ik dat niet altijd via 5.1 te horen. Het probleem is dat is de naam van deze functie niet weet.
Dat wordt in het algemeen "Pass Through" genoemd. Nadeel is alleen dat het kenmerk "Pass Through" ook de andere benaming kan zijn van HDMI Switching. Dat de receiver dus het audiodeel niet van het HDMI signaal haalt en dat er dus een aparte kabel moet lopen voor het geluid. Dus de tegenhanger van HDMI Processing. Al vervalt HDMI Processing en HDMI Switching als je HDMI 1.4 hebt, want dat is naar mijn weten altijd HDMI Processing aangezien je dat wel nodig hebt voor het Audio Return Channel.

Kan je vertellen dat de Denon's die je noemt sowieso doen wat jij wilt. Dat doen ze namelijk al vanaf de xx09-modellen. Onkyo doet het ook en daar wordt het zelfs met een LEDje op de receiver aangegeven als deze functie in is geschakeld. Bij Denon brand er naar mijn weten geen lampje. Hoe het met Pioneer zit durf ik niet te zeggen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1