[Testcase] Isotemple

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:27
Aantal foto's die ik de afgelopen dagen gemaakt heb met mijn nieuwe Canon EOS 50D, 24-70mm f/2.8, en 50mm f/1.8 II, het was lekker weer dus ben erop uit gegaan met een aantal vrienden. [update: 13:04]
Afbeeldingslocatie: http://isotemple.com/images/digitzz3.jpg
1. mooie kleuren en compositie vind ik zelf.

Afbeeldingslocatie: http://isotemple.com/images/digitzz2.jpg
2. leuk sfeertje, simpele bewerking.

Afbeeldingslocatie: http://isotemple.com/images/joenis2.jpg
3. mooi moment van opname, eigenlijk perfecte timing. Bewerken is netjes.

Afbeeldingslocatie: http://isotemple.com/images/tattoomachine.jpg
4. simpel maar toch mooi.

Afbeeldingslocatie: http://isotemple.com/images/inkedup.jpg
5. mooi scherp, simpele bewerking maar toch erg netjes.

Afbeeldingslocatie: http://isotemple.com/images/shy.jpg
6. simpele foto, maar erg mooie bokeh, de bewerking voegt er ook nog wat aan toe.

Afbeeldingslocatie: http://isotemple.com/images/jaysinz.jpg
7. wat simpelere foto, weinig bewerking.

Afbeeldingslocatie: http://isotemple.com/images/jaysinz2.jpg
8. eveneens een wat simpelere foto, weinig bewerking.

Afbeeldingslocatie: http://isotemple.com/images/digitzz.jpg
9. leuke compositie vind ik zelf. redelijke bewerking.

wie meer wilt zien: isotemple

[ Voor 23% gewijzigd door colorsone op 08-06-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Het is goed dat je zelf commentaar geeft op je eigen foto's, maar het mag wel iets bescheidener. "Bewerking is top" bijvoorbeeld komt nogal arrogant over. En zou je ze kunnen nummeren? Maakt commentaar geven een stuk makkelijker. Heb je al gedaan ;)

#3 vind ik het moment heel erg nice, maar de kleuren vind ik niet echt wat eigenlijk. Bij #6 vind ik de bokeh veel te heftig en onrustig.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 08-06-2010 11:36 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Ik vind #3 een leuk moment, echter vind ik de achtergrond nog teveel aanwezig. De boarder springt er niet echt uit. De rest doet me niet zoveel :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
1] ik vind de nabewerking echt over de top..
2] toning vind ik het net niet helemaal
3] same as 2], maar het moment is wel erg netjes. vignetting stoort mij wel
4] niet boeiend, links veel loze ruimte
5] goed gebruik gemaakt van DoF
6] niet zo'n prettige bokeh, keihard licht op zijn koppie. vooral de schaduw onder zijn kon is echt storend.

al met al heb ik het idee dat je iets te graag aan het contrast-slidertje zit? voor de rest best een prima serie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4. Hij loopt onder net uit beeld, en de naald van het apparaat staat er niet op. Het duurde bij mij ongeveer 6 seconden voordat ik doorhad dat het om een tattoo-apparaat ging.

Voor de rest vind ik je gevoel voor timing en compositie erg goed, maar idd /met hierboven, je zit iets te graag aan het contrast, en gebruikt op 5 en 6 een storende hoeveelheid toning imho.
(aura van licht om het tattoo op 5 en om zijn hoofd op 6)

@hieronder Je krijgt van mij extra complimenten als je pas 3 maanden bezig bent :o

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Goeie tips allemaal, ik ben pas een maand of 3 serieus bezig met fotograferen. Dus heb ook nog een hoop te leren! thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:28
3 Geeft me het gevoel van een Amerikaanse suburb, jammer dat er niet iets meer licht op de persoon is (invulflits oid).
Naast dat je veel aan het contrast zit, staat de clarity denk ik ook best hoog, bij 6 komt dat op het gezicht wel fijn uit, maar of ik er verder zo'n fan van ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
aan de contrast verander ik niks. Met clarity speel ik inderdaad erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:21
Clarity is de aanpassing van het middencontrast.

#3 vind ik de beste, mooi moment, maar wel een beetje donker. Er zit niet echt detail meer in de broek.

[ Voor 52% gewijzigd door PowerUp op 08-06-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
@PowerUp duidelijk, thanks! heb even een paar foto's erbij gezet.

+ wat dingen aangepast die jullie als storend ondervonden.

[ Voor 31% gewijzigd door colorsone op 08-06-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Bij #9 ben je ook flink doorgeslagen met de clarity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Klopt, heb ik express gedaan om te zorgen dat het wat 'rauwer' word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ik zit ook graag aan de clarity-slider, maar dit is gewoon té als je het mij vraagt, het is overduidelijk dat dit door een veel te hoge clarity is veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 19:16

Zuurstok

Passionately curious

#3 en #7 vind ik wel aardig.

waar #7 het best wel goed doet bij me, rustig sfeertje, rustige uitstraling, lekkere kleurtjes ( dus nog een keer sfeer ;) ) maken het imo een leuke plaat. ( geen topplaat door vignetering en kort weg omdat ik er snel op uitgekeken ben, want hij is niet intressant genoeg naar mijn mening )

maar dan het volgende;
lees dit niet als je niet tegen harde kritiek kan

De foto's die je ''echt'' bewerkt hebt, vind ik echt niet om aan te zien. sorry, maar je slaat imo de plank echt helemaal mis. De foto's met ''simpele'' bewerking gaan nog wel, maar die anderen écht niet.
vooral duidelijk op #6 te zien, de beste meneer heeft duidelijke rood en oranje tinten in zijn bruine/zwarte ( iniedergeval donkere ) huid. Dat heb je nou eenmaal met een bruine man, dat weet ik, maar dan zit het er subtiel in verwerkt. Bij jou foto kan ik er letterlijk rondjes om tekenen welke plekken rood en welke oranje zijn. Die achtergrond is ook vééls te blauw, en haalt de aandacht veelsteveel weg van je onderwerp.
Wat je zou helpen, is waarschijnlijk om de raw te pakken, en de witbalans goed te zetten. dat geldt ook voor de laatste 2 overigens.

Waar een blauwe tint heel erg veel sfeer kan meegeven in een foto, is het in dit geval niet zo.

Ik zou zeggen; pak al je raw's, en bewerk alles opnieuw, alleen dit keer wat jij noemt een ''simpele bewerking''

Wellicht kan je definiëren wat jij een simpele en een moeilijke bewerking vind ? ;)

dit alles is dus nofi en imo he, sorry als het hard over komt

edit; even je site bekeken, en ondanks dat er niet veel extra's op staat, 1 tip op sommige willekeurige platen;

niet selectief kleur bewerken, gewoon niet doen ;)
dus dat als je bv een vrouw der gezicht pakt, heel het gezicht zwart/wit, behalve der lippen, die zijn dan rood ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Zuurstok op 08-06-2010 22:01 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

1: Ziet er gigantisch raar uit, klopt nergens.
2: Aardig gedaan.
3: Leuk gedaan, mooi moment te pakken maar de achtergrond haalt te veel aandacht weg van het onderwerp.
4: Leuk maar de nadruk zou meer mogen liggen op wat hij daadwerkelijk aan het doen is.
5: Vage bokeh.
6: Gigantisch drukke achtergrond, enorm storend.
7: Storend scheef, niet echt interessant qua onderwerp.
8: Enorm blauw.
9: Veel te overdone.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
1,2,3,4,5,6 zijn prima foto's.
2 is qua compositie niet zo lekker, centraal en direct voor dat hek is ook niet zo mooi.
4 en 5 zijn leuke details, maar niet zo boeiend zonder context. Dat kan je o.a. toevoegen door een extra foto vooraf te laten gaan. (een overzichtsfoto in die tattooshop bijvoorbeeld)
6 gave foto, maar de achtergrond valt helemaal weg... liever iets meer afstand, of een wat kleiner diafragma. Ik kan me voorstellen dat je die nieuwe lenzen met grote diafragmawaarden wil gebruiken, maar let er wel op in welke mate. De achtergrond kan best wat toevoegen aan een foto.

7,8 en 9 zijn nogal overgeposeerd en vallen weg tegenover de eerdere foto's.

Je vind je nabewerking zo te zien nogal gaaf, ik vind 't echt storend fout. Sowieso omdat je van de hak op de tak springt, door consistente nabewerking krijg je veel meer een "verhaal"-gevoel.
Sfeer krijg je bijvoorbeeld door een avondzonnetje, goed onderwerp en omgeving. Dan kan nabewerking wat toevoegen. Dus NIET door een scheve witbalans en veel contrast een sfeer te proberen forceren.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Heb inmiddels een 1D Mark II en een 28mm 1.8 en een 85mm 1.8 erbij.. even kijken of ik daar wat mee kan, en zal de bewerking voortaan wat minder overdreven doen. Kijken of het mij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 19:16

Zuurstok

Passionately curious

mogen we vragen waarom je een 1D hebt gekocht ? Zat je al tegen de limieten van je 50D aan of.. ?

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Ik kon hem voor een prijs inc 2 lenzen krijgen die -niemand- zou laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:12

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Tja, misschien beetje mosterd na de maaltijd maar ik vind de foto's eigenlijk best mooi...

Ik snap de kritiek over de heftige nabewerkingen, vooral als je zelf al commentaar geeft op je foto's (waarom doe je dat eigenlijk?), maar als je het iedereen naar de zin wilt maken komen er ook maar middelmatige, compromis-foto's uit.

Het is goed dat je dit probeert; de beste portretfotografen houden zich ook niet aan conventies, daarmee maak je het verschil namelijk niet! Tuurlijk is er altijd verbetering mogelijk, maar ik vind dat je op de goede weg bent!
Pagina: 1