Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Vier maanden geleden heb ik een eenvoudige mp3-speler gekocht die me drie tientjes kostte. Nu een maand geleden ging 'ie kapot, hij deed niets meer.

Ik heb hem toen bij de verkopende partij ter reparatie aangeboden, waarbij ze nog geen termijn konden aangeven. Ze noemen zelf op de site drie weken als gemiddelde. Vandaag is het vier weken geleden dat ik het apparaat heb ingeleverd, en toen ik afgelopen zaterdag informeerde lag hij nog bij de reparateur. Die hadden volgens de verkoper twintig werkdagen vanaf ontvangst, terwijl opsturen ongeveer een week duurde. Dat zou betekenen dat ik hem op z'n vroegst over twee weken terugkrijg.

Ik vind zes weken reparatietijd voor een mp3-speler van drie tientjes wat lang. Ik heb die zaterdag (na vier weken dus) ook aangegeven, en gevraagd of ik afstand kon doen van de speler zodat ik het aankoopbedrag terug zou ontvangen. Dat mocht echter niet volgens de medewerker achter de balie.

Wat kan ik nu nog doen, behalve elke week langsgaan en hopen dat ze het met me eens worden dat de redelijke termijn ondertussen wel verstreken is? Veel templatebrieven hebben het over een schriftelijk overeengekomen reparatietermijn, maar daar is in dit geval geen sprake van...

Natuurlijk kan ik het verlies van die drie tientjes voor lief nemen en gewoon een nieuwe, betere speler kopen, maar ik vind het gewoon principieel onjuist om hieraan toe te geven: als een apparaat binnen drie maanden kapot gaat vind ik een maand wachten op reparatie onbehoorlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 08-06-2010 11:19 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

vast een verkoper die hem gekocht heeft uit China, deze opgestuurd heeft en wacht op een nieuwe. Natuurlijk erg slecht om jou te laten wachten op iets van maar 30euro. Zo houd je je klanten niet tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-07 14:27
Ik snap überhaupt niet waarom iemand zou proberen een mp3-speler van €30,- te repareren. Om in te kopen zal die nog geen €20,- kosten, dus dan kunnen ze beter een nieuw exemplaar leveren lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:28
Is het ook, het enige wat je kunt doen is bij je volgende aanschaf 2x nadenken voordat je het bij die zaak doet en uiteraard een shopreview schrijven. Gezien de waarde van het ding (30 euro) heeft het weinig nut om er veel juridische smalltalk aan te spenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:52
Maar los van of je niet beter een nieuwe mp3 speler had kunnen krijgen, juridisch gezien kun je hier toch ook helemaal niets tegen beginnen? Ik gok niet dat er ergens is aangegeven dat de maximale wachttijd 6 weken is, oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

gaat het hier over de media markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-07 07:54
Een reparatie-termijn van 4 tot 6 weken is heel normaal. Je moet er vanuit gaan dat met een week / anderhalve week het betreffende product pas op het hoofdkantoor ligt van waar het product is aangeschaft. Vervolgens nog een week voordat het product daadwerkelijk in de wachtrij ligt op de werkbank om gerepareerd te worden en zo het hele traject weer terug. Drie weken als gemiddelde vind ik behoorlijk rap, dat hun dit zo communiceren en niet na kunnen komen zou in dit geval dan ook wel het euvel zijn.

De template die jij aanhaalt is sowieso in deze situatie niet van toepassing omdat jij er geen schade of extra kosten aan overhoud door deze vertraging. Het product dient kosteloos gerepareerd te worden mits aangetoond door het reparatie-bedrijf dat dit door eigen schuld is / niet gebruikt zoals in de gebruikershandleiding is vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
MrJayMan schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:23:
gaat het hier over de media markt?
Ja, maakt dat het een ander verhaal?
Neefdave schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:26:
Een reparatie-termijn van 4 tot 6 weken is heel normaal. Je moet er vanuit gaan dat met een week / anderhalve week het betreffende product pas op het hoofdkantoor ligt van waar het product is aangeschaft. Vervolgens nog een week voordat het product daadwerkelijk in de wachtrij ligt op de werkbank om gerepareerd te worden en zo het hele traject weer terug. Drie weken als gemiddelde vind ik behoorlijk rap, dat hun dit zo communiceren en niet na kunnen komen zou in dit geval dan ook wel het euvel zijn.
Ik vind zo'n termijn dus helemaal niet "heel normaal", zeker niet voor een nieuw apparaat dat overduidelijk overleden is (hij startte niet meer op, ook niet met de kabel erin dus dode batterij was uitgesloten), en al absoluut niet voor zo'n prijs.

Bij een reparatie buiten de garantie of na bijvoorbeeld een half jaar gebruik kan ik nog begrijpen dat het wat langer duurt en dat je niet direct een vervangend exemplaar meekrijgt. Maar Asus kon mijn laptop ook binnen een week ophalen, voorzien van een nieuw moederbord en terugsturen, en dat buiten de garantieperiode, om maar wat te noemen. Daar hoeven dus echt geen twintig werkdagen overheen te gaan, zeker niet bij een apparaat waarbij repareren financieel totaal niet interessant is.
De template die jij aanhaalt is sowieso in deze situatie niet van toepassing omdat jij er geen schade of extra kosten aan overhoud door deze vertraging. Het product dient kosteloos gerepareerd te worden mits aangetoond door het reparatie-bedrijf dat dit door eigen schuld is / niet gebruikt zoals in de gebruikershandleiding is vermeld.
Ik kan een apparaat dat ik heb aangeschaft niet gebruiken. Ik wil niet zeggen dat ik daar schade aan overhoud, maar fijn is anders.

@rest: bedankt voor de reacties :)

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

CodeCaster schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:24:
[...]

Ja, maakt dat het een ander verhaal?

[...]
In mijn ervaring met de MM service desk leek deze erop gebrand mij af te wimpelen. De medewerker attenderen op garantiebepalingen hielp niet. Dus ja, ik denk dat een afhankelijkheid richting MM in je nadeel werkt als het om service gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238498

Wat bij MM wel is wil helpen is bellen naar het hoofdkantoor.
Schijnbaar zitten daar mensen die wel is hebben gehoord over service en klanten.
Dit zelf een keer met een akkefietje gedaan met een TV.
Heeft ook weken geduurd, en na een belletje met het hoofdkantoor:
binnen een uurtje in de MM opgelost, ecxuses van de manager en een tranende medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Je kunt online blijkbaar je reparatiestatus opvragen. Hier die van deze mp3-speler...
Hoe ver is uw reparatie:
11-05-2010 (Di) Reparatie aangenomen bij Media Markt
15-05-2010 (Za) Reparatie ontvangen bij Media Markt logistiek distributiecentrum
17-05-2010 (Ma) Reparatie doorgestuurd naar Servicecenter
31-05-2010 (Ma) Reparatie ontvangen bij Servicecenter
Het is toch niet mijn probleem dat het opsturen naar het servicecenter van de maker van de speler drie weken duurt? Ik ga vanavond nog wel eens even langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

CodeCaster schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:27:
Je kunt online blijkbaar je reparatiestatus opvragen. Hier die van deze mp3-speler...

[...]

Het is toch niet mijn probleem dat het opsturen naar het servicecenter van de maker van de speler drie weken duurt? Ik ga vanavond nog wel eens even langs.
de fabrikant/leverancier, in mijn geval was dat Samsung, adviseerde mij om de artikelen direct naar het service punt op te sturen en NIET inleveren bij de MM (waar het vervolgens opgestapeld wordt achter het gordijn wachtende op transport mits de administratie klopt). Maar troost jezelf: in mijn geval duurde de reparatie 6 maanden waarna ik een defect artikel terug kreeg (!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Dan heb je natuurlijk wel héél veel pech :P Maar ik ga, zeker niet binnen drie maanden, op eigen kosten spullen naar de fabrikant opsturen, dat mag de verkoper voor mij doen.

Ik heb in ieder geval een reactie van de Mediamarkt, ze gaven zichzelf nog vijf werkdagen en als ze dat niet redden krijg ik m'n geld terug. Dus ik ga aanstaande dinsdag langs en kom of met een gerepareerde, of met een nieuwe mp3-speler thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Victory :Y)

Gisteren m'n geld teruggeëist en gekregen :)

Pagina: 1