Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Include Scripts hulp

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al even met een vraag waar ik maar geen antwoord op lijk te vinden:

Zijn include scripts nadeling voor zoekmachines?

Want ik zou namelijk graag gebruik maken van zo'n scripts om alle elementen die op elke pagina van een website voorkomen, weer te geven met slechts 1 regel code.

Dit door gebruik te maken van een PHP require of een Javascript document.write
Is de 1 beter dan de ander? Of zijn beiden slecht.

Want wat ik dus niet wil is dat de zoekmachine optimalisatie hiervoor moet inboeten.
En dus wil ik weten of dat het geval is.

Alvast bedankt!

EDIT:
Is het gebruik van iframes misschien een betere oplossing? En is dit zoekmachine vriendelijk(er)?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 11:14 ]

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
includes met php zijn niet nadelig voor zoekmachines. javascript daarentegen wel omdat zoekmachines javascript niet snappen. javascript is namelijk client-side wat achteraf de inhoud van je pagina beïnvloed.

Edit, iframes zijn slechter voor zoekmachines omdat je dan eigenlijk je content verdeeld over meerdere pagina's. Voor zoekmachines is het oa. belangrijk dat titels <title> en juiste headings <h1><h2> etc.. en de daarbij horende content op elkaar zijn afgestemd.
Bovendien kan de zoekmachine uitkomen op enkel die iframe (dus zonder de omliggende menus en zo)

[ Voor 46% gewijzigd door Pin0 op 08-06-2010 11:20 ]

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Verwijderd

Topicstarter
Pin0 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:17:
includes met php zijn niet nadelig voor zoekmachines. javascript daarentegen wel omdat zoekmachines javascript niet snappen. javascript is namelijk client-side wat achteraf de inhoud van je pagina beïnvloed.

Edit, iframes zijn slechter voor zoekmachines omdat je dan eigenlijk je content verdeeld over meerdere pagina's. Voor zoekmachines is het oa. belangrijk dat titels <title> en juiste headings <h1><h2> etc.. en de daarbij horende content op elkaar zijn afgestemd.
Bovendien kan de zoekmachine uitkomen op enkel die iframe (dus zonder de omliggende menus en zo)
Ok, heel erg bedankt.
Was precies wat ik moest weten! :)

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:24

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Dit is in de afgelopen weken regelmatig langsgekomen. Met gebruik van de zoekfunctionaliteit had je dit ook gemakkelijk kunnen vinden. Als je het verschil tussen clientside en serverside scripting niet kan raden moet je toch echt even wat gaan bijlezen over dat onderwerp. Daarnaast is Google ook je vriend. Met hun webmaster tools heb je behoorlijk wat mogelijkheden, waaronder het ophalen van je pagina alsof je Googlebot bent.

Al met al mis ik een behoorlijk stuk eigen inzet in dit topic en gaat het daarom op slot. Je probleem is al opgelost, maar toch hoop ik dat je Het algemeen beleid #quickstart even wil doorlezen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.