Tv streaming server maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzoun
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06-2010
Goede dag,

Ik ben bezig met een servertje op te zetten voor thuis, ik zou graag vanaf de server op elke computer in huis TV willen streamen en radio.

maar nu is mijn vraag wat heb ik precies nodig voor de server? Tvkaart ? etc?

en met welke software kan ik mijn idee realiseren

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 17-12-2020 14:59 . Reden: naam weg op vezoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:13
Ik ben er zelf ook mee bezig, maar het is nog niet helemaal gelukt, denk dat de CPU van de server de botleneck is, of het schedule'n aangezien het in een VM draait.

Ik gebruik momenteel ffmpeg en ffserver onder linux, deze transcoden de video die van en haupage pvr-usb2 komt naar flv met x264 codec. Zodat het in een browser of vlc te bekijken is.

Echter moeten flash en vlc regelmatig opnieuw bufferen. Dus soepel loopt het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-06 12:49
al gekeken naar media portal
daar zit een tv server in/bij
1 pc met meerdere tv kaarten
en via het netwerk kun je dan op andere pc's tv kijken via het netwerk

http://wiki.team-mediaportal.com/MediaPortalTools/MPTVClient

[ Voor 16% gewijzigd door creon op 08-06-2010 11:52 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-05 20:14
Is dit bedoeld om het trekken van kabels te voorkomen en/of om overal in huis digitale TV te kunnen kijken?

interessant :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzoun
nouja ik wil gewoon dat op alle 6 computers thuis tv beschikbaar is of het nou digitaal of analoog is, en dat je eigelijk een programma kan starten en dan gelijk kan kijken.

aangezien de rechten nogal strikt staan

ik heb geen benul hoe ik dit moet doen, maar er zal toch wel speciale software voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzoun
dat idee van creon ga ik eventjes zo snel mogelijk proberen
heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzoun
heeft er iemand enig idee voor een goede Digitaal tv kaart die 8 kanalen tegelijk kan?

[ Voor 3% gewijzigd door tazzoun op 08-06-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:15
Heb je internet van Ziggo thuis? Als dat zo is dan hoef je weinig te doen, want Ziggo bied al enkele kanalen aan als Windows Media stream.

Zie mijn blog:
ThinkPad's TweakBlog: Televisie kijken op je PC via WiFi, met een Ziggo internet verbinding (meer zenders dan alleen NED1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzoun
nee ik heb geen ziggo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-06 21:34
PNS-> NT
Dit is niet bepaald PNS waardig :)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Als je een server wil bouwen raad ik je aan om in het forum topic over [url=Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 4)]Mediaportal te gaan loeren en daar je vragen te stellen. Kijk ook op de site van Mediaportal. Bij mediaportal zit een TV-server kant en een client kant. Het werkt alleen op Windows.

Als je een Linux server overweegt zijn er iets meer opties. Je zou kunnen gaan voor TV Headend als server. Maar ik heb het gevoel dat dat nog niet helemaal super is. Je kunt ook MythTV gebruiken als server. Bij beide servers kun je XBMC gebruiken op de clients.

edit: Als je een linux server gebruikt kun je voor zover ik weet met XBMC op een windows client ook verbinden naar de linux TV Headend/MythTV server.

Succes!

[ Voor 14% gewijzigd door DutchNutcase op 08-06-2010 20:01 ]

Luctor et Emergo || specs

Pagina: 1