pop3 server

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb deze mini-HOWTO gevolgd:

Setting up a pop3 server is a very easy operation. First setup the pop3 server and then setup the accounts.

Edit /etc/services and make sure these two lines are in there and remove any # in front of them:

pop-3 110/tcp # PostOffice V.3
pop 110/tcp # PostOffice V.3

Edit /etc/inetd.conf and remove the # in front of this line:

pop-3 stream tcp nowait root /usr/sbin/tcpd ipop3d

and then restart inetd by typing:

killall -HUP inetd [Enter]
Your pop3 server is now fully up and operational. Nice and simple.

Tja, maar toen werkte het dus niet...
Als ik in OutlookExpress mail probeer te verbinden met linux, dus als pop server: 192.168.0.1 ingesteld, wacht ie 3 seconden, en zegt dan dit:

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'Linux', Server: '192.168.0.1', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F

Wat moet ik doen? :?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

inetd goed herstarten:
/etc/rc.d/init.d/inetd stop
/etc/rc.d/init.d/inetd start

Vervolgens gebruik je een poortscanprogje om te kijken of pop (poort 110)wel gestart is (voor Linux is nmap heel erg aan te raden).

Stomme vraag misschien, maar heb je het programma wel geïnstalleerd voordat je in ging stellen dat hij gestart moet worden??

Probeer, als hierboven alles goed gaat, te telnetten naar poort 110. Kun je kijken of het wel werkt. (commando in linux: telnet server 110)

Verwijderd

hmm. de standaard pop3 werkt meestal niet lekker vinnik... installeer eens qpopper (zoek ff op www.eudora.com )ff de installatie manual volgen, en je hebt het ook zo aan de gang

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij moet in je inetd.conf geen pop-3 staan maar pop3.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Hangt er vanaf wat in /etc/services staat, maar pop3 zonder streepje is wel gebruikelijker ja.

• banaan-X
  • Niet online
Ah, ik vrees dat ik dus geen server-programma heb draaien :+
Maar dat stond ook vreemd genoeg niet in deze mini-HOWTO vermeld. Welk programma moet ik hebben (standaard)?

(en dat telnet had ik al wel geprobeerd, maar dan werd de verbinding ook verbroken na enige seconden door de "foreign host")

Verwijderd

Ik denk dat het begin van mijn antwoord op je andere vraag ook hier weer van toepassing is.

okee uit die regel in inetd.conf op te maken gebruik je ipop3d.

Een kleine controle of die geinstalleerd is op 3 manieren maar liefst (1 manier is dus genoeg):
code:
1
2
3
locate ipop3d
whereis ipop3d
find / | grep ipop3d

Als deze geen resultaat teruggeeft dan is ipop3d dus niet geinstalleerd. Het is dan zaak om een pop3 daemon te installeren en de regel in inetd.conf aan te passen aan de geinstalleerde daemon.

Als ie wel resultaat terug geeft, dan is ipop3d dus wel geinstalleerd.
Controleer of je ook daadwerkelijk het hekje ervoor weggehaald hebt (je weet maar nooit tegenwoordig|:().
Tik eens in:
code:
1
killall -HUP inetd

Vervolgens reeds aangedragen methodes gebruiken om te kijken of ie het doet.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

Als je het pakket "imap" installeert, dan heb je een pop3 server. imap is "het andere protocol" om je email te beheren. Het pakket bevat beide.

Installeer het vanaf de CD en het zou moeten werken.

• banaan-X
  • Niet online
"Als deze geen resultaat teruggeeft dan is ipop3d dus niet geinstalleerd. Het is dan zaak om een pop3 daemon te installeren en de regel in inetd.conf aan te passen aan de geinstalleerde daemon."

Oke, ipop3d is niet geinstalleerd! Waar kan ik dit pakket (rpm) vinden, bij redhat-download is er geen resultaat met ipop3d... :?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

rpmfind.net ? en anders moet je ff op deze site kijken voor qpopper. Dit moet je zelf ff compileren maar is verry simpel te doen.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• banaan-X
  • Niet online
Wacht even: wordt er met ipop3d soms .. Doesn't suck .. server .. bedoeld? Want dan is dit de rpm: ids-pop3d-0.9.4-1.i386.rpm
??

• banaan-X
  • Niet online
En hoe moet je dat programma dan configureren? Want met een rpm -i xxx, en dan ff /etc/rc.d/init.d/pop3d start werkt ie nog niet... :'(

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:46
Ik zou gewoon "qpopper" installeren. Da's pas plug and play. Draait hier dus prima :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1