atmega usb naar smartphone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:51
Hoi,

Zou het mogenlijk zijn om een atmega met usb met een smartphone te laten praten.

Ik zou dan een programma willen schrijven op bijvoorbeeld android of winmo om instellingen te doen in de atmega.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:21

Rmg

Als je telefoon host-mode usb ondersteund zou dat via usb kunnen ja.
Anders heb je nog bluetooth en wifi als optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
heb ik ook aan zitten denken voor deze toepassing gebruikt dit teveel stroom.

Voor een andere toepassing heb ik gekeken naar een embedded wifi module maar niet iets simpels gevonden.
Ik zou met die toepassing temperatuur en windsnelheid naar een telefoon willen versturen.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Bluetooth werkt dan toch prima?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Klopt echter is voor toepassing 2 de 100 meter net aan de krappe kant.

voor toepassing 1 waarbij de telefoon dient om settings te doen in de avr is bluetooth the groot. ik heb maar een heel kleine ruimte vandaar de vraag of ik via usb telefoon en avr kan koppelen. Ik kan natuurlijk een opsteek printje maken en dan toch via bluetooth werken zodat je als je de instellingen wil veranderen je even de bluetooth module erop prikt settings veranderd en de module er weer vanaf halen.

De voorkeur gaat naar verbinding via usb. Dan is het hop kabeltje erin prikken settings veranderen kabeltje eruit en klaar.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm... USB kabel mag maar 5 meter zijn, dus die 100 meter ga je dan ook niet halen. Ik zou dan met een usb<->serieel dingetje werken op je telefoon en daar met een RS485 bus verbinding met de ATmega maken. Of een andere draadloze/draad techniek gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:16:
uhm... USB kabel mag maar 5 meter zijn, dus die 100 meter ga je dan ook niet halen. Ik zou dan met een usb<->serieel dingetje werken op je telefoon en daar met een RS485 bus verbinding met de ATmega maken. Of een andere draadloze/draad techniek gebruiken.
mmm ik heb voor verwarring gezorgt zie ik. Ik heb 2 toepassingen:

toepassing 1: smartphone aan avr koppelen via usb

toepassing 2: smartphone aan avr koppelen via bluetooth of wifi (liefst wifi)

voor bluetooth heb ik al wat gevonden op basis van arduino, http://www.amarino-toolkit.net/.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btje schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:37:
mmm ik heb voor verwarring gezorgt zie ik. Ik heb 2 toepassingen:
toepassing 1: smartphone aan avr koppelen via usb
toepassing 2: smartphone aan avr koppelen via bluetooth of wifi (liefst wifi)
voor bluetooth heb ik al wat gevonden op basis van arduino, http://www.amarino-toolkit.net/.
toepassing 1:
Het beste kan je je smartphone in host mode zetten (doet de kabel voor je zodra je connector "A" in de telefoon duwt) en op de microcontroller een virtuele compoort creeeren, je kan ook andere devices kiezen (bijv. HID) maar dan maak je het jezelf alleen maar lastig.
Vervolgens kan je door je serieele interface gewoon bytes heen en weer sturen.
De handleiding van je microcontroller (of een application note) zal het instellen als compoort waarschijnlijk gewoon behandelen.

toepassing 2:
Je kan MiWi if XBee gebruiken, niet heel erg breedbandig, maar stukken makkelijker dan WiFi. Ik heb zelf ook een bluetooth module gebruikt, maar die zijn vrij groot.
Als de afstand echt te groot is om op deze manier te overbruggen dan zou ik met RS-485 of eventueel ethernet werken, web bedraad, maar ruim voldoende voor je afstand.
Desnoods kan je ergens halverwege je pad een WiFi signaal repeater proberen...
Pagina: 1