Kan je bij een garantie vragen om een ander product?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Mijn sennheiser IE7 headset (160 euro) is stuk gegaan, dat houdt in dat het rechter oortje het niet meer doet. Na contact opgenomen te hebben met Sennheiser gaven ze mij aan dat ik het product kon opsturen. Nu weet ik uit ervaring dat je dan gewoon een nieuwe headset ontvangt. (mijn CX300 waren 3x onder garantie vervangen)
Nu is het alleen vervelend dat ik op vakantie een paar Ultimate Ears superfi5 gekocht heb (140 euro) Dit omdat de Sennheisers op vakantie stuk gegaan zijn. Nu krijg ik waarschijnlijk straks 2 sets in-ears. Dat is voor mij iets te veel van het goede.
Mijn vraag is dan: Is het ongebruikelijk om het product op te sturen en te vragen of ze je op de hoogte willen houden van de status. Als ze dan zeggen wij sturen u een nieuw product op, kan je dan zeggen mag ik dan een vergelijkbare koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet verplicht maar je kan het altijd vragen, als het niet teveel moeite is doen sommige winkels dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het recht heb je sowieso niet. Garantie gaat in de volgende stappen. De verkoper bepaalt of het product hersteld of vervangen wordt. Wanneer dit niet mogelijk is dan wordt de koop ontbonden (evt met een redelijk verbruiksvergoeding).

Zoals je kunt zien, zit hier geen vervanging door een ander product in verwerkt. Je bent dus aangewezen op coulance in deze zaak. Ik zou gewoon een mailtje sturen dat wanneer men over gaat op vervanging of het mogelijk is om een ander product (met bijbetaling?) te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

De producent is verplicht om je te vergoeden in vorm van:
een nieuwe koptelefoon
een vergelijkend product
een tegoedbon
of financiele tegemoetkoming.

Welke van die 4 keuzes zij maken ligt aan de producent. In overleg willen ze nog wel eens iets wijzigen waardoor je dus een vergelijkbaar product krijgt, maar daarvoor zul je even moeten overleggen met hun. Het kan wel, als je het maar netjes doet.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Mijn pas gekochte reciever ging binnen 1 week kapot. Ze hadden deze niet meer op voorraad en het zou wel 1 tot 2 maanden kunnen gaan duren voordat deze weer leverbaar was. Heb er dus 1 van een ander merk gekregen.
Ik zou zeggen. Probeer het. Nee heb je.

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w4rguy schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:34:
De producent is verplicht om je te vergoeden in vorm van:
een nieuwe koptelefoon
een vergelijkend product
een tegoedbon
of financiele tegemoetkoming.
Niet helemaal waar. Een verkoper kan kiezen tussen herstel en vervanging. Indien hij kiest voor vervanging dient het product alle belangrijke eigenschappen van het te vervangen product te bezitten. De consument bepaalt zelf welke aspecten dat zijn (bijv 3x HDMI op je videokaart). Mocht vervanging niet mogelijk zijn dan ga je automatisch over naar ontbinding. Dit betekent restitutie van het aankoopbedrag (+ evt verzendkosten -evt verbruiksvergoeding). Dit mag niet geschieden in de vorm van een tegoedbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Oké, het is namelijk ook zo dat je 2 jaar Garantie hebt bij Sennheiser, dit wordt ook niet verlengt bij vervanging, iets wat ook best wel te verantwoorden is. Maar ze gaan altijd na een maand of 10 stuk bij mij. Daarom voel ik er niet zoveel voor om weer zo'n IE7 te krijgen. (ik ging er van uit dat deze van betere kwaliteit zou zijn dan de CX300) En nu ik ook nog een andere in-ear set heb wordt het dan een beetje dubbelop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Nee heb je, ja kan je krijgen. Gewoon proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Topicstarter
Oké, maar ik was bang dat ze dan zouden denken dat je het expres kapot gemaakt hebt, en dat ze het dan weigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Ik heb ooit eens een 40GB HDD gehad die stuk ging in garantie. Aan de winkelbediende gevraagd of ik mocht opleggen tot een 80GB schijf, was geen probleem.
Zoals al meer gezegd is: proberen.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Pagina: 1