Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PDF zien er in Win7x64 anders uit dan in WinXPx86?!

Pagina: 1
Acties:

• TheIceWarrior
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:10
Wanneer ik van een Word document met PDF Creator 0.9.8 in Windows 7 een PDF document maak en vervolgens open met Adobe Reader 9.2 in Windows 7 dan ziet het document er anders uit dan het origineel.
Het lettertype in Word was Times New Roman, maar wanneer je het PDF document in Win7 bekijkt is het lettertype anders. Ook wanneer ik het uitprint is het lettertype anders.

Wanneer ik exact dezelfde PDF op een XP pc open met Adobe Reader 9.2 wordt wel het juiste lettertype weergegeven. Zie de screenshots:

Het Word document:
Afbeeldingslocatie: http://i201.photobucket.com/albums/aa171/theicewarrior/WordDOC.jpg

De PDF in Win7x64
Afbeeldingslocatie: http://i201.photobucket.com/albums/aa171/theicewarrior/PDFinWin7x64.jpg

De PDF in WinXPx86
Afbeeldingslocatie: http://i201.photobucket.com/albums/aa171/theicewarrior/pdfinWinXPx86.jpg

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de PDF file goed wordt weergegeven in Windows 7?

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Misschien de optie "embed all fonts" van PDFCreator aanzetten?
Te vinden in de Options => (Formats) PDF => tabblad Fonts.

• TheIceWarrior
dank voor je reactie, ik heb de optie nagekeken en deze stond al aan. Heb het een keer geprobeerd met het vinkje uit, geen verschil helaas ;(

• TheIceWarrior
Ik heb trouwens zojuist op de Windows 7 pc Foxit Reader geïnstalleerd en daarmee wordt dezelfde PDF wel goed weergegeven.
Helaas is ons bedrijf gestandaardiseerd op Adobe Reader, dus dat is geen optie. Is het probleem met Adobe Reader op te lossen?

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Bedoel je dat die letters iets vetter lijken? Zijn dit je clearview settings niet van windows 7?
Of hoe heet het...

EDITJE
Oeps, Cleartype dus. Bij uw beeldscherm instellingen.

[ Voor 22% gewijzigd door croontje op 09-06-2010 09:02 ]

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-11 14:47
Probeer eens om op XP "Cleartype" aan te zetten.

• TheIceWarrior
nee de letters zijn echt van een ander lettertype, ook goed te zien als je ze uitprint.
Zojuist versie 9.3 van Adobe Reader geïnstalleerd en wonderbaarlijk worden de fonts nu wel goed weergegeven.
Voor de migratie naar Windows 7 op ons bedrijf moeten we dus een nieuwere versie van Adobe Reader gaan gebruiken, hierin is het probleem blijkbaar opgelost.

Verwijderd

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zie op de screenshots (behalve de cleartype fonts). Maar waarom moet zoiets pixel perfect zijn?

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:29

dutch_camel

It's Orange!

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:56:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zie op de screenshots (behalve de cleartype fonts). Maar waarom moet zoiets pixel perfect zijn?
Misschien iets met Huisstijl (alle correspondentie van een bedrijf moet herkenbaar zijn door bepaald kleurgebruik, en gebruik van bepaalde fonts) ?

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Pagina: 1