Toon posts:

Probleem met netwerkschijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allen,

Ik zit met een probleem op mijn werk.
Blijkbaar werkt mijn winxp Pro client niet geheel naar behoren en aangezien de aangewezen persoon om dit op te lossen niet aanwezig is probeer ik het hier eens.

Het zit als volgt:

Wanneer ik mijn pc opstart, staan er een aantal services uitgeschakeld.
Bijvoorbeeld "thema's", en m'n DHCP service waardoor ik dus geen internet had.
Dit heb ik weten op te lossen, maar doordat ik verbonden ben met een server en hier dus ook mijn documenten etc. opstaan zou ik ook graag hier weer bij willen kunnen. Dit is namelijk ook uitgeschakeld.
Ik ben enigszins bekent met het gehele "services.msc", ik weet alleen niet welke ik nou moet activeren om er weer bij te kunnen.
Ik heb destijds ook geprobeerd om m'n explorer.exe opnieuw op te starten via taakbeheer, dat hielp een aantal keren. Nu alleen niet meer en ben dus zeer benieuwd hoe ik dit op moet lossen.

Is er iemand die mij kan vertellen welke service ik moet activeren en hoe ik dit eventueel weer permanent kan laten gebeuren?

Alvast bedankt.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:47

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

workstation service ben je nodig.

Overigens is je OS op je pc kennelijk gewoon brak en kun je beter een re-install gaan doen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 07:38:
workstation service ben je nodig.

Overigens is je OS op je pc kennelijk gewoon brak en kun je beter een re-install gaan doen.
Workstation staat op "gestart". Is er nog iets waar dit afhankelijk van kan zijn?
Re-install kan vanmiddag pas (it afdeling afwezig)
Vandaar dat ik op zoek ben naar een tijdelijke oplossing voor het probleem.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het gaat hier om een corporate werkstation; mag toch redelijkerwijs aannemen dat als er iets kapot is, dat je toch zeker bij de IT-afdeling moet zijn. Wij kunnen niet "raden" wat er binnen de omgeving wel/niet mag draaien, starten of beperkt wordt op je machine.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
@ MAX3400:

Zo heb ik er inderdaad nog niet naar gekeken.
Vind het alleen ontzettend irritant dat ik niet gewoon aan het werk kan zoals anders.
Ik dacht dat er misschien iets was waardoor de netwerkomgeving weer geactiveerd zou kunnen worden, aangezien mijn bedrijfssoftware (welke ook via het netwerk werkt) wel gewoon naar behoren functioneerd.
Er zit dus IETS wat mijn schijven "onzichtbaar" maakt. (o.a. mijn documenten welke niet aan mijn lokale hd is toegewezen)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 07:58:
@ MAX3400:

Zo heb ik er inderdaad nog niet naar gekeken.
Vind het alleen ontzettend irritant dat ik niet gewoon aan het werk kan zoals anders.
Dus bel je je service desk en meldt je een defecte PC.

Echt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-01 15:44
Gokje: Omdat je geen netwerk verbinding had bij het opstarten heeft ie het login script niet kunnen uitvoeren. Oplossing: Bel de IT afdeling en vraag ze heel aardig of ze even naar je PC kunnen kijken. Om je een tip te geven, IT'ers kunnen rond deze tijd nog een beetje langzaam zijn. Om dit op te lossen kan je ze het beste een kop koffie en/of een stuk gebak aanbieden.

Dit zal de resolutie tijd aardig kort maken. :P
Pagina: 1