Beste manier PC naar home cinema in 5.1

Pagina: 1
Acties:

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Goeie dag,

Ik zit met een probleem.
Ik heb sinds kort een mooie home cinema gekocht.
Nu speelt die eigelijk bijna alles af ook mkv maar omdat die codecs zo snel gaan wil et nog wel es gaan stotteren omdat die het niet volledig ondersteunt.

Nu heb ik ook een mooie pc waarvan ik de codecs altijd simpel kan updaten :)
Dus ik zat te denken, als ik nou mijn pc op me home cinema aan sluit? dat zou heel mooi zijn.
Maar hoe ga ik in hemelsnaam 5.1 naar mijn home cinema sturen? want het moet natuurlijk wel 5.1 zijn anders is het zonde.
Wat nog beter zou zijn is dat ik het beeld ook naar me cinema kan sturen.
Dus misschien dat het van me pc alles in hdmi kabel gepropt kan worden dus geluid een beeld en dat dan in me cinema kan pluggen?
Maar apart zou ook werken natuurlijk.

Ik heb wat lopen zoeken maar heb nit echt een duidelijk antwoord kunnen vinden, teminste niet echt op de manier hoe ik het wil.

wat info.
suround set : LG HB954 SA 5.1
Geluidskaart : standaart van Asus Striker mobo

Bedankt

Blaad

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-02 19:58
zBEASTORz schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 02:41:
Goeie dag,

Ik zit met een probleem.
Ik heb sinds kort een mooie home cinema gekocht.
Nu speelt die eigelijk bijna alles af ook mkv maar omdat die codecs zo snel gaan wil et nog wel es gaan stotteren omdat die het niet volledig ondersteunt.

Nu heb ik ook een mooie pc waarvan ik de codecs altijd simpel kan updaten :)
Dus ik zat te denken, als ik nou mijn pc op me home cinema aan sluit? dat zou heel mooi zijn.
Maar hoe ga ik in hemelsnaam 5.1 naar mijn home cinema sturen? want het moet natuurlijk wel 5.1 zijn anders is het zonde.
Wat nog beter zou zijn is dat ik het beeld ook naar me cinema kan sturen.
Dus misschien dat het van me pc alles in hdmi kabel gepropt kan worden dus geluid een beeld en dat dan in me cinema kan pluggen?
Maar apart zou ook werken natuurlijk.

Ik heb wat lopen zoeken maar heb nit echt een duidelijk antwoord kunnen vinden, teminste niet echt op de manier hoe ik het wil.

wat info.
suround set : LG HB954 SA 5.1
Geluidskaart : standaart van Asus Striker mobo

Bedankt
Als je een ati 5000 videokaart hebt kun je via HDMI HD geluid sturen (DTS HD /True DolbyHD), zoniet kan je beste via een spdif kabel kopen die je dan verbind met je 5.1 set. Maar als je het meest uit je 5.1 set wilt halen is de eerste optie het beste. Elke 5000 ati kaart kan HD geluid via eeen hdmi kabel doorsluizen naar je receiver. Dus ik denk dat 40 euro investeren in zo'n kaart in de toekomst je beste zou bevallen.

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Oke, dat hou ik in me achterhoofd, bedankt.
Ik vraag me alleen af of de 4000 kaarten dat ook niet kunnen want die hebben ook een hdmi uitgang.
Maar die geven dan alleen beeld door en geen geluid?

Ik hoop alleen niet dat het fout gaat kwa drivers omdat ik 2 nvidia kaarten in sli heb.
Daar was volgens mij altijd wat problemen mee, geen idee of dat tegenwoordig nog steeds is.

Blaad

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:15
Dan moet je toch echt een losse geluidskaart kopen.

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-02 19:58
Maar voor nu kun je het best een spdif kopen en aansluiten op je set dan moete alles goed komen.

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-02 13:09
kan hem ook met en coax kabel aansluiten moest je mobo dat hebben, heb je nog steeds 5.1

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08-2025
n0elite schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 03:22:
Dan moet je toch echt een losse geluidskaart kopen.
dat heb je dus mis!!!!

de TS heeft dus drie manieren om zijn geluid digitaal naar zijn reciever/versterker te sturen hdmi. coaxiaal en optische dit heeft nog niks met 5.1 te maken dit is de overdracht tussen jou twee apparaten daarvan zou ik dus de optische(glasfiber) uit van je mobo nemen dat is dat grijze klepje waar rood licht uit komt. optische is dus beter dan hdmi. want jou videokaart decodeert het geluidsbestand niet dat doet jou versterker/reciever.
ook al zou je de hdmi gebruiken dan nog wordt het geluid door jou versterker gedecodeert je moet jou versterker in dit geval als geluidskaart zien en dan heb je dus een hele dikke geluids kaart .en ja hdmi ondersteunt geluid en beeld .verder is het gewoon een kwestie om je realtek driver op de optical out te zetten en een bestand /film af te spelen die ook daadwerkelijk dts ondersteund dit kun je dus niet testen door muziek via media player af te spelen of via youtube.

verder wil dit dus prima ,want dit is mijn geluidskaart van 10kg en dat weten de buren ook!!
Afbeeldingslocatie: http://uk.cinenow.com/e/p-m-000/041/953.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door jbkappirossi op 08-06-2010 05:00 ]

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-02 17:02
mijn geluidskaart van 10kg en dat weten de buren ook!!
stoer...

verder zou ik gewoon voor de optische of coax gaan, coax kan je makkelijk uitproberen met een tulp kabeltje.

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Heel erg bedankt,

Ik ga denk ik dat optische proberen.
Had altijd geen idee waar dat voor dienden maar als door zo'n klein kabeltje super geluid uit komt in 5.1 dan vind ik het helemaal best.

Zal even laten weten of alles gelukt is.

Blaad

• jbkappirossi
zBEASTORz schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:07:
Heel erg bedankt,

Ik ga denk ik dat optische proberen.
Had altijd geen idee waar dat voor dienden maar als door zo'n klein kabeltje super geluid uit komt in 5.1 dan vind ik het helemaal best.

Zal even laten weten of alles gelukt is.
hier heb je goedkoope optische kabeltjes

http://www.samenkopen.net/action_products/633482/553456

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-01 15:27
Enige probleem met optisch of coax is, is dat je dan geen TrueHD of DolbyHD (master) kunt beluisteren. Deze kabels kunnen dit formaat niet meesturen.

Hier zou je dan HDMI voor kunnen gebruiken of analoog (7.1 uit bijv.) en dan door je receiver de boel laten regelen.

• jbkappirossi
Stinow schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:16:
Enige probleem met optisch of coax is, is dat je dan geen TrueHD of DolbyHD (master) kunt beluisteren. Deze kabels kunnen dit formaat niet meesturen.

Hier zou je dan HDMI voor kunnen gebruiken of analoog (7.1 uit bijv.) en dan door je receiver de boel laten regelen.
klopt! optische is de beste verbinding maar heeft met een kern minder bandbreedte .waardoor tHD dHD niet mogelijk is maar dit is nog een opkomend formaat . zeker als je op de cumputer flims afspeelt dan wil je geen blueray van tientallen gb's downloaden :) .

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-02 17:02
Stinow schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:16:

Met het geluids set van de ts lijkt het me ook niet heel erg nodig om dit te kunnen beluisteren.
Pagina: 1