HDMI problemen met PS3

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee medetuig,

ik zit effe met een knap stukje kutprobleem.. M'n PS3 Fat (HG model voor de freaks onder ons..) loopt niet helemaal soepel meer sinds ik de videosettings (ofzoiets, t ging perongeluk trouwens..) gereset heb. (weet je wel: te lang op de aan/uit knop gedrukt tot hij 2 keer piept..) Nu zegt mijn TV (Philips 32PFL9604H) telkens 'Niet-ondersteund videofrmaat' :s !! Wat kan ik hier aan doen? Het is even opgelost geweest toen ik hem nogmaals gereset heb dmv. AV/tulpenkabel en zo weer op HDMI heb gezet.

Alleen hoort dit natuurlijk niet zo dus wat zou ik eraan moeten doen?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had een soort gelijk probleem. Hielp om ps3 en tv even van het stroom te halen, hiernaa werkte het weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 12:58
Even de powerbutton ingedrukt houden. Dan reset de PS3 zijn beeld settings (je hoort dan 1 of 2 peipjes als het goed is).
Succes

Edit:
Moet beter leren lezen 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 :z

[ Voor 42% gewijzigd door Ilja Meijer op 09-06-2010 02:04 . Reden: NIet goed gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Crossfade: Okee, zal het vanavond even proberen!

@ Ilja Meijer: Daardoor is het huidige probleem ontstaan! haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crossfade: Het is niet gelukt helaas! Heb ook geen flauw benul waar ik nu zoeken moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Sluit hem anders eens aan via scart/composiet. Zet hem dan vast op 576i en start met de scart/composiet kabel en de HDMI kabel op. Stel de video in op HDMI met de juiste resolutie (speel er desnoods eens met de instellingen, je kunt altijd weer veilig terug via de scart/composiet) en haal de scart/composiet er weer uit. Dat zou het moeten doen.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gnimmeL_kraD schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:26:
Sluit hem anders eens aan via scart/composiet. Zet hem dan vast op 576i en start met de scart/composiet kabel en de HDMI kabel op. Stel de video in op HDMI met de juiste resolutie (speel er desnoods eens met de instellingen, je kunt altijd weer veilig terug via de scart/composiet) en haal de scart/composiet er weer uit. Dat zou het moeten doen.
Zo fix ik de fout ook constant weer, maar na het afsluiten begint het weer met 'Niet ondersteund Formaat'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:05:
[...]

Zo fix ik de fout ook constant weer, maar na het afsluiten begint het weer met 'Niet ondersteund Formaat'..
Kies je wel voor instellingen opslaan, aan het eind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:05:
[...]

Heb je het ook al getest met andere HDMI apparatuur op dezelfde resolutie? Misschien ligt het wel aan je TV en niet aan de PS3. Misschien is een firmware update voor je TV dan wel de oplossing. Ik neem overigens aan dat je ook de nieuwste firmware hebt op je PS3?

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
op een of andere vage manier doet 'ie het weer, met de zelfde HDMI kabel, alleen is de 24k gouden HDMI kabel wel overleden door draadbreuk. Bij het naar achteren plaatsen van de PS3 spacet de TV hem.

Allen bedankt voor jullie hulp ;)
Pagina: 1