Ik heb vorige week een Samsung F3 1TB gekocht.
Gisteren als volgt aangesloten:
- Kabels van dvdrom aan oude hdd (Seagate 320GB)
- Kabels oude hdd aan de nieuwe hdd => dvdrom dus tijdelijk niet te gebruiken (zou je denken).
Alles is SATA.
Stroom erop en booten. Vista start gewoon op, kan de oude schijf
benaderen alleen de nieuwe is nergens te vinden. Ook niet bij Disk Management
Volgens Vista zit er nog dvdstation in mn pc. Als ik daarop met de rechtermuisknop klik en dan kies voor
uitwerpen gebeurt er niets. Geen melding van windows en natuurlijk ook geen lade die open gaat.
Kan in de bios de schijf ook niet echt weervinden, maar nu weet ik ook niet precies waar ik moet zoeken en wat ik allemaal kan wijzigen zonder mn RAID0 opstelling (met Windows) om zeep te helpen.
Ook de oude 320GB eruit en alleen de spinpoint+RAID0 opstelling werkte niet.
Mijn ASUS mobo M2A-VM HDMI heeft 4 SATA aansluitingen.
2 worden gebruikt voor 2x160GB in RAID0, de derde is DVD-brander en de 4e was e-sata maar heb
ik een tijd terug vervangen door een extra schijf van 320GB (seagate).
Deze werkte toen in één keer. Schijf kwam uit een externe behuizing en bevatte dus al partitie(s) met data, misschien dat dat iets uitmaakt? Lijkt mij niet.
Als ik bij Apparaatbeheer het DVDROM station verwijder en vervolgens zoek naar gewijzigde apparaten installeert Vista vrolijk weer een "RJ3515X XFB034Q SCSI CdRom Device".
Screenshot van Apparaatbeheer:

Net gauw getest in een andere, oudere PC, met ook een ASUS mobo en met alleen de spinpoint als SATA apparaat en daar herkent de BIOS hem wel.
Verdere specs:
- ATI Radeon HD 2600
- AMD Athlon 64 X2 6000+
- 4GB RAM
- Geen andere uitbereidingskaarten
- Muis, bluetooth dongle en 2 cradle's op USB
Doe ik ergens iets fout of zijn mijn PC en de harde schijf niet compatibel met elkander?
Gisteren als volgt aangesloten:
- Kabels van dvdrom aan oude hdd (Seagate 320GB)
- Kabels oude hdd aan de nieuwe hdd => dvdrom dus tijdelijk niet te gebruiken (zou je denken).
Alles is SATA.
Stroom erop en booten. Vista start gewoon op, kan de oude schijf
benaderen alleen de nieuwe is nergens te vinden. Ook niet bij Disk Management
Volgens Vista zit er nog dvdstation in mn pc. Als ik daarop met de rechtermuisknop klik en dan kies voor
uitwerpen gebeurt er niets. Geen melding van windows en natuurlijk ook geen lade die open gaat.
Kan in de bios de schijf ook niet echt weervinden, maar nu weet ik ook niet precies waar ik moet zoeken en wat ik allemaal kan wijzigen zonder mn RAID0 opstelling (met Windows) om zeep te helpen.
Ook de oude 320GB eruit en alleen de spinpoint+RAID0 opstelling werkte niet.
Mijn ASUS mobo M2A-VM HDMI heeft 4 SATA aansluitingen.
2 worden gebruikt voor 2x160GB in RAID0, de derde is DVD-brander en de 4e was e-sata maar heb
ik een tijd terug vervangen door een extra schijf van 320GB (seagate).
Deze werkte toen in één keer. Schijf kwam uit een externe behuizing en bevatte dus al partitie(s) met data, misschien dat dat iets uitmaakt? Lijkt mij niet.
Als ik bij Apparaatbeheer het DVDROM station verwijder en vervolgens zoek naar gewijzigde apparaten installeert Vista vrolijk weer een "RJ3515X XFB034Q SCSI CdRom Device".
Screenshot van Apparaatbeheer:

Net gauw getest in een andere, oudere PC, met ook een ASUS mobo en met alleen de spinpoint als SATA apparaat en daar herkent de BIOS hem wel.
Verdere specs:
- ATI Radeon HD 2600
- AMD Athlon 64 X2 6000+
- 4GB RAM
- Geen andere uitbereidingskaarten
- Muis, bluetooth dongle en 2 cradle's op USB
Doe ik ergens iets fout of zijn mijn PC en de harde schijf niet compatibel met elkander?
Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier