Belgen nog wat meer aan hun trekken laten komen?

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:46
Vandaag viel me een review op van T.net die me een beetje tegenzat, namelijk die van mobiel internet op je GSM.

Blij natuurlijk voor alle Nederlanders en Tweakend Nederland dat zij hier wat aan hadden, maar dan kreeg je een aantal reacties van mensen zoals:

Jeanke81 in 'reviews: Keuzehulp: internetten op je smartphone'
EektheMan in 'reviews: Keuzehulp: internetten op je smartphone'

En dan stel ik me toch de vraag, zou er nergens zo een klein hoekje kunnen komen met wat meer belgisch nieuws? Ten slotte zijn we toch nog altijd "de lage landen".

Ik denk dat een heel aantal Belgen er mee gediend zouden zijn als er wat specifiek Belgen-nieuws of althans reviews worden gestart... Ik weet dat het meeste nieuws wat hier voorbij komt op alle nationaliteiten effect heeft (hardware, ontwikkeling in techland enz...) maar soms denk ik van "hmm, ik mis toch net dat Belg-factortje". En geef nu toe, ik denk dat de stat's toch ook moeten tonen dat er HEEL wat volk vanuit België komt, niet?

Gewoon, even stof tot nadenken. Als je ooit iemand zoekt...

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Hyperbart zie ook Keuzehulp: internetten op je smartphone, dit is een beetje dubbel topic :). Alhoewel de insteek van deze misschien algemener is.

Verder: misschien leuk als er een free-lance Belgisch redactielid komt? :). Leuk voor de Belgen dan natuurlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door roy-t op 07-06-2010 22:09 ]

~ Mijn prog blog!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02 16:28

itarix

404 soul not found

Ik weet het niet hoor, er zijn toch ook al zat topics geweest over bijvoorbeeld belgacom en telenet?

[ Voor 6% gewijzigd door itarix op 07-06-2010 22:47 ]

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
HyperBart schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:03:
Vandaag viel me een review op van T.net die me een beetje tegenzat, namelijk die van mobiel internet op je GSM.

Blij natuurlijk voor alle Nederlanders en Tweakend Nederland dat zij hier wat aan hadden, maar dan kreeg je een aantal reacties van mensen zoals:

Jeanke81 in 'reviews: Keuzehulp: internetten op je smartphone'
EektheMan in 'reviews: Keuzehulp: internetten op je smartphone'

En dan stel ik me toch de vraag, zou er nergens zo een klein hoekje kunnen komen met wat meer belgisch nieuws? Ten slotte zijn we toch nog altijd "de lage landen".

Ik denk dat een heel aantal Belgen er mee gediend zouden zijn als er wat specifiek Belgen-nieuws of althans reviews worden gestart... Ik weet dat het meeste nieuws wat hier voorbij komt op alle nationaliteiten effect heeft (hardware, ontwikkeling in techland enz...) maar soms denk ik van "hmm, ik mis toch net dat Belg-factortje". En geef nu toe, ik denk dat de stat's toch ook moeten tonen dat er HEEL wat volk vanuit België komt, niet?

Gewoon, even stof tot nadenken. Als je ooit iemand zoekt...
Je hebt natuurlijk gelijk, maar... je beseft dat Tweakers.net gewoon over een kantoor en redactie beschikt en dat de redacteuren hun werk dus vanuit een kantoor doen? Overigens is ongeveer 10 procent van het bezoek afkomstig uit België. We proberen daar waar mogelijk rekening te houden met deze groep. In dit geval bleek het wat lastig omdat België amper flatfee-mobiel internetaanbieders kent. Laat onverlet dat we het hadden kunnen aanstippen.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:46
Wilbert de Vries schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 08:15:
[...]

Je hebt natuurlijk gelijk, maar... je beseft dat Tweakers.net gewoon over een kantoor en redactie beschikt en dat de redacteuren hun werk dus vanuit een kantoor doen? Overigens is ongeveer 10 procent van het bezoek afkomstig uit België. We proberen daar waar mogelijk rekening te houden met deze groep. In dit geval bleek het wat lastig omdat België amper flatfee-mobiel internetaanbieders kent. Laat onverlet dat we het hadden kunnen aanstippen.
Uiteraard, maar ik kan me bv voorstellen dat er hier wel een aantal belgen zijn die de schrijfstijl en de nederlandse taal genoeg beheersen om af en toe ook iets puur Belgisch te schrijven, begrijp je?

De insteek voor dit topic was idd wat algemener, maar in België heb je eigenlijk idd geen flatfee mobiel internetaanbieders, maar wel eentje en die is al bijna grijsgedraaid door de belgische tweakers: Mobile Vikings, via EDGE 1GB en 1000 smsjes per herlaadbeurt van 15 die je doet... En zo is er nog een onbekend providertje...

Ik wil maar zeggen...

Nu ja, het is misschien eens iets voor een volgende brainstormsessie bij jullie?

10 % vind ik btw echt wel niet weinig :X