Wireless toetsenbord disconnects na reboot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb daarnet een Apple Wireless Keyboard gekocht, dat klein ding.

Nu, ik heb hem gepaired via bluetooth, alles ok, 't werkt.

Maar vanaf ik mijn mac uitzet of herstart, en terug in osx ben, is de connectie weg... ik zie dan nog steeds in Bluetooth "Toetsenbord van Dennis), maar als ik dan op verbind druk, verdwijnt het toetsenbord volledig?

Als ik hem dan opnieuw wil toevoegen, lukt dat, maar ik moet dus m.a.w. elke keer ik opnieuw opstart mijn toetsenbord opnieuw pairen...

Er is niks mis met bluetooth, want ik gebruik ook bluephoneelite, die verbonden is met men gsm, en dat werkt zonder problemen...

Kan er iemand mij helpen aub?

edit:
gekke is, wanneer ik xp opstart via bootcamp, het toetsenbord automatisch werkt...

Ik heb het zelfs eens opgenomen wat het probleem dus is
http://www.youtube.com/wa...Q&feature=player_embedded

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Misschien eens al je Bluetooth voorkeuren weggooien en helemaal opnieuw beginnen? Want dit is natuurlijk niet zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de plist bestanden in m'n user library en de gewone library verwijderd.. met niks als resultaat... ik zet nu altijd m'n mac in sluimerstand ipv uitzetten, want dan werkt de bluetooth connectie nog..

Ik moet er wel bijzeggen, dat de bluetooth van me macbook defect is, en ik die een tijdje geleden eruitgehaald heb, en vervangen heb door een gewone bluetooth usb stick.. heeft dat er iets mee te maken? Zoja ja, maar hoe komt het dan dat het in windows nog werkt, en in osx bluephoneelite (gsm connectie) altijd werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er stond dus 10.6.3 op men mac, en m'n bluetooth keyboard ging echt niet.. dus ik heb heb eens leopard geinstalleerd, 10.5.6 en daar werkte mijn toetsenbord meteen.. ook na herstarten enzo.. dus ik dacht, ik update alles eens, dus ik download die bijna 1gb update van 10.5.8, en raad eens, het toetsenbord stopt met werken... het lukt me wel elke keer om manueel het toetsenbord opnieuw te pairen.. maar pfft dat is toch niet userfriendly!!

Heb dan leopard geformatteerd, en terug snow leopard erop gezet, 10.6.0 en wederom werkt het niet..

Weet er echt niemand wat ik kan doen? Ik heb de nvram, pram al gereset, bluetooth dongle op andere usb poort gezet..

De bluetooth dongle is van Sitecom, de macbook is de 1ste generatie uit 2006, en het toetsenbord is het nieuwste model, uit 2009, met 2 batterijen.. een compatible probleem kan het toch niet zijn? want is windows, bootcamp werkt het toetsenbord meteen...

Bad apple!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:43

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:50:
Er stond dus 10.6.3 op men mac, en m'n bluetooth keyboard ging echt niet.. dus ik heb heb eens leopard geinstalleerd, 10.5.6 en daar werkte mijn toetsenbord meteen.. ook na herstarten enzo.. dus ik dacht, ik update alles eens, dus ik download die bijna 1gb update van 10.5.8, en raad eens, het toetsenbord stopt met werken... het lukt me wel elke keer om manueel het toetsenbord opnieuw te pairen.. maar pfft dat is toch niet userfriendly!!

Heb dan leopard geformatteerd, en terug snow leopard erop gezet, 10.6.0 en wederom werkt het niet..

Weet er echt niemand wat ik kan doen? Ik heb de nvram, pram al gereset, bluetooth dongle op andere usb poort gezet..

De bluetooth dongle is van Sitecom, de macbook is de 1ste generatie uit 2006, en het toetsenbord is het nieuwste model, uit 2009, met 2 batterijen.. een compatible probleem kan het toch niet zijn? want is windows, bootcamp werkt het toetsenbord meteen...

Bad apple!!!
Al ik het mij goed herinner is er voor meerdere soorten Wireless toetsenborden van Apple een firmware update geweest. Heb je nagekeken of dat misschien een optie is.?

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gek idee, waarom scoor je niet een originele bluetooth module voor je laptop? Die zijn niet zo heel duur. MacOS is (dacht ik) best kritisch met bluetooth dongles, misschien een ander merk proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zou niet weten waar ik dat zou vinden, want ik heb een 1ste generatie macbook, dus ik kan me wel inbeelden dat de hardware in nieuwe modellen anders is..
en ik herinner me nog toen ik die bluetooth dongle kocht, er op de verpakking stond; mac os x compatbile.. en andere apps zoals isync, bluephoneelite enzo, werken zonder problemen..

Achja, als ik 't antwoord niet vind :( ik zet nu me laptop altijd in sluimer, en dan werkt het nog.. elke keer ik een game wil spelen in bootcamp werkt het toetsenbord automatisch in windows, maar niet meer in mac osx
Pagina: 1