Ik heb al tijden last van het probleem dat de temperatuur van mijn CPU in mijn laptop (Core2 Duo) naar de 90 graden oploopt, wanneer er intensief gebruik gemaakt wordt van mijn harddisk. Bijvoorbeeld bij het verwijderen van veel kleine bestanden, loopt de temperatuur zodanig op dat het niet zelden leidt tot het uitschakelen van mijn laptop wegens oververhittingsbeveiliging. Wanneer ik kijk naar het CPU-gebruik in taskmanager, dan valt me daar niet op dat een of meerdere processen overmatig gebruik maken van het processor (m.a.w. er is een relatief groot deel idle).
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Is er een bepaalde bios-instelling die niet goed staat, een configuratie van de chipset met betrekking tot de HDD en/of CPU? De ventilator zit niet vol met stof, dat lijkt me dan ook niet het probleem te veroorzaken.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Is er een bepaalde bios-instelling die niet goed staat, een configuratie van de chipset met betrekking tot de HDD en/of CPU? De ventilator zit niet vol met stof, dat lijkt me dan ook niet het probleem te veroorzaken.