Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 23:59
Heb deze week een nieuwe PC besteld en nu alle pakketjes binnen zijn ben ik natuurlijk begonnen met de assemblage. Hieronder staat wat erin zit, maargoed, na alles in elkaar te hebben gezet wil ik Windows 7 64 bit gaan installeren, maar dit gaat echt enorm traag (zo traag dat het niet normaal kan zijn).

Na ongeveer 20 minuten is de installatie pas bij de keuze op welke schijf ik Win7 wil installeren, en vervolgens pas na een uur bij 5% van het uitpakken van bestanden. Hierna heb ik de installatie geannuleerd en ben gaan zoeken naar een oplossing, maar tot op heden zonder succes.

Heb bios-defaults, failsafe en optimized bios geprobeerd maar zonder succes. Ook boot-disk priority ingesteld op de Intel SSD en AHCI enabled, native IDE aan/uit enzovoort.

Ik heb verder nog geen ervaring met P55 dus ben van de andere bios instellingen maar even afgebleven mbt tot Turbo en apparte bios features afgebleven.

Waar kan dit aan liggen? Memtest is het eerst volgende wat ik nu ga proberen, maar daar verwacht ik eigenlijk geen problemen van aangezien de het Kingston valueram het in een andere PC prima deed, maar goed toch proberen natuurlijk.

Ben ik iets vergeten in te stellen voor het gebruik van een SSD of is er een andere evidente oplossing die ik over het hoofd heb gezien? Aan de Windows 7 DVD ligt het ook niet, deze doet het prima in verschillende drives.

#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung EcoGreen F3EG, 2TB€ 110,-€ 220,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 76,16€ 76,16
1HQ Products HQSS5550/5 HDMI 5,0m€ 12,-€ 12,-
2Scythe Mugen 2 Rev. B€ 29,90€ 59,80
1Intel Core i7 860€ 239,90€ 239,90
1LG BH10LS30€ 135,20€ 135,20
1Cooler Master Real Power M520€ 61,45€ 61,45
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 193,-€ 193,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 99,89€ 99,89
1Gigabyte GA-P55A-UD3€ 119,90€ 119,90
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 154,-€ 154,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.371,30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Op welke S-ATA poorten heb je alles aangesloten? Probeer anders eens met alleen de SSD aangesloten qua S-ATA apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Admiral Freebee schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:33:
Op welke S-ATA poorten heb je alles aangesloten? Probeer anders eens met alleen de SSD aangesloten qua S-ATA apparaten.
Poort 1 Intel SSD
Poort 2 F3EG
Poort 3 LG BR
Poort 4 Oude DVD-R
Poort 5-6 ESATA van de CM 690 waar verder niets aan hangt

Dat zou ik idd wel eens kunnen proberen, overigens heb ik maar 1 F3EG erin die 2e heb ik toch maar achterwege gelaten.

Misschien iets heel doms, maar moet ik nog SATA drivers installeren vóór Win7? Middels F6 zoals dat vroeger bij XP ging?

Ik ben mijn GA-P35C moederbord gewend en daar heb ik niets externs meer nodig met Win7, en dat was overigens alleen als ik RAID wilde draaien onder XP.

Ik heb wel geen FDD meer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De driver voor de ACHI modus van je intel southbridge zit normaal al in Windows 7 ingebakken. Anders kan je ze nog van USB installeren bij de installatie.

Ik zou eens proberen met alleen de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:20
Na ongeveer 20 minuten is de installatie pas bij de keuze op welke schijf ik Win7 wil installeren, en vervolgens pas na een uur bij 5% van het uitpakken van bestanden. Hierna heb ik de installatie geannuleerd en ben gaan zoeken naar een oplossing, maar tot op heden zonder succes.
Een van de oorzaken van een trage installatie is dat je waarschijnlijk de compleet nutteloze floppy i/f nog in de BIOS aan hebt staan.

Volgens de Gigabyte web site heeft dit board nog een floppy connector. Beetje vreemd, want de meeste borden bouwers laten dit tegenwoordig gewoon weg.

Zet het ding eens uit in je BIOS en probeer opnieuw.

Ik had eens bij een Vista installatie ook het probleem dat de installatie niet vooruit te branden was.

Ik heb Win7 op dezelfde SSD draaien. Installatie, met alle meuk (graphics card, drives, 2 x DVD ROM etc) ging in 20 minuten.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 07:20
Ik heb hetzelfde mobo en SSD en ook ik had deze problemen.

Ik heb mijn dvd brander vervangen die via IDE was aangesloten. Heb al eens eerder een conflict gehad ´met een mix van SATA en IDE hardware (HDD´s en optical) Dit was dus niet de oorzaak van de trage install maar wel van het niet zien van mijn SSD.

Uiteindelijk is de install nog wel gelukt maar wel erg traag.

Laat even weten of de optie om je floppy drive uit te zetten werkt. Dan weet ik dat ook gelijk weer met de volgende install.

[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Blonde op 07-06-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
loekf2 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:57:
[...]

Een van de oorzaken van een trage installatie is dat je waarschijnlijk de compleet nutteloze floppy i/f nog in de BIOS aan hebt staan.

Volgens de Gigabyte web site heeft dit board nog een floppy connector. Beetje vreemd, want de meeste borden bouwers laten dit tegenwoordig gewoon weg.

Zet het ding eens uit in je BIOS en probeer opnieuw.

Ik had eens bij een Vista installatie ook het probleem dat de installatie niet vooruit te branden was.

Ik heb Win7 op dezelfde SSD draaien. Installatie, met alle meuk (graphics card, drives, 2 x DVD ROM etc) ging in 20 minuten.
Dit ben ik inderdaad tegengekomen op nog een buitenlands (google translate) forum...maar het was niet echt heel duidelijk. Gewoon FDD op disable zetten dus?

Ik ga het morgen ofzo proberen...eerst ff mijn GA-P35C-DS3R met raid rebuilden...want daar staat al mijn data op! StraightOn.NL in "Thematopic: Datarecovery" mss ook hiervoor hulp O-)

Alvast bedankt iig, ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:20
StraightOn.NL schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:17:
[...]

Dit ben ik inderdaad tegengekomen op nog een buitenlands (google translate) forum...maar het was niet echt heel duidelijk. Gewoon FDD op disable zetten dus?

Ik ga het morgen ofzo proberen...eerst ff mijn GA-P35C-DS3R met raid rebuilden...want daar staat al mijn data op! StraightOn.NL in "Thematopic: Datarecovery" mss ook hiervoor hulp O-)

Alvast bedankt iig, ik houd jullie op de hoogte!
Yep op disable zetten. Op mijn oude M3N-HT motherboard zat er een setting die Legacy Diskette A heette onder Main. Setting op disable zetten. Je bent dan ook van het gezeur af dat Windows onder Computer nog steeds een floppy drive laat zien ook al heb je geen diskette controller in je kast zitten.

Waar ik met mijn nieuwe AMD motherboard ook last van had, dat je met AHCI de boot prio's goed moet zetten. Check dat er geen spook devices in de prio lijst staan en vaak kun je "hard disk" selecteren en binnen die categorie ook devices in volgorde zetten. Ik moest m'n SSD boven aan in dat lijstje zetten voordat Windows hem als boot disk wilde zien. Zorg ook dat de SSD op poort 1 zit.

[ Voor 18% gewijzigd door loekf2 op 07-06-2010 22:16 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:13
Ik heb een keer hetzelfde probleem gehad op een HDD raid-array. Na googlen kwam ik ook uit op floppy drive disabelen in het BIOS. Maar ook Execute Disable/NX Bit uitzetten in het BIOS (na de install kan je het weer aanzetten). Beide gedaan en toen ging het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien kan je ook eens andere s-atakabeltjes proberen en eens nakijken of misschien niet per ongeluk een s-atakabel geknikt is geraakt bij de inbouw. Zelf heb ik ook de Intel X25-M 80 Gb waarbij de install van Win7 ongeveer rond de 17 minuten duurde, dus zo lang als bij jou is zeker niet oke. Ook heb ik wel al eens bij een bios-update de floppy op enabled gehad maar dat maaktte bij mij verder geen verschil uit. Enigste verschil is dat ie bij het opstarten van het bios dan eventjes wat trager is omdat ie een floppy wil zoeken die er niet is.

[ Voor 29% gewijzigd door Roel1966 op 08-06-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 07:20
Net een nieuwe install gedaan en deze was klaar in ongeveer 20 min. na het uitzetten van Drive A in de bios onder standard Cmos features.

De oplossing heeft voor mij dus gewerkt. (P55A-UD3R icm X25 postville 80GB)
Pagina: 1