Verbinding valt soms weg op 1 computer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuiverekoffie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-05 18:44
Hallo, ik heb gezocht op dit forum maar niet kunnen vinden wat me helpt.

Ik heb een quadcore (winXP), op deze computer valt soms de verbinding even weg. Het is dan maar een paar seconden (10-30) en dan doettie het wel weer. Nu dacht ik eerst, het is m'n provider/modem/router.
Niet dus, want ik heb 2 computers naast elkaar, de andere een oude P4, en daar doet hij het dan wel (als de quadcore niet doet).

Nu had ik eerst kabel en niet echt verder gezocht dan dat Ziggo aant prutsen was, maar nu heb ik glasvezel en doettie het dus nog. Dus ligt het aan de comp.

Iemand enig idee of dit een bekend probleem is en of het te fixen is?

Er staat dus Win XP op en Avast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bedraad of draadloos...tamelijk belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuiverekoffie
Woops ja, met draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakuris
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-08-2010
Hoe heb je de pc's aangesloten dan? Met een Switch of Router... iets anders? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuiverekoffie
Recht op de Zyxel modem. Ik had eerst Ziggo en daar had een linksys router tussen, maar heb nu glasvezel. 2 computers dus en maar één heeft het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakuris
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-08-2010
Wat voor een Zyxel modem is het? Is het niet toch stiekem een router? of een modem met router functies? (DHCP)

Kun je mij de product-id geven van je modem?

[ Voor 55% gewijzigd door fakuris op 08-06-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuiverekoffie
Jazeker, het is een P-2612HW-F1 Wireless ADSL VoIP IAD

Ik zit er dus met kabel op, niets draadloos. Mn quadcore valt af en toe weg maar dan doet mijn P4 het nog wel. Naar mijn weten valt de verbinding op de P4 nooit weg. Dit was ook al zo toen ik nog bij Ziggo zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:16
Wat is "wegvallen". Kan je niet meer pingen of falen de dns requests? Of een stevigere tafel nodig :+

[ Voor 18% gewijzigd door _H_G_ op 08-06-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuiverekoffie
Heh :P Nou, het zit zo. Ik heb de 2 computers naast elkaar staan. Ik doe het meeste op mn quadcore en soms dan heb ik geen internet, als in, browser laadt niet, als ik een spel speel knal ik offline enz. Maar hij geeft dan niet het signaal dat de verbinding weg is (LAN verbinding verbroken), wat normaal het geval is als de verbinding wegvalt.
Het is ook altijd maar even, paar seconden, ik denk een 10-30 seconden. Ik dacht dus eerst, ok het zal wel Ziggo zijn dat het soms wegvalt maar toen kwam ik erachter dat op het moment dat mn quadcore geen verbinding heeft, mn p4 het nog wel heeft. En omdat ik nu een nieuwe provider heb, solcon, lijkt het me uitgesloten dat het mn provider/modem/router is.
Het is op zich niet zo'n punt, het is gewoon lastig dat als ik aant gamen ben, multiplayer, ik dan offline knal en bij bijv. msn ga ik dan offline-online-offline. Maar hij doet het ook als ik niet aan het gamen ben.
Pagina: 1