progress bar W7 doet niet wat ie moet doen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 19:37
Dag allemaal,

Laatst heb ik een snelle OCZ usb stick gekocht. link: pricewatch: OCZ Rally 2 Flash Memory Drive 16GB Zwart

Nou heb ik deze geformateerd naar het NTFS bestandssysteem zodat ik er bestanden op kan zetten die groter dan 2GB zijn. Tot zover nog geen problemen.

Probleem:
Nou is het probleem alleen dat wanneer ik een bestand(bv. 350MB) naar de stick kopieer, de progress bar van Windows 7 Home Premium x64 niet functioneert.
De schrijfsnelheid geeft aan naar 80 tot 100 MB/sec te gaan, maar wanneer de balk dan aan het einde is, is de kopieeractie natuurlijk nog lang niet klaar omdat de stick een schrijfsnelheid heeft van zo'n 15MB/sec. De balk staat dan dus nog een hele tijd stil tot de actie voltooid is.
Wat ook wel eens gebeurt is dat de balk naar ergens halverwege springt om daar te blijven staan totdat de actie klaar is. De resterende tijd voor het kopieren staat dan de hele tijd op "calculating"

Ik kan dus niet zien hoelang iets nog duurt wat erg irritant is.

Heeft iemand een idee waarom dit gebeurt en hoe het op te lossen?
Als ik de stick gewoon als FAT32 geformateerd heb, dan doet de progress bar het wel weer goed.. :?

2JZ TT6 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DJT88 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:26:
Ik kan dus niet zien hoelang iets nog duurt wat erg irritant is.

Heeft iemand een idee waarom dit gebeurt en hoe het op te lossen?
Als ik de stick gewoon als FAT32 geformateerd heb, dan doet de progress bar het wel weer goed.. :?
NTFS transactional logging, bestand wat weggeschreven wordt in bursts en gedeeltelijk uit cache wellicht. En dan is Windows Vista en 7 nog eerlijk door je geen fantasietijd (de bekende Microsoft minuten) voor te spiegelen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:32
Staat vinkje bij "Disable write-cache flushing" aan bij de stick in Apparaatbeheer?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 19:37
ik heb hier in Windows 7 onder het tabje policies de keuze tussen
- Quick removal (verwijderbaar zonder de "safely remove hardware")
en
- Better performance (dan moet je dus wel dat veilig verwijderen gebruiken)

Hij stond op Quick removal, maar ook als ik het op better performance zet blijft hetzelfde probleem.

is exFAT een optie? of gaat dat problemen geven met veel andere apparaten?

edit/antwoord: Laat maar, even opgezocht en getest, exFAT werkt niet standaard op windows XP en ook al niet op mijn mediaspeler aan de TV.

Dan misschien toch maar terug naar FAT32..... |:(

[ Voor 19% gewijzigd door DJT88 op 10-06-2010 10:19 ]

2JZ TT6 :D