WIFI bereik versterken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Nu zijn er vele mogelijkheden om je draadloos netwerk te versterken/ uit te breiden. Allen nu vroeg ik me af wat de allerbeste oplossing is, of hoe jullie dit als tweaker gedaan hebben?
Stel dat je niet in het gehele huis je verbinding stabiel, of zelfs niet eens bereik baar is..wat is dan de goedkoopste manier om dit op te lossen?

1. Punt A: een modem met ingebouwd WIFI + grotere antenne
2. Punt A: een modem met ingebouwd WIFI + bekabeld op punt B een Accespoint.
3. Punt A: een modem met ingebouwd WIFI + bekabeld op punt B een wifi router.
4. Punt A: een modem met ingebouwd WIFI + Repeater
5. Punt A: een modem, daaraan een accespoint/router met veel zend vermogen.
6. ?

Enkele nadelen:
Nu zijn er steeds meer routers zonder losse antennes dus geïntegreerd in het apparaat zelf, hiervoor is dus alleen een oplossing mogelijk met repeater/extra accespoint/router op Locatie B.

Indien dus 2 verschillende draadloos netwerken, moet je switchen waar je het beste bereik hebt..zijn hier consequenties aan verbonden?(verschillende kanalen? e.d.)

Ik vroeg me dus af wat de beste/goedkoopste oplossing hiervoor is. Veelal hoor je weinig positieve verhalen over een repeater, of indien al bestaande router deze niet of slecht ondersteunt.
Veel internet leveranciers leveren een modem met wifi hierin, dus een repeater kan hierbij niet gebruikt worden, of er moet weer in de buidel getast worden om een extra router te kopen.

Ik ben benieuwd op jullie reacties, ik werk nu toevallig met een wifi-modem, en aan het andere kant van het huis een linksys router.

-Admin's, deze topic heb ik vooral gestart om met elkaar de beste/goedkoopste oplossingen te vinden en duidelijkheid/informatie aan elkaar te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een alternatief op bekabeld is natuurlijk dlan.
dan kun je een wifirouter, ap (lood om oud ijzer) op een andere plaats in huis zetten zonder de gaten te boren

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
mijn ervaring, nothing beats a cable. Een kabel kun je netjes wegwerken, een repeater (ze werken vaak wel samen met andere merken, kwestie van handmatig configgen) moet je pontificaal in het zicht zetten, als je die namelijk om een hoekje wegwerkt, ga je voorbij aan het hele punt, namelijk het zo goed mogelijk oppikken van het signaal en het vervolgens opnieuw uitzenden.

Met repeaters ben je altijd afhankelijk van de langzaamste schakel in het geheel, met een kabel ben je dat natuurlijk ook, maar die zijn vele malen bedrijfszekerder dan Wifi. Tenminste, ik ben de afgelopen jaren geen een kabel tegengekomen die op minder dan 100mbit functioneerde, zeker met auto-sensing op zo'n beetje alle poorten van welk netwerkapparaat dan ook tegenwoordig.

De mensen die dan gaan 'miepen' dat ze geen kabel kunnen trekken, en dat dat teveel werk is, willen meestal ook voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En dat kan, maar dan moet je een kabel trekken, kostentechnisch is dat meestal goedkoper, zeker als je de factor betrouwbaarheid in ogenschouw neemt. Repeaters, wireless bridges, het is allemaal vele malen storingsgevoeliger dan een UTP kabel, en de boorhamer die je nodig hebt om door die betonnen muur te komen kun je bij elke bouwmarkt huren voor twee tientjes.... (en dan nog eens 2 tientjes voor de juiste boor, maar dat soort formaten kun je meestal ook mee huren als accessoire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
fish schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:33:
een alternatief op bekabeld is natuurlijk dlan.
dan kun je een wifirouter, ap (lood om oud ijzer) op een andere plaats in huis zetten zonder de gaten te boren
zonder cynisch te worden, ik nodig je uit om hier in het forum te tellen hoeveel mensen er problemen hebben met powerline en aanverwante. Problemen met kabels kom je heel weinig tegen, dan gaat het meestal om mensen die problemen hebben gigabit uit de kabel te krijgen, hun stekkers verkeerd geknepen hebben, de verkeerde stekkers op de verkeerde kabel zetten enz enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nielsl schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:37:
[...]

zonder cynisch te worden, ik nodig je uit om hier in het forum te tellen hoeveel mensen er problemen hebben met powerline en aanverwante. Problemen met kabels kom je heel weinig tegen, dan gaat het meestal om mensen die problemen hebben gigabit uit de kabel te krijgen, hun stekkers verkeerd geknepen hebben, de verkeerde stekkers op de verkeerde kabel zetten enz enz enz.
In meeste topics die ik lees hier is zijn mensen niet negatief gestemd over dlan. zelf heb ik echter geen ervaring met dlan

De problemen met kabels komen weer voort uit het leggen daarvan. met dlan hoef je daar weer geen zorgen over te maken ;)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
6: channel gebruiken dat niet intefereert met het channel van je buren.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

7. andere frequentie 5 Ghz. (bij mijn ouders 30 kanelen door elkaar op de 2.4gz, de 5 is leeg :P)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
fish schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:44:
[...]

In meeste topics die ik lees hier is zijn mensen niet negatief gestemd over dlan. zelf heb ik echter geen ervaring met dlan

De problemen met kabels komen weer voort uit het leggen daarvan. met dlan hoef je daar weer geen zorgen over te maken ;)
wat je vaak leest, is dat het signaal uitermate slecht wordt op het moment dat het door de groepenkast moet. Dat zijn toch vaak de gevallen die je bedraad wilt overbruggen, omdat de kamer naast je met dat gipsen wandje ertussen waar je ook nog internet wil, je prima toe kan met wifi. Op dat moment loont het dus gewoon om een kabel te trekken. De laagste latency tijden, in verhouding tot dlan en wifi zeer weinig last van storing buitenaf en niet zo duur.
Als je aan 10 mensen zou vragen of ze liever stabiel willen met wat meer moeite, of vaker gedoe en wat minder moeite, denk ik dat het gross van de mensen voor stabiel gaat. Stabiel staat hier overigens synoniem voor bekabeld ;)
Daarnaast verwachten velen soms ook teveel van wifi en dlan. Het zijn vaak de mensen die de klok wel hebben horen slaan die dit soort dingen kopen. Totdat het niet werkt, en dan kloppen ze hier aan op het forum. Dat is niet erg, maar soms zou je hopen dat men "bezint eer ge begint". Ze willen dan de PS3 boven aansluiten via dlan om lekker online te gamen, maar komen er vervolgens achter dat de latencies om te huilen zijn, kortom, ze hebben een headshot te pakken voordat ze goed en wel de tegenstander hebben gezien.

Wifi is leuk voor de laptop van moeders in de woonkamer, maar daar houdt het in mijn optiek op, als je bedrijfszeker wilt, en toch ook wifi, en je hebt een dead spot. Trek een kabel naar dat punt, pak een wifi router, zet DHCP uit en voila -> wifi op je dead spot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

nielsl schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:35:
een repeater (ze werken vaak wel samen met andere merken, kwestie van handmatig configgen) moet je pontificaal in het zicht zetten, als je die namelijk om een hoekje wegwerkt, ga je voorbij aan het hele punt, namelijk het zo goed mogelijk oppikken van het signaal en het vervolgens opnieuw uitzenden.
Mooie antenne voor je repeater:

Afbeeldingslocatie: http://www.clearcast.biz/Product-200812174152.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 07-06-2010 19:52 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nielsl schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:51:
[...]

wat je vaak leest, is dat het signaal uitermate slecht wordt op het moment dat het door de groepenkast moet. Dat zijn toch vaak de gevallen die je bedraad wilt overbruggen, omdat de kamer naast je met dat gipsen wandje ertussen waar je ook nog internet wil, je prima toe kan met wifi. Op dat moment loont het dus gewoon om een kabel te trekken. De laagste latency tijden, in verhouding tot dlan en wifi zeer weinig last van storing buitenaf en niet zo duur.
Als je aan 10 mensen zou vragen of ze liever stabiel willen met wat meer moeite, of vaker gedoe en wat minder moeite, denk ik dat het gross van de mensen voor stabiel gaat. Stabiel staat hier overigens synoniem voor bekabeld ;)
Daarnaast verwachten velen soms ook teveel van wifi en dlan. Het zijn vaak de mensen die de klok wel hebben horen slaan die dit soort dingen kopen. Totdat het niet werkt, en dan kloppen ze hier aan op het forum. Dat is niet erg, maar soms zou je hopen dat men "bezint eer ge begint". Ze willen dan de PS3 boven aansluiten via dlan om lekker online te gamen, maar komen er vervolgens achter dat de latencies om te huilen zijn, kortom, ze hebben een headshot te pakken voordat ze goed en wel de tegenstander hebben gezien.
Ok Laten we even voorop stellen. Ik heb in huis alles bekabeld behalve het toilet en badkamer.

Maar ik verdom het om een van mijn laptops aan een snoer te hangen, dat vind ik ronduit kut. Die dus gaan wireless. En latencies laat me niet lachen/laggen :+ . Ik draai bijv een ping van strak 2ms met tweakers.net dus daar ligt het echt niet aan.
Wifi is leuk voor de laptop van moeders in de woonkamer, maar daar houdt het in mijn optiek op, als je bedrijfszeker wilt, en toch ook wifi, en je hebt een dead spot. Trek een kabel naar dat punt, pak een wifi router, zet DHCP uit en voila -> wifi op je dead spot
Jo Dat zei ik toch, ik gaf het als alternatief op voor een van zijn bedrade opties. (lees de opties nog een keer)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
fish schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:02:

[...]

Jo Dat zei ik toch, ik gaf het als alternatief op voor een van zijn bedrade opties. (lees de opties nog een keer)
let's agree to disagree :) en dat je je laptops via wifi laat connecten, groot gelijk, met de goede hardware, goed afstellingen enz enz gaat het allemaal rap. Maar daar wringt precies de schoen, het luistert vrij nauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan een antenne van een WC-borstel maken, ik heb dat een keer gelezen in de c't. Daarmee kwam het wifi signaal wel 3 kilometer ver mee.
Misschien kan je het opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
nielsl schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:09:
met de goede hardware, goed afstellingen enz enz gaat het allemaal rap. Maar daar wringt precies de schoen, het luistert vrij nauw.
Je vergeet te vertellen dat de goede werking van wifi erg situatie afhankelijk is. En dat die situatie in de loop van de dag kan veranderen.
Een rotte magnetron, dect telefoon, of nog simpeler de buurvrouw die 's avonds thuis komt en ook haar wifi doos aanzet. Het kan allemaal van invloed zijn, en omdat je het niet kunt zien, moet je met speciale soft-/hardware aan de slag.

Nothing beats a cat5e cable ;)

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1