pioneer 6200bt + jvc speakers = slecht geluid in clio

Pagina: 1
Acties:

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik zit met het volgende: Ik heb een pioneer 6200bt in combinatie met de standaard jvc luidsprekers in de Renault Clio. Ongelooflijk wat een slecht geluid... zelfs op half vermogen stoort hij... (bass op null, geen loudness)

Ik heb nu op het oog 4 sony luidsprekers: Sony XS-F1326SE. 4 x 35 watt. Is dat voldoende voor mijn autootje? Ik hoef niet knalhard geluid of een keiharde bass... Maar wel meer dan dat ik nu heb.

Ik heb geen idee hoe het vergelijkt met een standaard radio in huis... (5x20Wplus 70watt bass)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:55

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Mijn totaal subjectieve mening: Zoek even verder. Sony staat niet bekend als fabrikant van goede luidsprekers voor in de auto.

Wat je zoekt is een goede compo set; woofertje in de deur, tweeter bij de a stijl. Deur goed dempen met bitumen en dan heb je al gewonnen.

Wise enough to play the fool

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-12-2025
teacher schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:11:
Mijn totaal subjectieve mening: Zoek even verder. Sony staat niet bekend als fabrikant van goede luidsprekers voor in de auto.

Wat je zoekt is een goede compo set; woofertje in de deur, tweeter bij de a stijl. Deur goed dempen met bitumen en dan heb je al gewonnen.
Ik zou best graag apparte tweeters en een subwoofer willen.. maarja.. Ik mag niets aan de auto veranderen... (vrouwlief..) Dus nieuwe gaten zagen is geen optie.. Ik heb plek voor 13cm speakers. (4x). Het gaat me er vooral om of 4 x 35 watt voldoende is voor een leuk geluid.
Of dat ik nog een paar keer extra moet koken voor 4 x 70 watt bijvoorbeeld...

Verwijderd

shakedown schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:32:
[...]

Ik zou best graag apparte tweeters en een subwoofer willen.. maarja.. Ik mag niets aan de auto veranderen... (vrouwlief..) Dus nieuwe gaten zagen is geen optie.. Ik heb plek voor 13cm speakers. (4x). Het gaat me er vooral om of 4 x 35 watt voldoende is voor een leuk geluid.
Of dat ik nog een paar keer extra moet koken voor 4 x 70 watt bijvoorbeeld...
Mijn ervaring is dat 13 cm niet echt een 'vol' geluid kan geven. Wellicht vind je daarom het geluid zo storen. Ik zou gewoon een keer aanbieden om te koken en de afwas te doen, als jij dan een tweeter en subwoofer mag :P