Toon posts:

WD harde schijf wil niet initialiseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Veel geprobeerd, weinig succes tot nu toe. Daarom wil ik jullie vragen om hulp.

Ik heb mijn harde schijf, een externe van WD met 500 GB, geprobeerd te formatteren. tijdens het formatteren ben ik op de kabel gaan staan en is die uitgeplugd. Resultaat? hij word niet meer herkend en kan hem niet initialiseren.
Als ik naar computer beheren ga vind ik hem wel en daar kan ik op initialiseren drukken en dan krijg ik de melding: "onjuiste functie"

Mijn vraag is kan ik mijn schijf weggooien of is er nog wat mogelijk ?

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12 11:37

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Probeer voor de grap is eens anderen usb poort, of een anderen kabel, anderen computer etc.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Probeer de tools van WD eens. Deze tool heeft mij ooit eens geholpen met een soortgelijk probleem:
http://support.wdc.com/pr...roupid=304&sid=34&lang=en

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips zover. Zit met een ander probleem , deze programmas werken niet op vista en windows 7 meer besturingsprogrammas dan deze heb ik niet helaas.
iemand misschien ervaring met een gratis programma van een andere maker ?

Verwijderd

Topicstarter
er is niets te vinden waar dan ook. ik denk dat het gewoon niet mogelijk is. Overal is het : klik rechtermuis op deze computer--> beheren --> schijf initialiseren. Wil niet.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Misschien ken je iemand met Windows XP om daar de WD tool te draaien (niet per ongeluk zijn HD formateren :P). Het formateren gaat wel lang duren, dus houd daar rekening mee.

Je kan ook nog een Linux bootdisk proberen en vervolgens daarmee formateren, maar toen ik problemen had met mijn WD HD hielp dat niet. Toen hielp alleen de WD tool.

Anders terug naar de winkel....

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Wat ik zou proberen is met een harddisk tool de partitie te verwijderen en opnieuw te maken. Eventueel haal je de schijf uit de behuizing, sluit hem aan in je pc en probeert hem op die manier te benaderen.
Dit heeft alleen zin als niet de controller van de externe schijf behuizing beschadigd is. Als je nog garantie hebt raak je die ook kwijt als je de behuizing opent.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Pagina: 1