Windows 7 - Zoeken in tekstbestanden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Op mijn computer heb ik aardig wat tekstbestanden dat ik gebruik voor het maken van planningen en notities. Soms wil ik namelijk weleens naar tekst zoeken in tekstbestanden, om snel een bestand te vinden.

Ondanks dat de SSD documentatie mij adviseerde geen "indexeren" te kiezen voor mappen in Windows, omdat door minimale toegangstijden 100.000 bestanden sowieso geteld kunnen worden in slechts 1 seconde ten opzichte van minuten in Windows, heb ik dit gedaan omdat ik denk dat het invloed heeft. Maar dit heeft dus invloed op het feit of Windows wel of niet in de inhoud van bestanden gaat zoeken? Of slechts op de snelheid van het zoeken?

Hoe kan ik zoeken in tekstbestanden? De laatste keer dat ik dit probeerde, ging het totaal mis. Het enige waar ik naar kon zoeken was naar bestandsnamen.

Helaas heb ik ook weleens gehad dat simpelweg het typen van *.pdf in het zoekvak rechtsbovenin Windows er niet voor zorgt dat er een lijst wordt gecreëerd van alle PDF documenten binnen de map. Zojuist heb ik even een paar tests gedaan, maar dat werkt nu gelukkig wel.

Met Windows 7 heb ik met het zoeken nog weinig positieve ervaringen, omdat ik niet precies weet hoe het moet. Voor servers maak ik gebruik van Linux en dan kun je enorm veel met de command-line. Het zou voor mij erg prettig zijn om goed in staat zijn om bestanden per extensie en bestanden op basis van inhoud te kunnen vinden in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

chronoz schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:41:
Hoe kan ik zoeken in tekstbestanden? De laatste keer dat ik dit probeerde, ging het totaal mis. Het enige waar ik naar kon zoeken was naar bestandsnamen.
Ik hoop dat je zelf ook goed naar je Search opties in Folder Options hebt gekeken?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uCISwr277xzR5t4LbLGosVrL/full.png

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

Als het gaat over echte tekstbestanden (plain text ~ txt) dat je wil doorzoeken op inhoud; Astrogrep
Als je enkel op bestandsnaam wil zoeken, dus geen inhoud Everything

Beide zijn freeware & ongelooflijk snel :)

Kleine aanvulling; voor het managen / taggen van je documenten (je moet er wel de tijd in steken) ; Benubird PDF (PDF & Office)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 93798 op 07-06-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-05 14:07

Sebazzz

3dp

Notepad++ kan het ook als je dat toevallig al hebt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja.

Om te laten zien dat het wel degelijk werkt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RxdsirS4KDBSTtWpHarJQTyr/full.png

[ Voor 29% gewijzigd door alt-92 op 07-06-2010 19:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

in xp moest je wat met de persistant handler doen om het zoeken in bepaalde bestandtypen mogelijk te maken. ik gok dat windows 7 ook zoiets kent

random link http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd940433(VS.85).aspx
zo te zien een variant, er is vast wel een duidelijker link te vinden

disclaimer, als het gaat om en grafisch presentatie van tekst in je pdf dan wordt het natuulijk lastig.

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 07-06-2010 19:39 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-05 08:47
Ik blaas dit topic even nieuw leven in omdat ik zelf ook een soortgelijk probleem heb.

Ik heb een grote directory bij ons op het netwerk staan, daarvan wil ik in bepaalde gevallen snel naar een waarde kunnen zoeken zodat ik die vrij snel boven water kan halen. De bestanden die erin staan zijn allemaal tekstbestandjes met een andere extensie ( bijvoorbeeld *.fr47 ) en er staat ook een groot aantal XML files in.

Wanneer ik in die map ga zoeken naar een omschrijving waarvan ik 100% zeker weet dat die in een bepaalde file staat dan krijg ik in de Windows search geen resultaten. ( ook niet wanneer ik zoek door op "Bestandsinhoud" te klikken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OilZsOzCy8HmxuGLXmYF7xjz/full.png

Zeer frustrerend want die waarde staat gewoon in dat bestandje in die folder en hij vind niks :X
Enig idee hoe ik dat kan verhelpen, zou heel makkelijk zijn in mijn dagelijks werk als dit gewoon naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en heb je bovenstaande oplossingen toevallig geprobeerd, en wat ging er niet goed ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-05 08:47
Ben er inmiddels al uit, ik heb bij indexering de extensies die ik moet hebben toegevoegd en nu vind de Windows 7 search ze wel.

Moet er wel bij zeggen dat ze dit bij Mickeysoft niet duidelijk vermeld hebben, als je een button Bestandsinhoud toevoegt na het zoeken en je vervolgens nog niets vind terwijl je zeker weet dat de waarde die je opgeeft wel in een bestand zit dan zet dat bij mij vraagtekens.
Pagina: 1