Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:31
Beste tweakers. Ik heb net mijn ramptelefoon, G900, mogen opsturen voor een RMA. Net twee weken voor de garantie dus dat is wel fijn. Maar nu heb ik geen telefoon. Alleen een oude Sagem my202C. Ik kan me niet voorstellen dat ik daar dik voor moet betalen om dat ding te onlocken. Er zit totaal geen waarde aan. Maar om puur simpel te bellen/smsen is het voor mij wel essentieel. Hoe krijg ik die code eraf? Hij is bij Telfort geregistreerd. Daar zou je hem eraf kunnen laten halen als het toestel ouder is dan 1 jaar. Probleem is dat mijn telfort geblokeert is omdat mijn nummer niet meer bestaat (te lang niet gebruikt). Hoe ga ik dit oplossen.

Mocht dit tegen de policy ingaan dan is dat niet zo, ik heb betaald voor mijn toestel en wil het gebruiken. Dat wordt mij onmogelijk gemaakt dus ben ik op zoek naar een manier om hem wel te gebruiken.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 10:06

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
Daar moet ik voor betalen. En ik vind het heel vreemd dat ik dat al een keer gedaan heb maar mijn foon nog steeds niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De PUK-code is niet afhankelijk van je nummer en die kun je gewoon aanvragen bij Telfort. En anders naar een marktkraampje gaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De unlock code geven ze je aan de hand van de IMEI code van het toestel, een nummer bij telfort lijkt mij dus niet noodzakelijk. Het lijkt mij zelfs logisch dat dat ontzettend veel voorkomt, waarom zou iemand namelijk de simlock er af willen als die nog gewoon een simkaartje van de betreffende provider gebruikt (en dus geen last heeft van de simlock)?

Mocht je er met Telfort niet uitkomen dan even langs zo'n louche telefoonshop, daar kunnen ze je voor een tientje oid. er meestal ook wel vanaf helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
Dick schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:12:
De unlock code geven ze je aan de hand van de IMEI code van het toestel, een nummer bij telfort lijkt mij dus niet noodzakelijk. Het lijkt mij zelfs logisch dat dat ontzettend veel voorkomt, waarom zou iemand namelijk de simlock er af willen als die nog gewoon een simkaartje van de betreffende provider gebruikt (en dus geen last heeft van de simlock)?

Mocht je er met Telfort niet uitkomen dan even langs zo'n louche telefoonshop, daar kunnen ze je voor een tientje oid. er meestal ook wel vanaf helpen :)
Bij Telfort wordt verteld dat dat via Mijn Telfort op de website kan. Alleen is mijn nummer daar verlopen dus kan ik er niets mee doen. Enige wat ik wil is even simpel bellen/smsen. En als dat in een of andere shop kan moet ik dat thuis toch ook kunnen :S
gambieter schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:10:
De PUK-code is niet afhankelijk van je nummer en die kun je gewoon aanvragen bij Telfort. En anders naar een marktkraampje gaan.
Gaat om de Simlock.

[ Voor 13% gewijzigd door Coldcat op 07-06-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Coldcat schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:14:
Bij Telfort wordt verteld dat dat via Mijn Telfort op de website kan. Alleen is mijn nummer daar verlopen dus kan ik er niets mee doen. Enige wat ik wil is even simpel bellen/smsen. En als dat in een of andere shop kan moet ik dat thuis toch ook kunnen :S
Zie http://www.iusmentis.com/beveiliging/simlock-verwijderen/ over je opties. Die had je toch zelf ook wel kunnen vinden?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
ga niet je telefoon unlocken maar je sim-kaart! zat in dezelfde situatie met een oude samsung telefoon. smartsim besteld en ik kon weer bellen :)

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21553

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Coldcat schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:14:
[...]

[...]

Gaat om de Simlock.
Dan zou ik ze nog eens opbellen en ze dat uitleggen, zullen ze vast wel vaker horen lijkt mij? Je kan je telefoon meestal ook zelf wel (al dan niet gratis) unlocken, je moet dan wel het geluk hebben dat het een wat populairder model is (geweest) en je moet uiteraard een geschikte datakabel hebben. Heb je dat niet dan krijg je met van die 'unlock code services' te maken... of dat echt te vertrouwen is durf ik je niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat is er mis met Telfort ff bellen en HUN dit te vragen? :? mensenschuw ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Tech in de HK :N

=> GSM's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Overigens:
U kunt de unlockcodes aanvragen via de Klantenservice van Telfort als uw aanvraag via Mijn Telfort wordt afgewezen.

Stuur Telfort een e-mail met daarin het IMEI-nummer.

U kunt de unlockcodes alleen ontvangen als u aan onderstaande voorwaarden voldoet:

Voorwaarden prepaid

De telefoon moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

De telefoon is geleverd in combinatie met een prepaid simkaart van Telfort.
De telefoon is langer dan een jaar geleden geactiveerd.

Let op!
Aanvragen voor unlockcodes van toestellen die korter dan een jaar in gebruik zijn, worden in behandeling genomen na betaling van €68,- (per toestel).

Voorwaarden abonnement

De telefoon is geleverd in combinatie met een abonnement simkaart van Telfort.
U heeft geen betalingsachterstand.
Zo ingewikkeld is het allemaal niet hoor! staat nota bene gewoon op de website van Telfort!
( http://www.telfort.nl/kla...mlock_veelgestelde_vragen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zoals eerder gezegd moet je bij Telfort zijn. De enige legale manier om een telefoon te unlocken is door bij de provider aan te kloppen. Andere manieren vallen in een grijs gebied wat we hier op GoT liever niet zien. Hulp bij unlocken doen we dus niet, en daarom gaat deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.