Toon posts:

Geheim thuisnetwerkje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het schijnt zo te zijn dat je van chello geen netwerk mag hebben achter een internetaansluiting van hun... :(
Nu wil ik dus toch een netwerkje aanleggen maar zodanig dat chello daar never nooit achter kan komen. Ik zit zelf te denken om een "Sitecom Wireless home network kit" aan te schaffen. Maar wie kan mij verder helpen met dit probleem??

Alvast bedankt

Sorry gepost in verkeerde topic :o

Verwijderd

Volgens mij is het zo (net als bij @home) Dat ze het niet ondersteunen. Maar dat ze je er ook echt niet gaan afsluiten omdat je een netwerk zou hebben thuis...
Als ik jou was zou ik gewoon een "oud" pc'tje pakken met winroute pro erop. Dat werkt perfect. onder windows 98 of nt 4..

Verwijderd

Topicstarter
Ja krijg binnenkort nieuwe pc dus wil huidige als server gaan gebruiken...
Dat winroute pro is dat te downloaden of moet je dat kopen??

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 22:38
Te downloaden natuurlijk >:)

Verwijderd

Topicstarter
oh beterz :)
thnx 8-)

Verwijderd

moet je wel ff een crack draaien, dan blijft ie ook draaien, als je link wil moej icq'en. mag hiernie

Verwijderd

heb ook netwerkje en chello doet wel een oogje dicht ze zullen je nooit afsluiten. Ik draai trouwens ook netwerkje met win2k en 98 op die andere draait perfect :)

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:15
Hoi,

wij hebben ook een netwerkje draaien!
Benodigdheden
1 sitecom HUB 10/100mbits ( kost 119 gulden bij de vobis, is 5 poorts met 1 uplink poort)
en dan de nodige netwerk kaarten voor je X aantal computers , gewoon 10/100mbit's kaarten kopen , kosten 35 gulden. Let wel op dat je dus geen 1 10 mbit's kaart neemt, want dan draaid je hele netwerk op 10mbits.

Verder de nodige GOEDE kabels ( kan je zelf maken.. moet je wel een tang kopen ( a la 40 gulden, maar die was snel kapot )

Dan heb je een supersnel netwerk... >:)

ps. overigens kan chello niet detecteren dat jij een netwerk achter je servertje hebt draaien... omdat dit gewoon allemaal via Winroute gaat... dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken.

American Express vraagbaak

Verwijderd

Topicstarter
ja wil graag draadloos netwerk
geen kabels door het huis ;)

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
Je kunt natuurlijk ook van een oude 486 of p 75 ofzo een linux Routertje / firewall maken , en daar je thuisnetwerkje aanhangen :

- past op 1 flop
- firewall erin
- dhcp server erin

kijk maar eens op

lrp.steinkuehler.net/

heb ik ook draaien & werkt perfect ...

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sterker nog: Chello kan helemaal niet zien dat jij een thuisnetwerk draait!
Dus het is eigenlijk een bullshit-voorwaarde in de AUP.

Verwijderd

Topicstarter
ja kan ook maar ga denk ik toch voor winroute want heb geen ouwe 368 of 468 meer en neemt alleen maar extra ruimte in

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
chello merkt er echt niks van
heb het zelf ook en zat vrienden van mij hebben het thuis ook.
bij eentje bood de monteur zelfs aan om het voor hem aan te leggen scheelde hem weer wat werk

"If u do something do it with style, or do it at all."

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
oeps dubbele post

"If u do something do it with style, or do it at all."

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Ik zit zelf bij @home en ik kan van een aantal mensen vrij zeker zeggen dat ze een netwerk draaien. Installeer eens een sniffer en kijk wat voor rare arp-requests je krijgt. Je zult regelmatig requests op 192.168.x.x en 10.x.x.x te zien krijgen :-)
(de 10.x.x.x-range gebruikt @home zelf ook trouwens)

Je zou het verder nog aan meerdere ICQ-connects enz kunnen zien, maar daar kijkt je ISP toch niet naar ;)

Verwijderd

hoe reageert de monteur eigenlijk als ie thuis komt voor de installatie en daar staat op dat moment al ee netwerk? zegt die daar nix van of weigert hij niet aan te sluiten?

Verwijderd

Tering, wat ben jij bang voor de de grote boze Chello zeg. Chello komt huis niet bij je thuis om te kijken of je misschien ook internetdeling hebt.

Ander vraagje... heb je ook Illigale Software op je pc? ... JA?

OEI moet je wel oppassen BSA staat ZO bij je op de stoep.. *D;)

Sorry, maar ik vind het een beetje jammer voor je dat je allen om chello draadloos wil zodat er geen kabels door huis liggen, kost je alleen veel meer geld..

Je moet het zelf weten natuurlijk maar Illigale Software staan VETTE boetes op, thuisnetwerkje krijg je gewoon waarschuwing.

Snap je wat ik hier mee bedoel?

suc7

PS Ik bedoel hier niet mee te zeggen dak antie Illigale software ben.. laat dat duidelijk zijn.

PS 2 Oh ja.. Chello heeft ook internet op de zaak die hebben zeker weten ook dit berichtje van je gelezen.. nu staan ze volgende week alsnog bij je op de stoep ;):Y)

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Op maandag 12 maart 2001 09:57 schreef achappey het volgende:
hoe reageert de monteur eigenlijk als ie thuis komt voor de installatie en daar staat op dat moment al ee netwerk? zegt die daar nix van of weigert hij niet aan te sluiten?
zo'n monteurtje is vaak niet eens van chello zelf (ze huren die lui in) en maak je daar maar geen zorgen over....ik heb nog nooit iets gehoord over zo'n monteur die ging zeiken....alleen dat ze wouden helpen :)

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 11:44 schreef tjAb82 het volgende:

[..]

zo'n monteurtje is vaak niet eens van chello zelf (ze huren die lui in) en maak je daar maar geen zorgen over....ik heb nog nooit iets gehoord over zo'n monteur die ging zeiken....alleen dat ze wouden helpen :)
perfect :) tis niet zo dat ik bang voor ze ben ofzo... maar zou toch zonde zijn als ze er wat van zouden zeggen terwijl het zo makkelijk te verbergen is... maar iig thx :)

Verwijderd

Nog een andere "roddel": ik heb gehoord dat Chello bij studentenhuizen überhaupt geen Internet meer wil aanbieden via de kabel.
Weet iemand wat hier van waar is?

Verwijderd

Op dinsdag 13 maart 2001 11:34 schreef eRik1973 het volgende:
Nog een andere "roddel": ik heb gehoord dat Chello bij studentenhuizen überhaupt geen Internet meer wil aanbieden via de kabel.
Klopt m'n vriendin wou ook op de kabel, maar kon dat niet, omdat ze in 'n studenthuis zat :( Dit zal wel te maken hebben, met 't feit dat 't technisch niet mogelijk is, omdat ze 'n gedeelde kabel gebruiken.

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 10:17 schreef caphex het volgende:
Je moet het zelf weten natuurlijk maar Illigale Software staan VETTE boetes op, thuisnetwerkje krijg je gewoon waarschuwing.
Wat heeft chello in hemelsnaam met software gebruik van klanten te maken?

Chello moet de verbinding hoog houden, niet de boetes :)

--

Je kunt ook gewoon het netwerk pas aanleggen nadat die chello monteur is geweest.
Btw, bij een vriend wilde ze het niet installeren omdat ie een netwerkje had. Nu waren ze gelukkig met z'n twee-en en zei de ander 'Ach, zeur niet zo, gewoon ff installeren..' anders had ie geen chello gehad.

Verwijderd

Niels, je moet even je brilletje opzetten en nogmaals mijn bericht lezen dan had je deze opmerking niet hoeven plaatsen...

"
Wat heeft chello in hemelsnaam met software gebruik van klanten te maken?
Chello moet de verbinding hoog houden, niet de boetes
"

Verwijderd

winroute op servertje onder nt 4 of 2k .
Heb hier kaartjes met realtek chipjes erop(unex nd012) en een hub(skymaster 5poorts/10mbit) van 95 piek en maak zelf kabels met een tang van 29 piek die perfect werkt. Heb ook goedkope cat5 kabel die perfect werkt.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb ook Chello en een netwerk, en toen ze het kwamen installeeren maakte ze dat niks uit! Gewoon niet te veel problemen om maken (en niet te veel dataverkeer natuurlijk). :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• KiNgSiZZe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07-2022
Op dinsdag 13 maart 2001 11:34 schreef eRik1973 het volgende:
Ik heb het hier ook in een studentenhuis. Als je in een huis woont gewoon in een woonwijk oid is het geen probleem. Lastiger zal het worden als je in een studentenflat of een heel groot gebouw woont, dit in verband met de aanleg.

Verder doet sjello niets aan een gedeelde verbinding zolang de totale down en upstream maar binnen de grenzen valt. Dit geld voor iedere aansluiting.

As finishing touch god created the Dutch

Verwijderd

Topicstarter
oke er is dus niets om je druk te maken zolang je datverkeer maar binnen hun streven blijft...
zeg ik dit zo juist?? geloof het wel 8-)

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:39
dus ff in het kort ->

Officieel
Mag je geen 2 netwerkkaarten hebben zitten in de computer die aangesloten is op Chello. Deze mag verder ook niet verbonden zijn aan een ander netwerk dan het chello netwerk.

onofficeel
Doe wat je niet laten kan, maar als je support wil.. dacht het niet. Wij gaan niet jouw netwerk configureren, dat zoek je zelf dan maar uit.

Verder installeren ze niet in studentenhuizen, vaak vanwege de aanleg problemen van de kabel.

Als je illegale software hebt draaien.. Who cares?

Als je Win ME hebt (wat we eigenlijk niet ondersteunen) dan installeert de monteur alsnog, wat eigenlijk niet mag.

En als je al een netwerk hebt draaien, tja.. hangt af van de monteur. Als het een detacheringsmonteur is, die geeft er geen ruk om. Maar chello monteurs (met die chello smarts :)) meestal wel.

En JA, we kunnen zien of je netwerk draait. Maar dan moeten we moeilijk gaan doen om een klant te monitoren en daar hebben we geen zin in, dus zit je veilig :)

I want to live forever, so far.. so good.

Pagina: 1