XCode 3.1.2 voor iPhone programmeren op Leopard

Pagina: 1
Acties:

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Op mijn computer draai ik Leopard en wil ik binnenkort aan de slag gaan met programmeren voor de iPhone. Op developer.apple.com kan ik echter alleen de nieuwe iPhone SDK's 3.2 en 4 beta vinden die alleen draaien op Snow Leopard.

Op connect.apple.com heb ik de oude XCode gevonden onder Developer Tools, maar dat is exclusief iPhone SDK.

Deze week heb ik een boek gekocht voor het programmeren van iPhone applicaties en ik kan niet wachten om hier mee bezig te gaan, maar helaas kan ik de iPhone SDK 3.1.2 voor Leopard, nergens meer vinden.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:42

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Voor zover ik weet is de iPhone 3.1.2 SDK er niet voor Leopard, alleen voor Snow Leopard.

Waarom koop je voor 29 dollar niet gewoon een update naar Snow Leopard? Steeds meer software heeft Snow Leopard nodig en het upgrade bedrag is nu niet bepaald extreem te noemen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Omdat ie natuurlijk geen mac heeft :P . Aan zijn geschiedenis te zien werkt hij met OSx86. Als je toch wilt programmeren voor de iphone, investeer dan in een (tweedehands) mac mini. :)

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Inderdaad, ik maak gebruik van OSx86 op VMWare Workstation, maar wilde de discussie niet te veel laten afleiden door dit te vermelden.

De investering in een 2e hands Mac zou een paar honderd euro kosten en ik heb weinig behoefte om zelf definitief op een Mac te gaan draaien en een paar honderd euro kwijt te zijn. Ik wil gewoon wat tijd kunnen besteden om te leren programmeren voor een iPhone.

Indien ik in staat zou blijken te zijn hier goed in te worden, dan zou ik met alle plezier een nieuwe Macintosh kopen. Op dit moment draait Leopard perfect, maar kan ik alleen de bijbehorende iPhone SDK niet vinden.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:42

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Aloys schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:52:
Omdat ie natuurlijk geen mac heeft :P
Ah... op die bicyclette :+

Er zijn ook Snow Leopard OSX86 installaties in omloop trouwens...

Ik ben zelf trouwens ook ooit begonnen om op een niet-Mac een poging te wagen iPhone applicaties te ontwikkelen. De performance, stabiliteit, het niet standaard OSX kunnen updaten en de gebrekkige USB ondersteuning om de app op je echte iPhone te testen bleken genoeg redenen te zijn om deze methode volledig onwerkbaar te verklaren.

Ik ben inmiddels geen beginneling meer en heb al ruim een half jaar een applicatie in de AppStore staan en diverse anderen in ontwikkeling. De beste keuze die ik heb gemaakt is het aanschaffen van een MacBookPro. Ik heb geleerd dat voor dit soort dingen een "echte" Mac geen overbodige luxe is.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik ben zelf ook in het bezit van een MBP en ben ook van plan een spelletje te releasen voor de App-Store. Voor het oefenen van het programmeren met Obj-C kan je ook gewoon voor OSX programmeren, enige verschil is ongeveer dat de iPhone geen G.C. heeft. (Ga ik er even vanuit dat je geen hele specifieke dingen gebruikt)
Pagina: 1