ik heb laatst deze laptop van een kennis ter reparatie binnen gekregen.
het betreft een green chili 17" laptop.
deze heeft na wat uit zoeken het volgende probleem:
laatst bleef bij die kennis het scherm zwart, zowel in windows als bij het opstarten daarna.
dus kwam 'ie naar mij om te repareren.
de even zonder snoer en accu te hebben gestaan deed ie het weer.
toe evenlater in windows het zelfde verhaal.
dit deed mij vermoeden dat het een software/dirver fout moest zijn.
dus heb ik vervolgens een schone instalatie gedaan.
maar bij het inloggen al na een paar minuten(was even iets anders aan het doen), weer zwart.
dus nu denk ik dat het de hardware is. maar het punt is dat hij het wel 3 uur kan doen als, het beeldscherm uitschakelen uit staat, en hij open blijft staan!
dus zit er ergens een schakelaar of onderdeel dat dit regelt???
en indien dat het geval is is het dan raadzaam om 'em naar de garantie te brengen?
moet hij echt naar de orginele winkel terug of zijn er ook andere winkels die een reparatie afdeling hebben die met garantie werk als die van adnere winkel afkomstig is? want de makro is wel een end weg voor me!
het betreft een green chili 17" laptop.
deze heeft na wat uit zoeken het volgende probleem:
laatst bleef bij die kennis het scherm zwart, zowel in windows als bij het opstarten daarna.
dus kwam 'ie naar mij om te repareren.
de even zonder snoer en accu te hebben gestaan deed ie het weer.
toe evenlater in windows het zelfde verhaal.
dit deed mij vermoeden dat het een software/dirver fout moest zijn.
dus heb ik vervolgens een schone instalatie gedaan.
maar bij het inloggen al na een paar minuten(was even iets anders aan het doen), weer zwart.
dus nu denk ik dat het de hardware is. maar het punt is dat hij het wel 3 uur kan doen als, het beeldscherm uitschakelen uit staat, en hij open blijft staan!
dus zit er ergens een schakelaar of onderdeel dat dit regelt???
en indien dat het geval is is het dan raadzaam om 'em naar de garantie te brengen?
moet hij echt naar de orginele winkel terug of zijn er ook andere winkels die een reparatie afdeling hebben die met garantie werk als die van adnere winkel afkomstig is? want de makro is wel een end weg voor me!