Problemen met Windows 7 + GPT

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 21:57
Ik ben hier al een paar uur aan het sukkelen, maar het wil echt niet lukken. Het zit zo:

Ik heb een WD EARS 2TB gekocht, en wil daar nu windows 7 op zetten. Ik kan de schijf niet formatteren in MBR mode ( geeft altijd een error na een tijdje ), maar wel in GPT mode. Het probleem is nu dat ik geen compatibel moederbord heb om windows op de GPT te installeren, en aangezien ik hem in MBR onmogelijk geformateerd krijg, weet ik echt niet meer wat te doen. ( Windows 7 kan enkel op MBR installed worden als uw mobo niet compatibel is met GPT ).

Ik heb mn bios al naar de laatste versie geflashed, maar dat helpt allemaal niet.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je wat meer info geven?

Welk moederbord heb je?
Wat is de foutmelding in MBR mode, en wat bedoel je met "na een tijdje", is dat tijdens het formatteren?
Is Windows 7 de 32-bit of 64-bit versie?
Als je in de BIOS kijkt, hoe staat je SATA ingesteld, en hoe staat je schijf ingesteld.

Je schijf bij WD : http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=773
Microsoft Windows 7 compatible: http://www.microsoft.com/...rn%20Digital&uid=WD20EADS

Het lijkt er op dat je computer (de BIOS) problemen heeft met zo'n grote harde schijf.
Dan zou je de schijf in partities kunnen opdelen. Dus met MBR en bijvoorbeeld 2 partities van 1TB. En dan Windows 7 in de eerste partitie zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 04:25:
Het lijkt er op dat je computer (de BIOS) problemen heeft met zo'n grote harde schijf.
Dan zou je de schijf in partities kunnen opdelen. Dus met MBR en bijvoorbeeld 2 partities van 1TB. En dan Windows 7 in de eerste partitie zetten.
Als het probleem in de bios zit heeft het geen nut om de schijf op partitie nivo op te gaan delen.

[ Voor 16% gewijzigd door Nielson op 09-06-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielson schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:38:
[...]
Als het probleem in de bios zit heeft het geen nut om de schijf op partitie nivo op te gaan delen.
Ik had begrepen dat bij MBR de maximale grootte van één partitie 2TB is.
Dus dit zou nog net moeten lukken, zonder twee partities aan te maken.
Als de BIOS met de parameters niet tot 2TB kan gaan, dan heeft het opdelen inderdaad geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:43:
[...]

Ik had begrepen dat bij MBR de maximale grootte van één partitie 2TB is.
Nee, de mbr partitie indeling kan gewoon geen schijven aan groter dan 2TB.

/edit: Klopt dus niet helemaal wat ik zeg, dacht dat 't dan helemaal niet ging werken maar blijkbaar verlies je alleen het gedeelte boven de 2TB:
If the disk exceeds 2 TiB - the maximum partition size representable using the 32-bit LBA's of the legacy MBR (assuming a 512 byte block size) - the size of this partition is marked as 2 TiB, ignoring the rest of disk.

[ Voor 71% gewijzigd door Nielson op 09-06-2010 09:55 ]