Toon posts:

MacBookPro vergelijking

Pagina: 1
Acties:
  • 416 views

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik weer een topic over open, echter heb ik nu wat dingen op een rijtje gezet waardoor heyt voor jullie ook wat makkelijker is:

Aangezien ik een MacBook Pro ga aanschaffen zat ik eerst al te twijfelen tussen een 13", en een 15". Ik wil er o.a. mee gaan photoshoppen en aangezien ik niet weet hoelang die G4 kast het nog vol houdt, lijkt mij een 15" een betere keus aangezien 17" ook wel weer wat groot is :p

Nou heb ik 3 MBP's gevonden.

1e: Apple.nl : http://store.apple.com/nl...op_mac/family/macbook_pro

Die van 2,4 GHz (1749€) BTW kan zakelijk worden afgetrokken dus dat zal dan rond de 1500€ uitkomen.

2e: MailaMac.nl : http://www.mailamac.nl/co...-intel-core-2-duo-2-53ghz

Deze heeft 2,53 GHz en andere specs staan er welbij, en kost tijdelijk maar € 1199 , dat is dus in vergelijking met die van de mediamarkt ook weer een redelijk verschil qua prijs (300€) bedrag voor een 18 jarige

3e: MediaMarkt.nl : http://www.mediamarkt.nl/...d=110577&categoryId=14845

Ongeveer zelfde specs als die van MailaMac

----

Nou hebben die van MailaMac en die van Mediamarkt voor zover ik kon zien ongeveer dezelfde specs, qua werkgeheugen etc. Zijn hier nog belangrijke verschillen in qua functionaliteiten?

Die van Apple is een Intel Core i5, wat is het verschil daarmee in vergelijking met die van MailaMac en de Mediamarkt?

Ik wil er mee kunnen netwerken, hij moet snel lopen, er komt Photoshop en Indesign etc op. Dus dat moet allemaal goed kunnen draaien, voor zover ik weet kan ik dit met alle 3, ik wil er gewoon op kunnen MSN'en, internetten, en wat ik net dus allemaal zei.. Is die van MailaMac (1199€) daarvoor goed genoeg?

Zijn er belangrijke verschillen tussen qua functionaliteiten tussen deze aangezien ik hier weinig verstand van heb.

Wat is jullie eind conclusie wat ik het beste kan doen, financieel ook dus.

let op: BTW hoeft niet op worden gelet omdat dit via bedrijf teruggevraagd kan worden!

Groetjes,

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:58
Sowieso niet voor het oude 15" model gaan. Verder moet je het zelf weten, kijk en vergelijk. Belachelijk dat ik voor jou een keuze moet maken, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Je hoeft voor mij geen keuze te maken, ik vraag me gewoon af of het verschil met een Intel duo core en een i5 nou écht aanzienlijk is in vergelijking met wat ik er mee wil.. is toch geen gekke vraag..

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:19
Zoek een paar benchmarks op van een i5 en c2d, had je prima kunnen doen en dan kunnen besluiten wat je wil. is hier geen vraagbaak. maar een i5 is sneller dan een c2d, en als je flink photoshopped zou ik nu al die aanraden..

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-02 14:06
Flame on
Ik denk dat je niet genoeg zult hebben aan een i5 als je wilt msn'en. Volgens de Apple site:
Dankzij de geïntegreerde Hyper-threading-voorziening kan elke core twee threads tegelijk uitvoeren, waardoor Mac OS X vier virtuele cores ziet, in plaats van slechts twee. Dat merk je meteen als je met meerdere programma's tegelijk werkt: de Core i5- en Core i7-processor spreiden de taken beter over een groter aantal cores, waardoor je meer kunt doen in minder tijd.
Jij wilt msn'en EN internetten tegelijk dus ik denk dat je gewoon voor een i7 moet gaan.
Flame off

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Ga je het nu merken?....nee
Ga je het over een jaar merken?...misschien
Ga je het daarna merken?....zeker

Hoelang ga je de laptop gebruiken? langer als 2 jaar? ga dan voor de nieuwste

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:12:
Ga je het nu merken?....nee
Ga je het over een jaar merken?...misschien
Ga je het daarna merken?....zeker

Hoelang ga je de laptop gebruiken? langer als 2 jaar? ga dan voor de nieuwste
Als je van alles de nieuwste software wilt draaien misschien, maar anders zul je er weinig van merken als je in dezelfde versie van Photoshop blijft werken en je bestanden niet rigoreus groter worden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:29
JochemOnline, ik waardeer dat je een nieuw topic bent begonnen. Maar dit is niet echt topicwaardig. Je kunt gewoon een aantal benchmarks opzoeken en dan zelf bepalen of je het de extra kosten waard vindt.

Succes met je keuze :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.