[Fedora 13] mysql-gui-tools niet meer ondersteund?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:17
Een goededag alemaal,

Ik probeer al een paar dagen de mysql gui tools (Mysql administrator en mysql query browser) in fedora 13 te installeren maar het lijkt niet echt te lukken? :+

Ik heb heel het internet afgezocht en wat ik zo gevonden heb is een forumbericht waarop verteld wordt dat ik maar MySQL workbench moet gebruiken. Maar ik vind dit toch echt een onding om mee te werken.

Worden de mysql gui tools uberhaubt nog wel ondersteund? Want in de officiele repositories is hij nergens terug te vinden.

Hoedanook, ik kwam vandaag nog wel een RPM tegen van Fedora12, die maar proberen dan.

En omdat plaatjes meer zeggen dan woorden:
Afbeeldingslocatie: http://media.monkeyminds.nl/linuxzucht.jpeg

Nu weet ik nog niet zeker of hij nou bedoeld dat die RPM gaar is of dat hij vind dat ik een verkeerde architectuur heb... maar installeren doet hij iig niet. Of is Fedora gewoon niet backwards compatible?

Hoedanook, wie o wie kan mij vertellen hoe ik dit alsnog aan de praat kan krijgen?

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:07

mace

Sapere Aude

Dat is een source RPM, die kun je niet zo installeren, je moet hem eerst compilen.

Of gewoon een normale rpm installeren.

gui's zijn voor mietjes. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee maar ik vond dit even snel via Google https://bugzilla.redhat.com/show_bug.cgi?id=573405

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
upstream replaced the gui tools with mysql-workbench. gui-tools will not be
added to F-13 as they were
Ja juist... dat had ik idd al gevonden.
Maar ik wil dus helemaal geen workbench gebruiken. Wat een over-featured ding vind ik dat. Nja, voor mij iig. En ik kan er mijn weg totaal niet in vinden. :P

Maar het komt er dus op neer dat ik op geen enkele mogelijkheid de oude vertrouwde gui tools ga kunnen gebruiken? :( Zijn er nog wel betere alternatieven dan workbench dan?

@mace: met de andere fedora12 RPM's waar geen src in de naam staat krijg ik helaas dezelfde melding.

[ Voor 9% gewijzigd door WernerL op 07-06-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik weet dat Navicat voor allerlei *sql-edities een pakketje heeft uitgebracht. Of dat gratis is of whatever of uberhaupt werkend onder F13, durf ik ook niet te zeggen...

* MAX3400 doet voornamelijk spelen met Microsoft SQL namelijk...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Is niet gratis nee. Maar na wat zoeken kan ik ook niets vinden wat er beter uitziet.
Ik kan helaas enkel een paar gelimiteerde java apps vinden. :(

//edit
Ow wacht er is een freeware lite versie van navicat SQL. Gelijk proberen.

[ Voor 22% gewijzigd door WernerL op 07-06-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Je zou die src rpm kunnen rebuilden hoor. In een shell doe je "sudo rpm -i bestandje.rpm"
En dan ga je naar /usr/src/redhat/SPECS en doe je sudo rpmbuild -ba <specfile>

Waarschijnlijk mis je dan wat dependencies enzo maar zo kan je iig verder.
Als je dat voor elkaar hebt staat er in het RPMS mapje een stel RPMS wat je dan kan installeren. (debuginfo moet je niet installeren)

offtopic:
Builden als root is niet echt goed, maar voor 1x de buildroot aanpassen is een beetje omslachtig

[ Voor 33% gewijzigd door mace op 07-06-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Ok bedankt. Ik zal dat ook nog eens proberen.
Ik zie net dat de linux versie van navicat gewoon de Windows versie met een wine-wrapper is... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Euh, voor zover ik in de screenshot kan zien heb je een andere architecture geinstalleerd dan waar de package bij hoort. Het schermpje geeft aan dat je een i386 (i586, i686) arch geinstalleerd hebt en dat je probeert een x64 package te installeren.

Wat geeft
code:
1
$uname -a

aan? Als daar een x86 (i386, i586, i686) kernel staat dan moet je ff een package uit de x86 repo van fc12 downloaden. AFAIK moeten Fedora Core gewoon backwards compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

GuitarWeed schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:58:
Euh, voor zover ik in de screenshot kan zien heb je een andere architecture geinstalleerd dan waar de package bij hoort. Het schermpje geeft aan dat je een i386 (i586, i686) arch geinstalleerd hebt en dat je probeert een x64 package te installeren.

Wat geeft
code:
1
$uname -a

aan? Als daar een x86 (i386, i586, i686) kernel staat dan moet je ff een package uit de x86 repo van fc12 downloaden. AFAIK moeten Fedora Core gewoon backwards compatible zijn.
Dat is helemaal niet zo. Hoe kom je er bij dat het een x64 package is? Dat staat echt nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met de KDE package manager, maar het foutscherm geeft aan "<package>.rpm has incompatible architecture src" gevolgd door een lijst x86 archs die wel compatible zijn. M.I. zou dat betekenen dat het een x64 package is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Vind je MySQL Workbench echt zo'n gedrocht dan? Voor een gratis tool vind ik het best aardig werken.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
GuitarWeed schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 14:19:
Ik heb geen ervaring met de KDE package manager, maar het foutscherm geeft aan "<package>.rpm has incompatible architecture src" gevolgd door een lijst x86 archs die wel compatible zijn. M.I. zou dat betekenen dat het een x64 package is.
In die lijst van compatible archs staat de architectuur van mijn pc dus ook gewoon bij. Dus vandaag dat ik het nogal vreemd vind.. :-) Ik heb hem hier gevonden trouwens. Daar zie ik niets over 64bits bij staan.

@zwippie: Ja. Ik vind het gewoon totaal niet handig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Je kunt deze, van de officiele nluug mirror van fc12, proberen:

mysql-gui-common-5.0r14-1.fc12.i686.rpm
mysql-gui-tools-5.0r14-1.fc12.i686.rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Daarvoor moest ik nog wel mysql-administrator en query-browser uit dezelfde repositorie halen. Maar deze installeerde dus wel \m/

Bedankt. Nu hoef ik ook niet het als windows-app uitziende navicat SQL te gebruiken. Linux versie noemen ze dat... :P

Pagina: 1