Heeft het enig nut om bestanden te plaatsen in een .rar bestand en vervolgens er een passwoord aan te hangen? Is deze manier voldoende veilig?
WinRAR is te kraken, alles wat het kost is tijd. Waarom gebruik je geen TrueCrypt, veel praktischer?
Of als je OS en HDD het ondersteunt, BitLocker?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Verwijderd
TrueCrypt is ook te kraken.Sebazzz schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:04:
WinRAR is te kraken, alles wat het kost is tijd. Waarom gebruik je geen TrueCrypt, veel praktischer?
Als je voor een hele simpele oplossing gaat, en je WinRar in gedachte had is dat een goede keus. Zolang je maar een wachtwoord met minimaal 15 karakters gebruikt ( zowel letters als cijfers ).
Ik zeg ook niet dat dat niet zo is, ik zeg enkel dat TrueCrypt veel praktischer is.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Idd, met truecrypt kan je je volume gewoon mounten en er een drive letter aan hangen. Je kan dan makkelijk en snel files toevoegen/bewerken of verwijderen en het truecrypt volume weer dismounten. Dus als je voor een hele simpele oplossing wil gebruik je Truecrypt.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Definieer eerst eens wat jij 'voldoende' vindt.Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:02:
Is deze manier voldoende veilig?
Het maakt nogal uit of het gaat om je dagboek dat je wilt beschermen tegen je nieuwsgierige broertje of om de lanceercodes van nucleaire kruisraketten.
Maar zo ver ik weet moet je voor iedere aanpassing een nieuw archief aanmaken. En daarvoor moet je het archief ook weer uitpakken. Heel praktisch ja.fish schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:22:
Winrar is wel self extractable. heeft ook zijn voordelen
Iets wat ik veel praktischer vind.
Dat hangt idd weer af van wat wat de ts wil doen met de bestanden, emailen of onderhoudenSebazzz schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:24:
[...]
Maar zo ver ik weet moet je voor iedere aanpassing een nieuw archief aanmaken. En daarvoor moet je het archief ook weer uitpakken. [onodig sarcasme]Heel praktisch ja.[/onodig sarcasme]
Voor truecypt heb je admin rechten nodig om de driver te installeren,
winrar met een password toont nog wel de bestandsnamen. Alleen uitpakken lukt niet.
"voldoende veilig" is een afweging wat je wilt beveiligen. Maar een sterk wachtwoord is het minste wat je moet doen.
winrar met een password toont nog wel de bestandsnamen. Alleen uitpakken lukt niet.
"voldoende veilig" is een afweging wat je wilt beveiligen. Maar een sterk wachtwoord is het minste wat je moet doen.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Dat is een enkele keer, en ik meen dat er ook een TrueCrypt portable is waarbij de driver in userspace wordt geladen.leuk_he schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:55:
Voor truecypt heb je admin rechten nodig om de driver te installeren,
Winrar is dacht ik ook veilig, maar maak een lange wachtwoord met speciale tekens, dan duurt het zo lang dat bijna niemand eraan begint.
Ik zal het even precies opzoeken, zdat er geen misverstand over is:Sebazzz schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:57:
[...]
Dat is een enkele keer, en ik meen dat er ook een TrueCrypt portable is waarbij de driver in userspace wordt geladen.
http://www.truecrypt.org/docs/?s=truecrypt-portable
You need administrator privileges in order to able to run TrueCrypt in portable mode (for reasons, see the chapter Using TrueCrypt Without Administrator Privileges).
Je hebt dus minimaal 1x admin rechten nodig. Geen idee of dat een bezwaar is.In Windows, a user who does not have administrator privileges can use TrueCrypt, but only after a system administrator installs TrueCrypt on the system
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Pagina: 1