Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 20:32
Op mijn HP 6730b laptop heb ik het volgende probleem. Zodra ik op accu werk springt de internetverbinding elke paar minuten voor zo'n 30 seconden uit, om zichzelf daarna weer te reconnecten. Aan de netsnoer lijkt er geen probleem te zijn. Een google search leverde op dat de energy settings van de netwerkkaart wellicht niet goed waren (kaart mag uitgeschakeld worden om energie te besparen), maar dit was niet het geval.

Toen ik dit aan het testen was, viel me wel wat anders op: Zodra ik de netsnoer inplug krijg ik naast de Netwerkadapters "1394-netwerkkaart" en "Intel(R) WiFi Link 5100 AGN" er een derde netwerkadapter bij, te weten "Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet". Volgens systeemeigenschappen werkt deze goed, en ook zijn de laatste drivers geinstalleerd. Op het moment dat de voeding eruit gaat en ik op accu ga werken, is deze Broadcom weer verdwenen en wordt internet weer onstabiel. Geen idee of het gerelateerd is, het is alleen een constatering.

Een nieuwe google search op broadcom en onstabiel internet, leverde niks op. Gaat hier iets fout, en zo ja wat? En is er iets aan te doen?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Even een belangrijke vraag: Valt je draadloze verbinding weg of je bedrade verbinding?

Hoe dan ook zou ik sowieso eerst even van beide de nieuwste drivers installeren, het kan namelijk best zijn dat dit veroorzaakt wordt door een bug daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
coelho schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:33:
Een google search leverde op dat de energy settings van de netwerkkaart wellicht niet goed waren (kaart mag uitgeschakeld worden om energie te besparen), maar dit was niet het geval.
Dat is niet de enige energy setting die Windows kent, er is ook een power saving mode (bij Win 7 dan).
Volgens systeemeigenschappen werkt deze goed, en ook zijn de laatste drivers geinstalleerd. Op het moment dat de voeding eruit gaat en ik op accu ga werken, is deze Broadcom weer verdwenen en wordt internet weer onstabiel. Geen idee of het gerelateerd is, het is alleen een constatering.
De Broadcom mag wellicht wel uitgeschakeld worden om energie te besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 17-06 20:32
Het gaat hier om een draadloze verbinding. Ik heb bij alle drie de netwerkadapters aangegeven dat deze niet uitgeschakeld mag worden. De verbinding wordt gemaakt via de Intel WiFi Link, niet via de Broadcom. En toch lijkt deze van invloed te zijn op een stabiele connectie. Ik begrijp het niet meer :S

Ik draai XP, dus weet niet of/waar de power saving mode bestaat.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

wireless polling uitzetten?

http://www.counterfeitcul...ows-wireless-polling-lag/
2)run services.msc
3.) In the local services list, scroll down to Wireless Zero Configuation, right-click the entry, then click “Stop” (Note: do not make any other changes here unless you know what you’re doing)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
coelho schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:09:
Het gaat hier om een draadloze verbinding. Ik heb bij alle drie de netwerkadapters aangegeven dat deze niet uitgeschakeld mag worden. De verbinding wordt gemaakt via de Intel WiFi Link, niet via de Broadcom. En toch lijkt deze van invloed te zijn op een stabiele connectie. Ik begrijp het niet meer :S

Ik draai XP, dus weet niet of/waar de power saving mode bestaat.
Heb je beide drivers al een verwijderd en opnieuw geinstalleerd vanaf de site van de fabrikant. Dat kan soms ook werken aangezien het mij toch een driver probleem lijkt.

[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 08-06-2010 23:49 ]

Pagina: 1