Toon posts:

Advies voor 2.1 speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal.

Na lange tijd een Yamaha soundbar gebruikt te hebben, is hier na onze verhuizing geen plaats meer voor. Hierdoor ben ik op zoek gegaan naar een fatsoenlijk setje om uiteindelijk het gat te vullen. Na rondspeuren in het Okyo topic leek mij de Onkyo TX-SR308 een prima keuze voor het aansluiten van TV, PS3, mijn subwoofer en UPC box. Ook de prijs is netjes, wat in deze voor ons mee speelt.

Op het gebied van speakers kom ik er echter een stuk slechter uit. Surround is voor mij niet erg belangrijk en ik kies daarom liever voor een 2.1 set met de mogelijkheid tot uitbreiding. Weinig kabels, net geluid voor muziek en hopelijk een prima vol geluid voor films. Gezien de opstelling in mijn woonkamer lijken mij zuilspeakers het beste. Mijn TV staat op een meubel (dressoir), iets uit het midden. Aan beide kanten is voldoende ruimte om een zuil te plaatsen. Mijn vriendin vindt dit mooi, en tja, dat weegt ook mee. :)
Een optie waar ik op uit kwam is Magnat Monitor Supreme 1000 of 2000. O.a. hier te zien:
http://www.redcoon.nl/ind...nitor_Supreme_2000_Zwart/

Mijn vraag was of gezien mijn insteek de huidige producten fatsoenlijk zijn, of dat ik voor dit geld veel beter een andere aanschaf kan doen. Ik ben redelijk overtuigd van de Onkyo 308, maar tast volledig in te duister betreft de speakers. Het voelt alsof zuilspeakers snel een stuk duurder worden, waardoor ik twijfel aan de kwaliteit. Misschien heeft iemand hier gebruikservaring met genoemde speakers?
Ik probeer mezelf te houden aan een budget van 500-600 euro (2 speakers en receiver).

Mocht e.e.a. niet in de haak zijn de met het beleid, dan hoor ik het graag.

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
Als je serieus een paar luidsprekers zoekt die goed klinken en goed ogen dan ga je winkels af en luisteren.
Ook voor jouw budget zijn er genoeg opties.
Grote tip: de luidsprekers zijn niet hetgene waar je op moet besparen.

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
Ik raad je aan om ook eens te kijken bij tweedehands speakers, er zijn namelijk nogal wat mensen die hele mooie speakers wegdoen voor een redelijke prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Centr1no:
Helaas zijn er in mijn buurt enkel echte speciaalzaken waar ik kan gaan luisteren, die allemaal top-of-the-line showen. Ben er bij een binnen geweest en voelde me daar niet erg prettig met mijn gelimiteerde kennis. De prijskaartjes hielpen ook niet. Noem het maar drempelvrees.
In de ketens zoals BCC werden enkel Bose systemen opgesteld.

Mijn budget is ongeveer zoals terug te halen valt uit mijn eerste post; circa €150,00 per zuilspeaker. Ik wil ook niet "besparen", ik wil achterhalen of de combinatie die ik uitgezocht had passend is voor het gebruik dat ik beschreef. Wellicht heb je zelf tips betreft andere speakers?

K0L3N:
Misschien waag ik me daar inderdaad eens aan. Weet niet of ik het goed genoeg kan peilen, maar het kan weleens de moeite lonen. Dank je.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 14:40 ]

• centr1no
Heb je al in de pricewatch gekeken?

En trouwens, mijn stelling was dat als je werkelijk serieus een paar luidsprekers zoekt die volledig aansluiten op jou wensen dan ga je kijken en luisteren.
Maar jij wil ze schijnbaar gewoon via internet bestellen als het prijskaartje goed is en ze mooi ogen op het plaatje.
Als hier op het forum iemand jou nu zou aanraden de Jamo S606 aan te schaffen omdat dat de beste luidsprekers zijn voor jou situatie, zou je dat dan ook doen?

Verwijderd

Topicstarter
centr1no schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:14:
Heb je al in de pricewatch gekeken?

En trouwens, mijn stelling was dat als je werkelijk serieus een paar luidsprekers zoekt die volledig aansluiten op jou wensen dan ga je kijken en luisteren.
Maar jij wil ze schijnbaar gewoon via internet bestellen als het prijskaartje goed is en ze mooi ogen op het plaatje.
Als hier op het forum iemand jou nu zou aanraden de Jamo S606 aan te schaffen omdat dat de beste luidsprekers zijn voor jou situatie, zou je dat dan ook doen?
Schijnbaar.
Je doet nogal wat aannames en trekt conclusies die ik zelf niet kan vinden op basis van de informatie van mijn posts. Je hebt je mening al gevormd over mijn insteek en motivatie van dit topic.

Betreft de Jamo S606; die ga ik op zoeken en bekijken of deze passend zijn in mijn segment en wellicht beter uit de bus komen dan degene die ik gepost had.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 15:32 ]

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:21
Mag ik je mijn speakers uit de vraag en aanbod misschien even onder je aandacht brengen? Het betreft de Canton Movie 120 MX 5.1 set of wil je echt persé 2.1?

Ze klinken goed aan de TX-SR308, die heb ik namelijk zelf ook staan. 8)

Verwijderd

Topicstarter
Rogar schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:44:
Mag ik je mijn speakers uit de vraag en aanbod misschien even onder je aandacht brengen? Het betreft de Canton Movie 120 MX 5.1 set of wil je echt persé 2.1?

Ze klinken goed aan de TX-SR308, die heb ik namelijk zelf ook staan. 8)
Dat mag. :)
Vervelende is dat ik in mijn huidige woonkamer een 5.1 set eigenlijk niet netjes kwijt kan. Op dit forum heb ik daarbij gelezen dat voor muziek een 2.1 set in mijn budget een betere keuze is.

Heb ondertussen een review gelezen die nogal lyrisch was betreft de S 606. Zijn tevens af te halen te Best. Da's niet al te ver voor me, dus wellicht kan ik hier vooraf eens gaan luisteren.

• centr1no
Laat me dan vragen wat je van dit forum verwacht.
Moeten we hier een lijst voor jou opdreunen van alle luidsprekers of receivers waarvan de tweakers hier vinden dat die voldoen aan jou eisen?
We kunnen niet weten wat jou smaak is (of die van je vriendin) en we kunnen niet weten wat jij een "net" of "vol" geluid vindt.

En er zit best wel wat verschil in de klank van luidsprekers.
De pest met geluidsapparatuur is dat je het moet horen om te weten of het bevalt.
Vandaar mijn eerste stelling: Als je serieus een paar luidsprekers zoekt die goed klinken en goed ogen dan ga je winkels af en luisteren.
Bij de mediamarkt hebben ze aardig wat luidsprekers staan en dat is behoorlijk laagdrempelig.

Verwijderd

Topicstarter
centr1no schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:54:
Laat me dan vragen wat je van dit forum verwacht.
Moeten we hier een lijst voor jou opdreunen van alle luidsprekers of receivers waarvan de tweakers hier vinden dat die voldoen aan jou eisen?
We kunnen niet weten wat jou smaak is (of die van je vriendin) en we kunnen niet weten wat jij een "net" of "vol" geluid vindt.
Ik vraag in mijn eerste post specifiek om gebruikservaringen. Daarbij met name of de combinatie receiver / speakers fatsoenlijk is, gezien mijn technische kennis op dat vlak beperkt is. Hierbij de kanttekening dat mijn budget beperkter is dat de gemiddelde liefhebber op dit forum.
Jij interpreteert dit alsof ik een budget neer kwak en simpelweg vraag om een lijst met merken die ik even kan gaan bestellen.
Het net en vol geluid slaan met name op het feit dat ik op dit moment alles via mijn TV beluister, zonder subwoofer of wat dan ook. Het moge dan ook duidelijk zijn dat ik niet de subtiele verschillen zal waarnemen zoals een liefhebber dat doet.
En er zit best wel wat verschil in de klank van luidsprekers.
De pest met geluidsapparatuur is dat je het moet horen om te weten of het bevalt.
Vandaar mijn eerste stelling: Als je serieus een paar luidsprekers zoekt die goed klinken en goed ogen dan ga je winkels af en luisteren.
Bij de mediamarkt hebben ze aardig wat luidsprekers staan en dat is behoorlijk laagdrempelig.
Ik ben o.a. bij BCC en Remkes Beeld en Geluid geweest. Die laatste al wel eventjes geleden. Het vervelende is dat het voor mij zeer lastig is om te vergelijken. De meeste zuilspeakers waren ontzettend duur en het segment waar ik in zocht haast niet te vinden. Bij BCC klonk alles zo'n beetje hetzelfde en was e.e.a. aangesloten op erg dure apparatuur. Ik weet niet in hoeverre dit de kwaliteit bepaalt, gezien de receiver die ik op het oog heb. Vandaar ook mijn post. Bij BCC wilde ze me een Bose set van 1100 euro door mijn strot duwen overigens. Bij Remkes had ik het idee dat ik in een compleet verkeerde winkel was aanbeland. :)
Mediamarkt is een goede; die zit in de buurt, dus zeker een bezoekje waard.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:39
Als je zuilspeakers wilt voor dat bedrag per stuk. Dan zou ik eens kijken naar de Jamo S606 een hele bekende hier op tweakers of de wat minder bekende XTZ 89 serie. Ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar goede en betaalbare speakers.

Ik weet niet hoe audiofiel je bent, maar voor mij voldoen deze speakers zeer, en voor het geld ga je waarschijnlijk niet veel beters vinden. Ik vind zelf dat XTZ iets neutraler en discreter klinkt en Jamo iets warmer. Wel is het jammer dat XTZ alleen maar in Eindhoven beluisterd kan worden.

HD4Life @ Full-HD

Verwijderd

Topicstarter
Davidshadow13 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:21:
Als je zuilspeakers wilt voor dat bedrag per stuk. Dan zou ik eens kijken naar de Jamo S606 een hele bekende hier op tweakers of de wat minder bekende XTZ 89 serie. Ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar goede en betaalbare speakers.

Ik weet niet hoe audiofiel je bent, maar voor mij voldoen deze speakers zeer, en voor het geld ga je waarschijnlijk niet veel beters vinden. Ik vind zelf dat XTZ iets neutraler en discreter klinkt en Jamo iets warmer. Wel is het jammer dat XTZ alleen maar in Eindhoven beluisterd kan worden.
Laat ik nu in Eindhoven wonen. :)
Ga deze twee proberen te vinden. Dank je!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:39
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:25:
[...]

Laat ik nu in Eindhoven wonen. :)
Ga deze twee proberen te vinden. Dank je!
He, das ook toevallig. De zaak waar je ze kunt beluisteren is Intosurround Ze zitten op het Flight Forum. Is een hele aardige zaak overigens nemen echt de tijd voor je. En de speakers waar ik het over had zijn precies € 150,- per stuk. Deze namelijk. Zijn in zwart/zilver en zwart/walnoot te krijgen.

HD4Life @ Full-HD

• centr1no
Het wordt nog toevalliger.
Ik werk nu op het FlightForum.

Maar die zaak Intosurround is alleen te bezoeken op afspraak.

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
Overigens is het misschien slimmer om een stereo versterker te kopen dan een surround reciever als je toch maar 2 speakers gaat kopen, dan krijg je waarschijnlijk meer waar voor je geld (overigens zou ik deze zeker tweedehands kopen, versterker slijten volgens mij nauwelijks)

Verwijderd

Topicstarter
Top, ga daar zeker eens proberen een afspraak te regelen. In het weekend ook even langs bij de Media Markt om te gaan luisteren wat er zoal beschikbaar is.
Voor de versterker denk ik dat ik een 5.1 pak om in de toekomst altijd nog over te kunnen stappen. Ben me wel wat aan het inlezen voor goede types om tweede hands aan te schaffen. Kan toch wel interessant zijn als deze haast niet aan slijtage onderhevig zijn. Dat maakt de angst voor een kat in de zak ook wat kleiner.

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-01 15:27
Je kunt voor dit bedrag tweedehands een stel mooie B&W luidsprekers aanschaffen!
Heb zelf sinds een aantal weken 2e hands set B&W DM580. Zijn al wel wat ouder.. maar wat een geluid!!!

.. en dat op een krakkemikkig Technics versterkertje..

Succes!
Pagina: 1