[BBG] Special: Budget Overclock Machine Juli 2010

Pagina: 1
Acties:
  • 1.866 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welkom bij de special van deze maand: De Budget Overclock Machine(Afgekort dus BOM O+ ). Het doel is een machine te bouwen met als doel lekker te kunnen overclocken op een beperkt budget om zo doende er hogere presaties uit te krijgen. Het budget is 600 euro voor alleen de kast. Het syteem dient een redelijke videokaart te hebben.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 43,-€ 43,-
1Sony AD-7240S€ 19,70€ 19,70
1Antec Three Hundred€ 45,-€ 45,-
1Spire TherMax Eclipse II€ 35,70€ 35,70
1Scythe Slip Stream SY1225SL12M, 120mm€ 6,15€ 6,15
1AMD Athlon II X3 440€ 72,99€ 72,99
1be quiet! L7 430W€ 42,90€ 42,90
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G€ 113,95€ 113,95
1Asus M4A77TD PRO€ 77,11€ 77,11
1MSI R5670-PMD1G€ 102,28€ 102,28
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 558,78

Toelichting gekozen componenten:
F3: Snelle goedkope hardeschijf
Sony-nec: Brandertje
Antec Threehundred: Niet duur, maar wel goeie airflow mogelijk, wat weer goed is voor de componenten
Spire Eclipse II: Goeie koeler, maar niet erg stil, komt met 2 fans
Slipstream: extra case fan, niet heel stil, verplaatst wel veel lucht
AMD X3 440: 3Ghz tripple core, laat ruimte om hem nog een stuk over te klokken. Redelijk hoge mulitplyer zodat het bord niet de beperkende factor is.
Be Quiet L7 430: 430 watt moet voldoende zijn
Kingston HyperX: OC geheugen, zodat dat ook niet de beperkde factor is.
M4A77TD PRO: 8+1 fase stroom, redelijk wat overclock mogelijkheden, niet echt duur.
MSI R5670: HD5670 zou volgens de MSI website voltage moeten kunnen veranderen, volgens een review niet. Ben ik niet over uit nog. de HD5750-MD1G van MSI lijkt me een betere keuze, maar is nog niet verkrijgbaar.

Update:

Disclaimer: Wil je graag mee helpen, kom dan niet alleen met een lijst en het bericht ik zou het zo doen. Vertel ook duidelijk waarom je bepaalde componenten verkiest boven anderen. Die informatie heb ik nodig om een goed verhaal te schrijven! Laat ook reviews zien waar mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:41:
MSI R5670: HD5670 zou volgens de MSI website voltage moeten kunnen veranderen, volgens een review niet.
Ik zie het niet op de site van MSI staan zo één, twee, drie (bij vier ook nog niet trouwens)

Maar wat is eigenlijk het praktisch nut van deze PC. Nog beter deze PC verschilt amper van de normale PC's die hier geadviseerd worden.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:51:
[...]
Ik zie het niet op de site van MSI staan zo één, twee, drie (bij vier ook nog niet trouwens)
Sja, ze zetten afterburner(of hoe de riva tuner van MSI ook heet) erbij dat ie ook voltage kan veranderen. Ik vraag CJ binnen kort wel even.
Maar wat is eigenlijk het praktisch nut van deze PC. Nog beter deze PC verschilt amper van de normale PC's die hier geadviseerd worden.
Wat is het praktisch nut van deze opmerking? Als je wat 'te klagen' hebt over de BBG, dan moet je bij geachte redactie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:09:
[...]

Sja, ze zetten afterburner(of hoe de riva tuner van MSI ook heet) erbij dat ie ook voltage kan veranderen. Ik vraag CJ binnen kort wel even.
Afterburner kan idd voltages van de GPU als de videokaart dat tenminste ondersteund (Afterburner is dan ook gewoon gebasseerd op Rivatuner) maar die videokaart ondersteund het niet naar mijn weten.
Wat is het praktisch nut van deze opmerking? Als je wat 'te klagen' hebt over de BBG, dan moet je bij geachte redactie zijn.
Is toch gewoon een feit dat deze PC niks bijzonders is tegen over de andere geadviseerde PC's? :?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Nou, hierbij mijn eerste suggestie (Intel based):

#ProductPrijsSubtotaal
1Lite-On iHAS524€ 23,44€ 23,44
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 61,07€ 61,07
1Xigmatek Midgard€ 55,34€ 55,34
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 29,90€ 29,90
1Intel Core i3 530€ 104,13€ 104,13
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 31,60€ 31,60
1GeIL GV34GB1333C7DC€ 109,90€ 109,90
1Gigabyte GA-P55M-UD2€ 84,69€ 84,69
1Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E€ 70,-€ 70,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 570,07

Lite-On: Goed beoordeeld in de PW
F3: Idem, raden we toch altijd al aan in de BBG
Midgard: Compact, leuk kastje en de Antec had ik ook gezien. Geen specifieke rede voor deze behuizing...
Mugen 2: De welbekende, valt weinig over te zeggen...
De Core i3's zijn lekkere overclockertjes die vaak zonder moeite over de 4 Ghz heen te tillen zijn, uiteraard weegt dit niet echt op tegenover de prijs/performance van AMD modellen.
L7 300W: Iets minder vermogen, maar het systeem heeft er genoeg aan.
GeIL: Lage latency, iets wat we graag willen en kwa prijs maakt het geen verschil.
Gigabyte: Kwaliteit bordje met genoeg mogelijkheden.
Sapphire HD5670: Goedkoopste 5670 die er te vinden is. Voltage control zal op deze kaartjes geen verschil gaan maken aangezien overclocken op stock koeler / dus niet onder custom of water of LN2 / DI ook zijn beperking kent

Tweede suggestie (AMD based):

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 29,90€ 29,90
1AMD Athlon II X3 425€ 67,65€ 67,65
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 31,60€ 31,60
1Asrock 870 EXTREME3€ 85,06€ 85,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 533,96

Lite-On, F3, Midgard, Mugen II, L7 300W, GeIL en Sapphire: Idem.
AMD Athlon II X3 425: Goedkoopste triple-core in de PW. De kunst van het overclocken is dat we zelf de snelheid van de chip gaan bepalen :)
ASRock 870 EX3: Waarom dan niet gelijk voor een nieuwere chip gaan met USB 3 en SATA-600? Het kost maar een tientje meer ;)

Aan u het woord... O-)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Addendum:

Ga naar: Deze Computer -> (C:) -> MSI Afterburner -> MSI Afterburner (CFG File)

Open dit bestandje in Notepad en wijzig de "EnableUnofficialOverclocking" naar 1, dat zou moeten werken als ik het goed heb. Bij mij werkte dat iig wel ;)

[ Voor 137% gewijzigd door Fid3lity op 08-06-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:01:

Aan u het woord... O-)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sja ik zie de intel niet zo zitten: het is maar een dual core, terwijl de AMD te unlocken is naar een quad core. Daarbij, met de 435 zitten we wel met een lagere multiplyer, ik weet niet in hoe verre dit een probleem gaat worden? Dit betekend namelijk dat het moederbord op een veel hogere HTT moet draaien.
De Mugen 2 is stiller, maar de spire koelt beter. http://www.frostytech.com/top5heatsinks.cfm
De Asrock 860 EX3 heeft maar 4 fasen stroom, dat betekend veel minder ruimte voor een stabiele overclock. Anders een 870 van asus/gigabyte/msi met 8 fasen stroom?
300 watt, sja het zou wel kunnen, maar, de draw word natuurlijk wel hoger en hoe stabieler de stroom aan komt hoe beter.
Addendum:

Ga naar: Deze Computer -> (C:) -> MSI Afterburner -> MSI Afterburner (CFG File)

Open dit bestandje in Notepad en wijzig de "EnableUnofficialOverclocking" naar 1, dat zou moeten werken als ik het goed heb. Bij mij werkte dat iig wel ;)
Jij hebt dan ook een HD5870 -met- de juiste volterra chipjes.
-The_Mask- schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:59:
Is toch gewoon een feit dat deze PC niks bijzonders is tegen over de andere geadviseerde PC's? :?
En als je daar over wil zaniken, dan doe je dat maar waar het hoort: In geachte redactie.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:07:
[...]

Sja ik zie de intel niet zo zitten: het is maar een dual core, terwijl de AMD te unlocken is naar een quad core. Daarbij, met de 435 zitten we wel met een lagere multiplyer, ik weet niet in hoe verre dit een probleem gaat worden? Dit betekend namelijk dat het moederbord op een veel hogere HTT moet draaien.
De Mugen 2 is stiller, maar de spire koelt beter. http://www.frostytech.com/top5heatsinks.cfm
De Asrock 860 EX3 heeft maar 4 fasen stroom, dat betekend veel minder ruimte voor een stabiele overclock. Anders een 870 van asus/gigabyte/msi met 8 fasen stroom?
300 watt, sja het zou wel kunnen, maar, de draw word natuurlijk wel hoger en hoe stabieler de stroom aan komt hoe beter.
Sja van mijn kant, want de garantie voor het unlocken is er niet ;) Lagere multi was mij overigens niet eens opgevallen, of het echter veel uitmaakt weet ik niet zeker. Laat me even zoeken naar een ASUS / G / MSI variant met de 870 en er is wel ruimte voor een 430, maar ik verwacht niet dat dit systeem echt boven de 200 Watt komt, tenzij de X3 echt te unlocken is...
[...]

Jij hebt dan ook een HD5870 -met- de juiste volterra chipjes.
Dat zou nog wel kunnen, maar dan blijf ik bij het standpunt dat het verhogen van voltage op deze kaartjes -echt- niet nodig is ;)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik presenteer u:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M4A87TD€ 91,49€ 91,49
1Asus M4A87TD EVO€ 96,64€ 96,64
1Gigabyte GA-870A-UD3€ 93,27€ 93,27
1MSI 870A-G54€ 92,01€ 92,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 373,41

Dan lijkt de keuze te vallen tussen de EVO en de Gigabyte, met de meeste fasen stroomvoorziening. Er is nog ruimte in het budget, en ik zal nog even kijken naar die Spire review! ;)

Gelezen: Valt overigens niet echt veel te zien, de Noctua verliest het bij alle 4 terwijl deze toch echt hoog aangeschreven staat :? Ook de Megahalem valt er zwaar tegen en is de Tunic Tower echt zo goed? :o

Wat opgezocht: naar aanleiding van deze review op tweaktown.com en de recente review van Tweakers.net zelf zou ik dan in dit systeem toch gaan voor Zalman's CNPS10X-Performa ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Fid3lity op 08-06-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:25:
[...]

Sja van mijn kant, want de garantie voor het unlocken is er niet ;) Lagere multi was mij overigens niet eens opgevallen, of het echter veel uitmaakt weet ik niet zeker. Laat me even zoeken naar een ASUS / G / MSI variant met de 870 en er is wel ruimte voor een 430, maar ik verwacht niet dat dit systeem echt boven de 200 Watt komt, tenzij de X3 echt te unlocken is...
Met overclocken heb je ook geen garanties natuurlijk :p. pricewatch: Asus M4A87TD EVO.
Hier op was als eerste mijn keuze gevallen, maar toen had ik nog het idee om een HD5750 er in te zetten van MSI, maar die is nog niet te krijgen(nieuwe versie).
Dat zou nog wel kunnen, maar dan blijf ik bij het standpunt dat het verhogen van voltage op deze kaartjes -echt- niet nodig is ;)
Sja, mijn ervaring leerde me dat die laatste 10e volt mijn HD4850 toch weer 50Mhz gaf.
Dan lijkt de keuze te vallen tussen de EVO en de Gigabyte, met de meeste fasen stroomvoorziening. Er is nog ruimte in het budget, en ik zal nog even kijken naar die Spire review! ;)
Ik denk de EVO, door de betere unlocker en de one push overclocking(voor de naabs). Maar aan de andere kant is de Gigabyte goedkoper... Ik ga ff reviews proberen te vinden.
Wat opgezocht: naar aanleiding van deze review op tweaktown.com en de recente review van Tweakers.net zelf zou ik dan in dit systeem toch gaan voor Zalman's CNPS10X-Performa ;)
Hoezo? De spire doet het vet goed in de tweakers.net review?!
Onder belasting is de push-pull-configuratie van de Spire met zijn twee ventilators het effectiefst, en de single-fan-configuratie van dezelfde koeler doet het niet veel slechter.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:32:
[...]

Met overclocken heb je ook geen garanties natuurlijk :p. pricewatch: Asus M4A87TD EVO.
Hier op was als eerste mijn keuze gevallen, maar toen had ik nog het idee om een HD5750 er in te zetten van MSI, maar die is nog niet te krijgen(nieuwe versie).

[...]

Sja, mijn ervaring leerde me dat die laatste 10e volt mijn HD4850 toch weer 50Mhz gaf.
Super! :D (Naja, op basis van GPU's is dat verschil best groot :P)
[...]

Ik denk de EVO, door de betere unlocker en de one push overclocking(voor de naabs). Maar aan de andere kant is de Gigabyte goedkoper... Ik ga ff reviews proberen te vinden.
Reviews zijn niet echt goed te vinden... Mocht je ze toch hebben dan vergeet je ze vast niet te posten :P En het verschil van 3 euro vind ik nou niet echt het overwegen waard... Dan maar de EVO, zijn we het beiden geloof ik wel over eens ;)

Dan is dit 'm tot nu toe:

#ProductPrijsSubtotaal
1Zalman CNPS10X Performa€ 29,95€ 29,95
1AMD Athlon II X3 425€ 67,65€ 67,65
1be quiet! L7 430W€ 42,90€ 42,90
1Asus M4A87TD EVO€ 96,64€ 96,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 556,89

:)

[ Voor 60% gewijzigd door Fid3lity op 08-06-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:48:
[...]

Super! :D (Naja, op basis van GPU's is dat verschil best groot :P)
Daarom :p. En van wat ik las was de koeler op de MSI nog best redelijk. Alleen hebben we daar natuurlijk niets aan als je het voltage niet kan verhogen.
Reviews zijn niet echt goed te vinden... Mocht je ze toch hebben dan vergeet je ze vast niet te posten :P En het verschil van 3 euro vind ik nou niet echt het overwegen waard... Dan maar de EVO, zijn we het beiden geloof ik wel over eens ;)
Ik weet het :(. Maar de Gigabyte die blijft goedkoper, terwijl de EVO snel op loopt in prijs(houd ik ook rekening mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:52:
[...]

Daarom :p. En van wat ik las was de koeler op de MSI nog best redelijk. Alleen hebben we daar natuurlijk niets aan als je het voltage niet kan verhogen.
Wellicht zouden we dan iets hebben aan een aftermarket cooler? Als het ook echt nodig is ;)
[...]

Ik weet het :(. Maar de Gigabyte die blijft goedkoper, terwijl de EVO snel op loopt in prijs(houd ik ook rekening mee).
Hoezo loopt de EVO snel op in prijs :? Als het te maken heeft met wisselkoers dan zal de G daar even hard onder lijden lijkt mij zo ;)

Edit: Ja, maar was ook verreweg het luidruchtigst als ik me niet vergis. Daarbij is de Performa beter gebleken in de T.net review en is hij ook welgeteld ~6 euro goedkoper :D En dat maakt uit, toch? O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Fid3lity op 08-06-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:55:
[...]

Wellicht zouden we dan iets hebben aan een aftermarket cooler? Als het ook echt nodig is ;)
Heb ik ook aan zitten te denken, maar het einde van het budget is al redelijk in zicht. Ik hoop dat de MSI HD5750 nieuwe versie voor het einde van de maand leverbaar is. Dan kunnen we kijken of we hem er in kunnen pushen.
Hoezo loopt de EVO snel op in prijs :? Als het te maken heeft met wisselkoers dan zal de G daar even hard onder lijden lijkt mij zo ;)
In shops, loopt hij snel op in prijs. De eerst volgende shops zijn snel duurder.
Edit: Ja, maar was ook verreweg het luidruchtigst als ik me niet vergis. Daarbij is de Performa beter gebleken in de T.net review en is hij ook welgeteld 6 euro goedkoper :D En dat maakt uit, toch? O-)
Maar hij koelt het beste O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:59:
[...]

Heb ik ook aan zitten te denken, maar het einde van het budget is al redelijk in zicht. Ik hoop dat de MSI HD5750 nieuwe versie voor het einde van de maand leverbaar is. Dan kunnen we kijken of we hem er in kunnen pushen.
Als dat lukt zou het mooi zijn :) Maar dan nog is het afwachten hoe hij geprijsd zal zijn ;)
[...]

In shops, loopt hij snel op in prijs. De eerst volgende shops zijn snel duurder.
Hmm, that's a bitch... Geldt toch ook voor de G?
[...]

Maar hij koelt het beste O-) .
Maar dit blijft een BBG O-)

Quote uit de T.net review:

Zalman lijkt met de CNPS10x Performa de beste balans te hebben gevonden. De koelprestaties bevinden zich in de subtop en het is ook een van de stilste koelers, ongeacht de gebruikte ventilator. Voor de bevestiging van deze zware koeltoren is een backplate beschikbaar en het enige minpunt hierbij is de flinke hoeveelheid plakstrips die gebruikt moet worden. De mogelijkheid om de fan af te remmen met een extra weerstandje is aardig en de Performa is ook nog eens de goedkoopste koeler uit onze test.

En dat zoeken we toch? :)

[ Voor 29% gewijzigd door Fid3lity op 08-06-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:07:
En als je daar over wil zaniken, dan doe je dat maar waar het hoort: In geachte redactie.
Doe aub even een keer normaal, ik stel een gewone vraag.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:04:
[...]

Als dat lukt zou het mooi zijn :) Maar dan nog is het afwachten hoe hij geprijsd zal zijn ;)
Ik denk gelijkwaardig aan de andere HD5750's dus zon 120 euro.
Hmm, that's a bitch... Geldt toch ook voor de G?
Minder, maar daar tegen overstaat dat ie bij minder shops te krijgen is.
Maar dit blijft een BBG O-)
En voor ons doel is koeling toch het belangrijkste en dus de beste koop?
-The_Mask- schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:06:
[...]

Doe aub even normaal ik snel een gewone vraag.
Ik doe normaal. Jij post offtopic en ik verwijs jouw naar de juiste adres voor dat soort dingen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:06:
Ik doe normaal. Jij post offtopic en ik verwijs jouw naar de juiste adres voor dat soort dingen.
Geachte Redactie lijkt mij totaal niet het juiste adres, daar zullen ze er dan ook niks mee doen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:08:
[...]

Geachte Redactie lijkt mij totaal niet het juiste adres, daar zullen ze er dan ook niks mee doen.
De BBG valt gewoon onder de redactie hoor, dus als je daar over wat hebt, moet je daar zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:06:
[...]

Ik denk gelijkwaardig aan de andere HD5750's dus zon 120 euro.
We zullen zien ;) Mocht het een speciale MSI variant als de HAWK worden kan de prijs nog wel wat hoger uitvallen...
[...]

Minder, maar daar tegen overstaat dat ie bij minder shops te krijgen is.
En dat telt wat meer mee dan die 3 euro verschil (we zien wel hoe de prijzen veranderen, kunnen wij beiden nu nog niks zinnigs over zeggen ;) )
[...]

En voor ons doel is koeling toch het belangrijkste en dus de beste koop?
True, maar daar moeten we toch ook wel enige balans in vinden? Anders zouden we de Noctua of de Venemous X moeten invoegen in het systeem... Want die blijken alweer beter te zijn dan de Megahalen, tot mijn grote verdriet ;( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:15:
[...]

We zullen zien ;) Mocht het een speciale MSI variant als de HAWK worden kan de prijs nog wel wat hoger uitvallen...
Nee, het is niet zon speciale versie als de HAWK. Hij staat al gewoon op de MSI site hoor :).
En dat telt wat meer mee dan die 3 euro verschil (we zien wel hoe de prijzen veranderen, kunnen wij beiden nu nog niks zinnigs over zeggen ;) )
Zeker, maar ik probeer te kijken of ik een van de 2 kan elimineren.
True, maar daar moeten we toch ook wel enige balans in vinden? Anders zouden we de Noctua of de Venemous X moeten invoegen in het systeem... Want die blijken alweer beter te zijn dan de Megahalen, tot mijn grote verdriet ;( :P
Als die beter zijn en ongeveer in de price range liggen(mag dus best 40 euro zijn) dan ja, ik vind het prijs verschil te doen en je krijgt push pull mee geleverd voor de echte klokkers(vind ik een plus). Maar ik zal de zalman als alternatief mee nemen voor die een wat meer allround willen hebben(of dan toch liever de mugen 2 dan de zalman? :'( )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 42,72€ 42,72
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 21,80€ 21,80
1Sony AD-7241€ 21,50€ 21,50
1Corsair CX400W€ 44,11€ 44,11
1AMD Phenom II X2 555 Black Edition€ 91,99€ 91,99
1Gigabyte GA-770TA-UD3€ 81,91€ 81,91
1Asus EAH5770 CuCore/2DI/1GD5/A€ 149,90€ 149,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 612,88

Veel beter zal het niet worden, maar wat is hier nou bijzonder aan?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:18:
[...]

Nee, het is niet zon speciale versie als de HAWK. Hij staat al gewoon op de MSI site hoor :).
Geen HAWK? Dan misschien een zogenaamde -OC variant? Zie lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI R5750-PM2D1G€ 124,30€ 124,30
1MSI R5770 Hawk€ 169,50€ 169,50
1MSI R5770-PM2D1G-OC€ 167,-€ 167,-
1MSI R5770-PMD1G€ 145,-€ 145,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 605,80

Beiden de -OC en de HAWK zijn zo'n 25 euro duurder dus mag je best richting de 130 euro -zoniet meer- denken voor de nieuwe HD5750 van MSI, right? ;)
[...]

Zeker, maar ik probeer te kijken of ik een van de 2 kan elimineren.
Klinkt als een uitstekend plan! ;)
[...]

Als die beter zijn en ongeveer in de price range liggen(mag dus best 40 euro zijn) dan ja, ik vind het prijs verschil te doen en je krijgt push pull mee geleverd voor de echte klokkers(vind ik een plus). Maar ik zal de zalman als alternatief mee nemen voor die een wat meer allround willen hebben(of dan toch liever de mugen 2 dan de zalman? :'( )
Zalman +1, maar daar blijf ik denk ik wel bij :>

En tsjah, verschillende reviews met verschillende resultaten he... Er zijn er ook waarbij de Yasya beter presteert... dus we zouden ook kunnen overwegen de 4 koelers uit de laatste review mee te nemen in de BBG-S, zodat men zelf kan bepalen welke er het leukst uitziet oid? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

AMD X3 440: 3Ghz tripple core, laat ruimte om hem nog een stuk over te klokken. Redelijk hoge mulitplyer zodat het bord niet de beperkende factor is.
Triple core... / Multiplier... ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

-The_Mask- schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:21:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 612,88

Veel beter zal het niet worden, maar wat is hier nou bijzonder aan?
Dat je al buiten het budget zit? Leuk dat je toch meedoet overigens, die Corsair is imo ook een mooie optie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Blue-Tiger schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:22:
Zalman +1, maar daar blijf ik denk ik wel bij :>
Zalman is bijna altijd overpriced, Zalman heeft altijd mainstream producten voor een high-end prijs.
Blue-Tiger schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:23:
[...]

Dat je al buiten het budget zit?
Die paar euro krijg ik er wel af, maar dit is gewoon een iets meer budget game PC, niks bijzonders daar gaat het om. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door -The_Mask- op 08-06-2010 19:25 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

-The_Mask- schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:23:
[...]

Zalman is bijna altijd overpriced, Zalman heeft altijd mainstream producten voor een high-end prijs.
-1 voor deze zinloze reactie =/ Kijk naar wat hiervoor gepost is en besef dat Zalman met de Performa toch weer een mooi product heeft neergezet dat goed mee kan komen met de rest en niet zo -achterlijk- overpriced is...
[...]

Die paar euro krijg ik er wel af, maar dit is gewoon een iets meer budget game PC, niks bijzonders daar gaat het om. ;)
Tsjah, da's dan jouw mening... Budget Game-PC's hoeven niet per se te overclocken, en dit is een systeem dat ervoor gemaakt wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Blue-Tiger schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:28:
[...]

-1 voor deze zinloze reactie =/ Kijk naar wat hiervoor gepost is en besef dat Zalman met de Performa toch weer een mooi product heeft neergezet dat goed mee kan komen met de rest en niet zo -achterlijk- overpriced is...
Bij mij weten noemen ze dat geen zinloze reactie maar feit.
Bij de voedingen kun je het bijvoorbeeld heel goed zien:
pricewatch: OCZ StealthXStream 600W
pricewatch: Zalman ZM600-HP
Zelfde FPS voeding, de Zalman is alleen modulair maar dat kost altijd een tientje meer geen 35 euro. Andere Zalman producten precies hetzelfde.
Tsjah, da's dan jouw mening... Budget Game-PC's hoeven niet per se te overclocken, en dit is een systeem dat ervoor gemaakt wordt :)
Alleen zitten in de BBG altijd al goede kwaliteit onderdelen en die hebben altijd goede opties voor overklokken, want er wordt ook altijd rekening mee gehouden dat het een optie is voor sommige mensen.

[ Voor 21% gewijzigd door -The_Mask- op 08-06-2010 19:34 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

-The_Mask- schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:31:
[...]
Bij mij weten noemen ze dat geen zinloze reactie maar feit.
Bij de voedingen kun je het bijvoorbeeld heel goed zien:
pricewatch: OCZ StealthXStream 600W
pricewatch: Zalman ZM600-HP
Zelfde FPS voeding, de Zalman is alleen modulair maar dat kost altijd een tientje meer geen 35 euro. Andere Zalman producten precies hetzelfde.
Erken dan even dat de Performa aan dit feit ontsnapt. Dat het met andere producten zo zit heeft hiet ook niks mee te maken want die komen simpelweg niet in de BBG, punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Blue-Tiger schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:37:
[...]

Erken dan even dat de Performa aan dit feit ontsnapt. Dat het met andere producten zo zit heeft hiet ook niks mee te maken want die komen simpelweg niet in de BBG, punt.
Al was Zalman en OCZ beter geprijsd, dan nog zouden ze bij mij er niet in komen. Geef mij maar Corsair e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The mask zou je op willen houden met je offtopic posts over het nut van deze BBG? Again: Wil je daar wat over kwijt, ga naar geachte redactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:22:
[...]

Geen HAWK? Dan misschien een zogenaamde -OC variant? Zie lijstje:
Nee dude, ik zeg toch: hij is nog niet te krijgen :P. Athans niet in de PW, maar staat wel op de MSI site.

Dezen bedoeld ik.
http://eu.msi.com/index.p...&cat2_no=137&prod_no=2031

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:59:
[...]

Nee dude, ik zeg toch: hij is nog niet te krijgen :P. Athans niet in de PW, maar staat wel op de MSI site.

Dezen bedoeld ik.
http://eu.msi.com/index.p...&cat2_no=137&prod_no=2031
Okee, raar dat ze hem dan niet naamgeven met PMD1G, waarvan we al een HD5770 hebben (die heeft -dus- dezelfde cooler) :? Nouja, dan zal het kwa prijs indd niet zoveel uitmaken ;)

Overigens een mooie cooler hoor, maar stiekem zit daaronder gewoon een stock cooler van Intel :+

[ Voor 10% gewijzigd door Fid3lity op 08-06-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook een GT240(zo uit mijn hoofd) heeft die code naam. Ik denk dat ze daarmee een vergaande custom design aangeven.

offtopic:
ik hoop het niet, die zijn nooit zo goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Hier ziet u:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI N240GT-MD1G/D5€ 96,58€ 96,58
1MSI N240GT-MD1G 1GB DDR3 PCI-E€ 80,50€ 80,50
1MSI N240GT-MD512-OC/D5€ 74,35€ 74,35
1MSI VN240GT-MD1G€ 81,66€ 81,66
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 333,09

Over welke codenaam had jij het nou in de laatste post? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MD1G, waarbij de 1G in iedergeval voor het geheugen staat. MD voor MSI Design? Geen idee, ik kan er geen koffie van maken :p.

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:35:
MD1G, waarbij de 1G in iedergeval voor het geheugen staat. MD voor MSI Design? Geen idee, ik kan er geen koffie van maken :p.
Ik zou er nog "Military Design" van kunnen maken vanwege hun "Military Class Components", maar verder dan dat kom ik ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:42:
[...]

Ik zou er nog "Military Design" van kunnen maken vanwege hun "Military Class Components", maar verder dan dat kom ik ook niet :P
Ik vraag CJ van de week wel, die heeft vast wel antwoorden voor mij en anders kan ie ze wel krijgen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:44:
[...]

Ik vraag CJ van de week wel, die heeft vast wel antwoorden voor mij en anders kan ie ze wel krijgen ;).
Isgoed ;), dan zeg ik nu welterusten! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:44:
[...]

Ik vraag CJ van de week wel,
Zal die vast waarderen, alles staat op de site hoor.

#ProductPrijsSubtotaal
1Xigmatek Asgard Zwart€ 29,-€ 29,-
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 6,-€ 6,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 602,88

Maar hier heb je je PC

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet heel weinig van overklokken. Maar gaan budget en overklokken wel goed samen?
Het lijkt me dat wanneer je flink overklokt je veel meer stroom verbruikt en als je de pc veel uren per dag aan laat staan dat je uiteindelijk duurder uit bent.
Of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het idee van overklokken is om van een langzamere goedkopere PC een snellere te maken. AMD Phenom II X2 wordt Phenom II X4 op misschien wel 4GHz en HD5770 overklokken tot die dezelfde prestaties heeft van een HD5830. Kost niks, verbruik gaat idd omhoog maar je prestaties ook en snellere PC nemen normaal gesproken ook meer energie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:56:
[...]

Zal die vast waarderen, alles staat op de site hoor.
Vast wel, gezellig keuvelen met CJ :).
Maar hier heb je je PC
Lees de disclaimer in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:17:
[...]

Vast wel, gezellig keuvelen met CJ :).
Vast daarom heeft die ook wat in zijn sign staan.
Lees de disclaimer in de TS.
Nee.

[ Voor 16% gewijzigd door DaMarcus op 09-06-2010 10:38 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, gezien je niet met het programma wil mee werken: Negeer ik je verdere inbreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik heb de Midgard gehad, maar ik was niet echt onder de indruk voor die prijs. Het lijkt wel een beetje een CM690, maar is het net niet ofzo :P

De Xigmatek Asgard is inderdaad leuk. Ik kwam er trouwens achter dat er ook een Asgard II is. Deze staat ook in de PW, maar dan nog bij ongesorteerd. Hij kost ook ongeveer 30 euro. :) Niet veel verschil verder maarja :P

Ik zou dan die Spire koeler nemen want die komt met twee fans. Uit die test van Frostytech blijkt dat het verschil tussen één en twee fans maar klein is. Het is dan een idee om de koeler met één fan uit te rusten en de andere fan ergens in de behuizing te plaatsen. Bijvoorbeeld aan de zijkant zodat er direct koude lucht op de videokaart komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Bolletje92 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 00:46:
Ik heb de Midgard gehad, maar ik was niet echt onder de indruk voor die prijs. Het lijkt wel een beetje een CM690, maar is het net niet ofzo :P

De Xigmatek Asgard is inderdaad leuk. Ik kwam er trouwens achter dat er ook een Asgard II is. Deze staat ook in de PW, maar dan nog bij ongesorteerd. Hij kost ook ongeveer 30 euro. :) Niet veel verschil verder maarja :P
In eerste instantie leek de Midgard een leuke, wat compactere oplossing maar enige ervaringsinput waardeer ik sowieso :) De Asgard is dan de beste keuze, ziet er ook nog eens fatsoenlijk uit!
Ik zou dan die Spire koeler nemen want die komt met twee fans. Uit die test van Frostytech blijkt dat het verschil tussen één en twee fans maar klein is. Het is dan een idee om de koeler met één fan uit te rusten en de andere fan ergens in de behuizing te plaatsen. Bijvoorbeeld aan de zijkant zodat er direct koude lucht op de videokaart komt.
Casefans zullen het probleem niet zijn en als je hem niet gaat gebruiken met 2 fans is de Zalman daar imo in het voordeel (scheelt ~2 graden met 2 fans op de Spire tov. Zalman met 1 fan) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
http://www.pureoverclock.com/review.php?id=895&page=5

Damn! Die i3 klokt wel ziekelijk over en klopt in bijna alle gevallen de AMD's behalve in multi-threaded toepassingen maar dat is logisch. Jammer dat ie niet bang for buck is maar het laat wel weer eens zien hoe snel een Intel processor is.

Rein, is het niet beter een Athlon II quad core erin te doen i.p.v. triple core? Heb je iig vier kernen + oc + unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Laatst online: 05-09 13:40
Ik zie continue Athlons terug komen, maar het is gewoon een feit dat de Athlon (behoorlijk) minder overklokken dan de Phenom II Cores. Ik zeg dus: Phenom II 555 BE!

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chim0 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 08:24:
Rein, is het niet beter een Athlon II quad core erin te doen i.p.v. triple core? Heb je iig vier kernen + oc + unlock.
Wat heeft de Athlon II quad core nog te unlocken dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:20:
[...]

Wat heeft de Athlon II quad core nog te unlocken dan? :?
Een vijfde of zesde core? Ik las zoiets of is dat bij de Phenom? Bij MSI ofzo.
Specially support 4-core to 6-core CPU unlock.
http://global.msi.eu/inde...&cat2_no=171&prod_no=2057

Overigens vind ik die MSI bordjes niet eens zo slecht, met 1 druk op de knop oc'en!

[ Voor 31% gewijzigd door chim0 op 09-06-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:37:
[...]

Zou het houden bij L3 cache.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Laatst online: 05-09 13:40
chim0 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:37:
[...]

Athlon architectuur met 6 cores? No way, dat bestaat niet eens. Het gaat dan over de Phenom II 960T, die je nog niet hoeft te verwachten.

[...]
http://global.msi.eu/inde...&cat2_no=171&prod_no=2057

Overigens vind ik die MSI bordjes niet eens zo slecht, met 1 druk op de knop oc'en!
MSI heeft al heel lang iets soortgelijks met de OC switch.
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e331/stefanovic45/P1040239-vekleint.jpg

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
StefanvanGelder schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:45:
[...]

Athlon architectuur met 6 cores? No way, dat bestaat niet eens. Het gaat dan over de Phenom II 960T, die je nog niet hoeft te verwachten.
Ja daarom zeg ik, ik weet niet wat ze bedoelen met 4 naar 6.
MSI heeft al heel lang iets soortgelijks met de OC switch.
Ja, dat OC Genie. Ideaal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:43:
[...]

Zou het houden bij L3 cache.
Ik meende dat de L3 cache niet op de Athlon II zit? Alleen bij een aantal kernen bij het begin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Laatst online: 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:04:
[...]

Ik meende dat de L3 cache niet op de Athlon II zit? Alleen bij een aantal kernen bij het begin?
Volgens mij wel cache. Ligt aan de core die er op zit, alleen komt dat haast niet meer voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Wordt het nou toch een Intel? :X Grapje ;) Maar Reinman, heb je al wat van CJ gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:58:
Wordt het nou toch een Intel? :X Grapje ;) Maar Reinman, heb je al wat van CJ gehoord?
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 42,08€ 42,08
1Sony Optiarc AD-7240S Zwart€ 19,70€ 19,70
1Antec Three Hundred€ 49,-€ 49,-
1OCZ Freeze Extreme Thermal Conductivity Compound€ 4,99€ 4,99
1be quiet! L7 430W€ 43,44€ 43,44
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G€ 111,60€ 111,60
1AMD Phenom II X2 555 Black Edition€ 91,18€ 91,18
1Asus M4A87TD EVO€ 96,07€ 96,07
1MSI R5750-MD1G€ 126,19€ 126,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 626,10

Zo, toch, gezien de HWBOT resultaten voor een X2 555. Be en doet het erg goed. Iemand eigenlijk een beetje een idee van de unlock kansen? De MSI is nu ook verkrijgbaar. pricewatch unsorted: MSI ATI R5750-MD1G 1024MB GDDR5 128bit PCI-E 2.0 DX11 ATX VGA Card MSI R5750-MD1G. Ik zit wel wat over budget, maar ik zou die xigma tech kast kunnen nemen. Al vind ik het voordeel van de Antec dat je de fans harder kan zetten. Dus, misschien wil ik de redactie ook wel overtuigen dat we met goeie keuzes dan maar wat over het budget heen gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:17:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred€ 49,-€ 49,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 626,10

Zo, toch, gezien de HWBOT resultaten voor een X2 555. Be en doet het erg goed. Iemand eigenlijk een beetje een idee van de unlock kansen? De MSI is nu ook verkrijgbaar. pricewatch unsorted: MSI ATI R5750-MD1G 1024MB GDDR5 128bit PCI-E 2.0 DX11 ATX VGA Card MSI R5750-MD1G. Ik zit wel wat over budget, maar ik zou die xigma tech kast kunnen nemen. Al vind ik het voordeel van de Antec dat je de fans harder kan zetten. Dus, misschien wil ik de redactie ook wel overtuigen dat we met goeie keuzes dan maar wat over het budget heen gaan.
Die Eclipse II is toch wel een behoorlijk goed koelertje zeg! :$ Weet de Megahalem ook te verslaan (als het klopt). Note: de koeler komt met 2 fans, het lijkt me dus niet nodig daar nog een andere fan aan te schaffen... Maarja, bij dezen ook maar het systeempje nog eventjes aangepakt tot wat het nu zou moeten worden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Xigmatek Asgard Zwart€ 28,17€ 28,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 599,12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De extra fan is voor de kast ;). De Xigmatek komt ook met maar 1 fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:57:
De extra fan is voor de kast ;). De Xigmatek komt ook met maar 1 fan.
Dan zet je 1 fan op je cooler en die andere in de kast? 1 of 2 fans scheelt meestal toch maar max. een graad of ~3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naja, is toch weer 3 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Temperatuur is nooit het grootste probleem bij overklokken van deze CPU's, op een gegeven moment wil die gewoon niet verder zonder extreem voltage of extreme koeling.

En houd in gedachten dat echte overklokkers nooit zo'n PC gaan kopen, mensen die zo'n PC kopen willen er ook gewoon achter kunnen werken en snel en normaal gesproken niet naast een straaljager.

Vind mijn PC ook beter is sowieso standaard al sneller en stiller.

Zou trouwens ook geen MSI HD5xxx kaart nemen, veel te veel problemen mee.

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 21-06-2010 13:51 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.