• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10-2025

Goner

What can I do you for ?

Topicstarter
De enige echte audio out die ik zie op m'n TV (22LG3050) is "digital audio out optical", maar die is zo te zien bedoeld om een versterker o.i.d. aan te sluiten.
Dan is er natuurlijk ook de "headphone socket" waar je bijv. een PC speaker set op aan kan sluiten.
Zijn er nog andere methodes ? M'n oude TV had nog van die rood/wit tulp connectors, maar dat is niet meer van deze tijd blijkbaar ?

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 08:33

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Volgens mij heb je je eigen vraag beantwoord.
Er is volgens de specificaties alleen een digitale line-out. De minijack schijnt een audio line-in te zijn volgens dezelfde specificaties.
Hierdoor ben je verbannen tot een het voeden van een versterker via coax/TOS Link. Ik denk dat de handleiding hierin duidelijkheid kan verschaffen.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-02 01:00
Goner schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:02:
De enige echte audio out die ik zie op m'n TV (22LG3050) is "digital audio out optical", maar die is zo te zien bedoeld om een versterker o.i.d. aan te sluiten.
Dan is er natuurlijk ook de "headphone socket" waar je bijv. een PC speaker set op aan kan sluiten.
Zijn er nog andere methodes ? M'n oude TV had nog van die rood/wit tulp connectors, maar dat is niet meer van deze tijd blijkbaar ?
Je kan ook de achterkant van je tv openen en losse speakers aansluiten op je tv! In het Samsung topic is dit al een keer beschreven!

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:54
Je kunt ook nog even proberen of je scart aansluitingen continu audio out afgeven, heb je alleen zo'n verloopblokje nodig:
Afbeeldingslocatie: http://kleinspul.nl/products_pictures/scart_verloop_goud.jpg

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10-2025

Goner

What can I do you for ?

Topicstarter
Bedankt voor de tips zover ... openschroeven begin ik even niet aan , heb 'm pas 3 dagen :+

Verloopblokje of een eenvoudig versterkertje (als dat kan met die optical audio) klinkt wel te doen. Zal er eerst eens een PC speaker set aan hangen via de headphone aansluiting ... klinkt allicht al beter dan die ingebouwde speakers.

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 12:43

aapelite

Do the kirby!

Goner schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:19:
Bedankt voor de tips zover ... openschroeven begin ik even niet aan , heb 'm pas 3 dagen :+

Verloopblokje of een eenvoudig versterkertje (als dat kan met die optical audio) klinkt wel te doen. Zal er eerst eens een PC speaker set aan hangen via de headphone aansluiting ... klinkt allicht al beter dan die ingebouwde speakers.
Heb dat altijd al, gewoon een wat duurdere set voor de pc klinkt al heel veel beter dan de ingebouwden. Een simpel setje zelfs al wel. Stuk voller geluid.
Pagina: 1