[ISA2006] Problemen met afspelen silverlight video's

Pagina: 1
Acties:

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Tijdens het afspelen van een filmpje via silverlight (bijv: http://www.omroepbrabant....t+Nieuws+(07.00+uur).aspx)

krijgen we een foutmelding op het scherm. "er is een fout opgetreden bij het afspelen." Als ik dan op de isaserver in de log kijk krijg ik een foutmelding zoals hieronder is afgebeeld:

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/4523/errorisa.jpg

We hebben tijdelijk een rule aangemaakt op de isaserver om anonymous naar buiten laten gaan, dit mocht niet baten.
Als je via google zoekt op isa2006 en silverlight vind je meerdere mensen met deze problemen maar nergens wordt een oplossing geboden. het upsdaten van silverlight baat ook niet.

Als ik zonder proxy connect dan doet het filmpje het wel.
Ook in firefox en chrome werkt het niet.(als ik de proxy instelt)

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:06
Staat poort 8080 naar buiten toe open? Je hebt het over anonymous user, maar op diverse fora wordt gesproken over 'all users' (ik naam aan dat je dit ook bedoelt, maar voor de zekerheid)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:42

Predator

Suffers from split brain

Ik denk eerder dat het probleem bij die silverlight player ligt.
Als ik dat bij ons even test, dan krijg ik dezelfde fout.
Als ik in de logs van onze proxy kijk (Bluecoat) dan zie ik wel mijn username.
Doe ik een copy/past van de directe link, bv http://wm.media05.kpnstre...pBrabantL=OmroepBrabantTV

Dan opent WMP en werkt de stream zonder problemen...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• andreict
Predator schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:28:
Ik denk eerder dat het probleem bij die silverlight player ligt.
Als ik dat bij ons even test, dan krijg ik dezelfde fout.
Als ik in de logs van onze proxy kijk (Bluecoat) dan zie ik wel mijn username.
Doe ik een copy/past van de directe link, bv http://wm.media05.kpnstre...pBrabantL=OmroepBrabantTV

Dan opent WMP en werkt de stream zonder problemen...
idd. Heb ook gelezen op internet dat het hem in de active x van silverlight zou zitten. Maar microsoft zou dit probleem met silverlight versie 3.0 opgelost moeten hebben, maar versie 4.x.x.x.x die we nu hebben werkt nog steeds niet.

flash filmpjes en andere stream formaten en player werken allemaal wel naar toebehoren.

[ Voor 5% gewijzigd door andreict op 07-06-2010 13:01 ]

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Als ik mezelf even full access zonder authenticatie geef, dan werkt het wel goed.
Dus er is een probleem met de transparante authenticatie (ik doe het via NTLM negotiatie) van het silverlight applet.
In andere woorden: it's crap ! :/

Je kan eventueel de url's parent domain (kpnstreaming.nl) unauthenticated access geven.
Dan werkt het wel (hier toch), maar dan is wel een dirty fix...

• andreict
Predator schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:34:
Als ik mezelf even full access zonder authenticatie geef, dan werkt het wel goed.
Dus er is een probleem met de transparante authenticatie (ik doe het via NTLM negotiatie) van het silverlight applet.
In andere woorden: it's crap ! :/

Je kan eventueel de url's parent domain (kpnstreaming.nl) unauthenticated access geven.
Dan werkt het wel (hier toch), maar dan is wel een dirty fix...
Yup de mleding is ook dat hij niet anonymous naar buiten mag, dus ergens kan hij zijn credentials niet doorsturen. Waarschijnlijk de applet van silverlight.

Je kunt idd url's uitzonderen, maar voor 3000 users heb ik weinig zin om een lijstje/uitzonderingen bij te houden.

huhm.. ben bang dat het moeilijk wordt....ik denk dat microsoft iets moet doen :)... ga ook even een officiele call bij microsoft inschieten.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

andreict schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:29:
[...]
Je kunt idd url's uitzonderen, maar voor 3000 users heb ik weinig zin om een lijstje/uitzonderingen bij te houden.
Mjah, hiervoor zie ik het ook niet doen.

Maar als je AD authenticatie doet via NTLM/Kerberos per request, dan kom je vroeg of laat een authenticatie issue tegen waar je toch dergelijke ugly uitzonderingen moet voor zetten.
"Not supported" is niet altijd een optie ;)

Ik heb wel een lijstje uitzonderingen voor authenticatie om die reden, maar gelukkig is die vrij klein.
Een dikke 5 jaar geleden had ik veel vaker problemen met slechte applets e.d. die authenticatie errors gaven.

Het nadeel is dat veel software zoals skype en andere p2p apps nu ook wel met de user credentials aanloggen op de proxy's :(

[ Voor 8% gewijzigd door Predator op 07-06-2010 14:54 ]

Pagina: 1