Stevige oordopjes voor de iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08-2024

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op zoek naar een paar in-ear oordopjes, die geschikt zijn voor de iphone (2G), en de play/pauze knopjes en microfoon hebben. De belangrijkste eis is dat ze stevig zijn, en dus lang mee gaan. Ik heb al twee paar standaard iphone oordopjes versleten, een paar van nuforce (ne-7m), en nu is bij mijn paar van Maximo (de ip-hs5) een van de doppen kapot gegaan, en dat zal wel leiden tot de andere dop die binnen afzienbare tijd het ook begeeft. Wat het probleem lijkt te zijn is dat bij de verbinding van de kabel met de plug er een kabelbreuk optreedt. Dus ik ben op zoek naar een Iphone headset, die lang meegaat, geluidskwaliteit etc. is dan een minder belangrijke factor. Wie heeft er een iphone headset waar hij goede ervaringen heeft op dit gebied?

ps: als alternatief kan ik ook gewone earbuds nemen, maar dan met een adapter-kabel ertussen, als er geen echte heavy-duty iphone earbuds zijn. Wat zijn in dat geval hele stevige earbuds?

De prijs is niet heel belangrijk maar veel meer dan 100 euro wil ik niet betalen...

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fudgem schreef op maandag 07 juni 2010 @ 11:07:
Hallo,

Ik heb op zoek naar een paar in-ear oordopjes, die geschikt zijn voor de iphone (2G), en de play/pauze knopjes en microfoon hebben. De belangrijkste eis is dat ze stevig zijn, en dus lang mee gaan. Ik heb al twee paar standaard iphone oordopjes versleten, een paar van nuforce (ne-7m), en nu is bij mijn paar van Maximo (de ip-hs5) een van de doppen kapot gegaan, en dat zal wel leiden tot de andere dop die binnen afzienbare tijd het ook begeeft. Wat het probleem lijkt te zijn is dat bij de verbinding van de kabel met de plug er een kabelbreuk optreedt. Dus ik ben op zoek naar een Iphone headset, die lang meegaat, geluidskwaliteit etc. is dan een minder belangrijke factor. Wie heeft er een iphone headset waar hij goede ervaringen heeft op dit gebied?

ps: als alternatief kan ik ook gewone earbuds nemen, maar dan met een adapter-kabel ertussen, als er geen echte heavy-duty iphone earbuds zijn. Wat zijn in dat geval hele stevige earbuds?

De prijs is niet heel belangrijk maar veel meer dan 100 euro wil ik niet betalen...
Ik heb aluminium oordoppen van Meelec, die voelen opzich heel sterk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Ja, ok, maar het gaat vooral om de kabel, is die dik, en hoe is de verbinding bij de plug?

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Ik heb de Nuforce NE-5 gesoldeerd aan mijn oude iphone snoertje met remote, gebruik het nu 5-6 maanden zo elke dag. Ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Ben niet zo'n kluskees, dus solderen ga ik niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Die doppen van Meelec, hoe lang heb je die al, ik wil wel oordopjes die het zeker een jaar doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Misschien zijn Sennheiser MM50's iets voor je. Weet niet of je dat stevig genoeg vindt. Te koop voor ongeveer €50.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
die sennheisers, heb je daar zelf ervaring mee, gaan ze lang mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Fudgem schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:01:
die sennheisers, heb je daar zelf ervaring mee, gaan ze lang mee?
We verwachten op GoT dat je eerst zelf op zoek gaat naar ervaringen ;)

Verder gaat het hier over iPhone-accessoires, en die worden in 4i besproken. Schopje daarnaartoe dus.

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 08-06-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Huh? dat op zoek gaan naar ervaringen, daarvoor ben ik nu juist hier, ik kan wel reviews lezen, maar daar staan nooit lange termijn ervaringen bij, hoe lang iets echt meegaat dus. Na 4 kapotte doppen wil ik dat wel zeker weten voordat ik weer een set ga kopen. Als jij me kan zeggen waar ik die ervaringen zou kunnen vinden, ga ik daar graag kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De creative Ep-630i die ik heb bevallen wel goed. Hij past hij op de iPhone 2G vanwege z'n smalle plug. Play/pauze/mic zit er op. Ze zijn zeker steviger dan de originele iPhone oordopjes, maar of ze stevig genoeg voor je zijn weet ik niet. Zijn wel in-ears overigens. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 08-06-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecl!pS
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09-2024
Satch schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:12:
De creative Ep-630i die ik heb bevallen wel goed. Hij past hij op de iPhone 2G vanwege z'n smalle plug. Play/pauze/mic zit er op. Ze zijn zeker steviger dan de originele iPhone oordopjes, maar of ze stevig genoeg voor je zijn weet ik niet. Zijn wel in-ears overigens. :)
Hey die Ep-630i is exact het zelfde als mijn Sennheiser SX-nogiets (type heb ik niet meer bij de hand)
hier heb ik denk ik 3/4 jaar mee gedaan, en zijn behoorlijk zwaar onder handen genomen.
als je robuust wil kan ik een van deze 2 zeker aanraden.
zitten overigens ook goed, zelfs als je er gehoorbeschermers overheen draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:47
Fudgem schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:08:
Huh? dat op zoek gaan naar ervaringen, daarvoor ben ik nu juist hier, ik kan wel reviews lezen, maar daar staan nooit lange termijn ervaringen bij, hoe lang iets echt meegaat dus. Na 4 kapotte doppen wil ik dat wel zeker weten voordat ik weer een set ga kopen. Als jij me kan zeggen waar ik die ervaringen zou kunnen vinden, ga ik daar graag kijken...
Je kan zoeken op GoT, alleen al in 4i is er veel te vinden: http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart. En ook binnen DMS is er veel te vinden: http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Ik heb zelf nog wat rond gekeken, en de AKG K 370 spreken me erg aan, heeft iemand ervaringe met deze of andere in-ears van AKG? Ik kan op GoT en op internet weinig goede reviews oid vinden van AKG. Verder hebben ze het bij deze oordoppen over dat ze een 99,99% oxygen-free cable hebben, wat wil dat zeggen? Is dat goed, of jusit niet? Of is het een loze marketingkreet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

dat schijnt een betere doorvoer van het geluidssignaal op te leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Heb zelf wel goede ervaringen met deze: https://www.sonystyle.nl/...n-headsets/MDREX38IPW.CE7

(wel alleen getest met 3G(S))

[ Voor 10% gewijzigd door LuNaTiC op 16-06-2010 20:59 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Hoe lang heb je die Sony's al? Gaan ze lang mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik heb ze sinds oktober vorig jaar, dus tsja, wat is lang :)

Moet wel zeggen dat ik zelf ook redelijk veel van die krengen verslijt door de jaren heen... Al was dat voorheen meer te wijten aan het kwijtraken van die klote buds :+

Maar nu houd ik het dus wel redelijk lang vol ermee. Ligt toch echt aan je eigen voorzichtigheid.

Enige wat ik erg jammer vind is dat dit de lijn volgt van Apple als in: ze zijn afgestapt van het model waarbij het draad via je nek achterlangs moet en waar je dus je oordopjes kan laten rusten als je ze even niet in hebt :(

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 22:16

BHQ

Fudgem schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 20:54:
Of is het een loze marketingkreet?
Het verschil zal je niet horen, nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je zou ook naar ultimate ears kunnen kijken
http://www.logitech.com/nl-nl/speakers_audio/earphones
ze hebben een aantal modellen met een microfoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
Ik heb naar Ultimate ears gekeken (de metro.fi modellen, de rest vind ik te duur), maar ik zie ook weinig of tegenstrijdige info over de duurzaamheid van dat merk en specifieke modellen (de 170vi en de 220vi), weet iemand daar meer over? Hebben ze goede, "dikke" kabels en is vooral de aanlsuiting bij de plug goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die aansluiting bij de plug is bij 5 euro oordopjes zelfs nog goed en wat versta jij onder goed dan? bij normaal gebruik moet alles zeker een jaar mee gaan en als ze onder normaal gebruik kapot gaan heb je gewoon garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
Misschien de Creative EP-630i? Het is de microfoon variant van de EP-630. Geweldige in-ear headphones voor die prijs.

[ Voor 59% gewijzigd door catbread op 18-06-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
nou, bij mij nuforce ne-7m kreeg ik te horen dat de verbinding tussen de plug en de kabel neit onder de garantie viel, en daar was precies een kabelbreuk ontstaan, zeiden ze...

Pagina: 1