• Hurkee
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik heb verleden week een 37C530 gekocht .. prachtig beeld, fijne TV, maar .. vanaf het moment dat ik de TV aanzet hoor ik een hoog zoemend geluid, met name s'avonds als het wat stiller is, en de tv niet te hard staat. maar nu ik weet dat het er is stoor ik me er aan, en blijf ik hem ook horen.

Als ik achter de TV staat hoor ik het geluid aan de rechter bovenkant, net onder de ventilatie gaten, Ik heb net Samsung service center gebeld, en zij zeggen dat het de ventilator zou kunnen zijn .. maar daar vind ik het geluid te hoog voor. Het is mijn eerste LCD tv , en heb dus eigenlijk geen idee of dit soort geluiden normaal zijn, Lijkt mij niet eerlijk gezegd. Iemand ervaring met dit toestel ?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, zou bijna zeggen: hang er eens een dB-meter in de buurt... Sommige fans kunnen inderdaad een zoemend geluid voortbrengen; het volume hiervan kan je natuurlijk alleen maar (laten) beoordelen als je het meet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hurkee
DB meter in de buurt 37-38 dB met TV aan, 34-35 TV uit ....

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, Samsung bellen en vragen wat ze ervan vinden?

Mogelijk kan het ook worden opgelost door (bij sommige TV's) door een andere firmware of eventueel een aanpassing in het service-menu omtrent de fans.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Zie [LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14

In de 37 inch modellen van de C serie (niet de LED's maar de conventionele modellen, dus t/m de C750 of anders gezegd de C serie met 3 cijfers erachter) zit een probleem met de voeding/condensator.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 19:13 ]

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
nah, zoemend geluid is de voeding, heb ik bij mn Samsung 2443BW's ook last van. Zet de brightness eens op max en kijk of het er dan nog is?

• Hurkee
@ lolcode Brightness heb ik aangepast, en ook verder wat rond gespeeld met de kleur instellingen, gezoem is niet verdwenen ..

Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt met een Samsung service center. morgen komt er een monteur langs, ik zal morgen posten of die iets gevonden heeft ... ik vermoed dat er inderdaad een probleem met de voeding/condensator is ...

• duimp
  • Laatst online: 06-04-2025
ik heb zelf een 37c650 en hoor geen vreemde geluiden.
hoor wel van meer mensen dat ze er last van hebben, maar aangezien ik de tv met normaal geluid aan heb staan hoor ik echt niets apart.

kan natuurlijk altijd nog komen, ben welk benieuwd wat de monteur zegt.

• Hurkee
Monteur heeft gebeld, Er is blijkbaar bericht van Samsung zelf gekomen dat in elk geval voor de 37c530 een probleem zou zijn met de voeding. Het service center krijgt nieuwe onderdelen opgestuurd zodra ze deze binnen hebben word er een nieuwe afspraak gemaakt om het nieuwe onderdeel te plaatsen ... ben benieuwd of dit inderdaad het probleem gaat oplossen ...

• duimp
  • Laatst online: 06-04-2025
vraag mij of dit dan ook gaat gelden voor de 37c650?

• Hurkee
een paar weken verder, heeft wat langer geduurd omdat er onderdelen door Samsung gestuurd moesten worden ter vervanging ...

Er schijnt dus inderdaad een probleem te zijn met een van de trafo's die worden gebruikt voor de backlight regeling. Samsung heeft erkend en netjes een nieuwe printplaat gestuurd die er in 5 minuutjes tijd door de monteur is ingezet. Ik hoor nu dus geen gezoem meer ... ! probleem verholpen

nogmaalsvoor de duidelijkheid, ik heb een Samsung LE37C530, Backlighht op 20 zetten verhielp het probleem maar beperkt .. nu werkt alles zoals het hoort te zijn en geluid is weg ...

Bedankt voor jullie reacties
Pagina: 1