Keuzehulp: internetten op je smartphone: Vodafone

Pagina: 1
Acties:

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Topicstarter
In reviews: Keuzehulp: internetten op je smartphone staan naar mijn mening een aantal foutjes:
Allereerst wordt er gesproken over 3,6Mbps up en 1,4Mbps down, terwijl dit natuurlijk 3,6Mbps down en 1,4Mbps up moet zijn.

Verder staat in de vijfde alinea dat tethering en streaming niet zijn toegestaan. Dat tethering niet is toegestaan klopt en staat ook in de voorwaarden vermeld, maar dat streaming niet is toegestaan is mij onbekend. In de voorwaarden kan ik daar niets over vinden in ieder geval. Sterker nog, ik heb 2 maanden geleden een nieuw abonnement uitgezocht en ben daarbij op Vodafone uitgekomen omdat zij geen specifieke uitsluiting hadden voor streaming, wat ik toch af en toe zal gaan gebruiken (vooral YouTube). Ik heb daarbij ook gebeld naar de klantenservice van Vodafone en zij bevestigden het bovenstaande. Je moet alleen oppassen dat je niet over de 10x gemiddelde gebruik per maand gaat ivm de FUP, maar dat is wel duidelijk.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Down/up heb ik aangepast. De verwijzing naar streaming heb ik er uitgehaald. Ik vraag de auteur dit (morgen) te controleren.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Uit het prijsoverzicht "Gebruik in combinatie met pc/laptop, audio/video streaming, excessief gebruik is tevens niet toegestaan"

De zin is enigszins raar opgebouwd, maar wel duidelijk, denk ik ;) Voolgens mij is het ook geblokkeerd als de proxy aanstaat :)

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Topicstarter
arnoudwokke schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:20:
Uit het prijsoverzicht "Gebruik in combinatie met pc/laptop, audio/video streaming, excessief gebruik is tevens niet toegestaan"

De zin is enigszins raar opgebouwd, maar wel duidelijk, denk ik ;) Voolgens mij is het ook geblokkeerd als de proxy aanstaat :)
Nu ik het nog een keer lees, is het nog vager. Het stukje wat jij quote staat wel bij de Sim Only abo's, maar bij de normale abo's staat deze zin weer niet (of iets anders wat streaming uitsluit) en daar had ik het in eerste instantie over. Dus we hebben allebei gelijk :p

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Topicstarter
Klein schopje voor aandacht. Ik heb nog geen tijd gehad om Vodafone te bellen, maar zoals ik het in het overzicht zie is streaming wel toegestaan bij gewone Bel+SMS+Web abo's, maar niet bij de Sim Only abo's.

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Ik had een paar maanden geleden erover gebeld met een perswoordvoerder, zo komt die info erin (en ik dacht dat het voor beide vormen gold, niet alleen sim-only). Mocht dat niet geklopt hebben, dan hoor ik dat graag :)

En trouwens: er staat ook al in het artikel dat providers niet moeilijk doen, zolang je binnen fup blijft.

[ Voor 44% gewijzigd door arnoudwokke op 08-06-2010 12:44 ]

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Topicstarter
Mja, ik ging van de prijsoverzichten uit. Maar wat je zegt, zolang je rond de fup blijft, zullen ze niet moeilijk doen, anders krijg ik vanzelf wel bericht :p :D

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Inmiddels contact gehad met Vodafone, ze gaan het uitzoeken. Op verzoek van Voda alvast in de tabel streaming op 'ja' gezet (omdat woordvoerder zeker leek te weten dat streaming mag binnen fup)

Verwijderd

Toch blijft het vreemd dat hun tarievenoverzicht dit tegen blijft spreken; zeker als je op het punt staat een abbonement af te sluiten.
Nu (nieuwe versie?) staat het ook expliciet bij de niet-SIM-only variant.

Heb je toevallig al een reactie van Vodafone?
Pagina: 1