• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:53
Kids waren gisteren aan het spelen, en van het ene op het andere moment valt de pc uit en blijft zwart; wil niet meer opstarten.

De boel open gemaakt, en bij het indrukken van de aan/uitknop gaat de fan van de voeding draaien, en de fan van de cpu draait heel even, en stopt dan.

PC meegenomen naar mijn werk en het volgende gedaan:
- andere voeding aangesloten. Zelfde resultaat.
- alle componenten losgekoppeld; geheugen eruit, alleen 2x12 en 2x2 ATX power connectors aangesloten: zelfde resultaat.
- 2x2 ATX power connector losgekoppeld en zie daar: cpu fan blijft draaien; de boel start (uiteraard) niet op, maar de power blijft. Wijst dus op iets richting cpu of moederbord.
- cpu verwijderd en in andere pc gedaan: die pc start met die cpu gewoon op.

Mijn conclusie is op dit moment dat het moederbord naar de filistijnen is. Maar wil dit graag even polsen?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

Lijkt mij wel, maar je zou nog even een bios reset kunnen proberen. Volgens mij heb je dan alles wel gecovered.

-_-

Verwijderd

Sluiting?

Heb je moederbord al uit de kast gehaald?

Gewoon op een stuk karton leggen aansluiten en kijken of hij dan wel wil starten.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 09:39 ]

• GurbY{nl}
Moederbord is helemaal los van de kast; bios heb ik net gereset. Als ik enkel de 2x12 powerconnector aansluit, en de miniconnector voor de power-on switch en de cpu plaats, gaat alles draaien. HD en zo heb ik dan niet aangesloten, en geen geheugen geplaatst.

Doe ik dan de 2x2 powerconnecter erin en druk op de power-on knop dan krijg ik wat hierboven beschreven is: voeding slaat even aan, dan weer uit. CPU koeler draait hooguit een kwart slag en stopt.
Trek ik dan de 2x2 eruit dan begint alles te draaien...

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

stekker/kabel/aansluiting @ mobo gaar. Aangezien je andere voeding hetzelfde deed is het niet je stekker of kabel. Aansluiting @ mobo dus.

**edit**

die aansluiting is voor je procie, kun je andere processor proberen? misschien is je processor met de warmte opgestegen naar de proessor-hemel.

**re-edit**
zie dat die procie het in andere pc wel doet. Mobo deaudt dus. jammer maar helaas...

[ Voor 50% gewijzigd door w4rguy op 07-06-2010 10:14 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

• GurbY{nl}
Inderdaad: jammer maar helaas. Net even een ander mb gehaald en dat draait als een trein.
Wel weer opnieuw w7 installeren want die verslikt zich behoorlijk in een nieuw bordje. Maar ala, dan heb je ook weer een mooie verse install toch.

Tnx iedereen; duidelijk inderdaad dat het mb overleden was.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Alsjebliiieefft :P haha. Heb je je oude mobo wel een nette begravenis gegeven? Anders wil ik wel een speech houden.

...snif.. een moederbord zoalsd deze... zullen we nooit meer kennen ..we zullen je missen .. met je piepjes elke dag ...en hoe je de ventilatoren startte .. snif .. niemand kon ventilatoren starten zoals hij !!!

All-Round nerd | iRacing Profiel

Pagina: 1