3Com OfficeConnect Firewall problemen

Pagina: 1
Acties:

• wouterk123
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-01 12:16
Hallo tweakers,

Ik heb sinds kort een nieuwe router (de 3Com OfficeConnect) in gebruik.
Sinds ik deze router in gebruik heb duurt het laden van sommige webpagina's langer dan voorheen, vaak worden sommige onderdelen van pagina's (plaatjes etc.) helemaal niet geladen.
Het probleem doet zich niet voor bij alle websites. Maar bijvoorbeeld bij youtube worden de voorbeeld plaatjes van de gerelateerde video's niet weergeven. Het afspelen ervan gaat echter zonder problemen.
Ook de afbeeldingen bij tweaker-nieuwsartikelen worden vaak niet geladen.
Ik ben zeker geen expert op dit gebied maar het lijkt erop dat dit alleen gebeurt bij veelvuldige http-requests.

Nu heb ik ontdekt dat alles wel naar behoren werkt zodra ik de functie "SPI and Anti-DoS firewall protection" uitschakel in de router.
Het leek me niet verstandig om deze permanent uit te laten staan.
Er zijn echter aan aantal instellingen omtrent de Statefull Packet Inspection en Anti-Dos optie.
Ik heb al het een en ander verandert aan deze instellingen, maar echter zonder resultaat.
Omdat ik bij de helft van de instellingen ook niet weet wat het precies inhoud leek het me verstandig om de kennis van andere tweakers raad te plegen :)

Hieronder in de screenshot zijn de instellingen (met de fabrieks-parameters) te zien.
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/11v45rd.png

Alle hulp is welkom!

• wouterk123
niemand? :(

• wouterk123
laatste poging...

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Het zou hem in die fragmentation kunnen zitten. Het kan zijn dat je firewall allerlei pakketjes die gefragmenteerd worden aangeboden door de website gaat zitten blokkeren, maar de enige manier waarop je daarachter komt is door te snifferen met wireshark oid. Dan moet je op twee punten meten: vlak VOOR de firewall (aan de buitenkant dus) en vlak NA de firewall. Deze resultaten met elkaar vergelijken en je ziet wat er misgaat. Als je die resultaten hebt weet je misschien ook wat beter aan welke optie het precies ligt en wat er aan te doen valt.

Heb je de firmware al geupgrade

Vicariously I live while the whole world dies

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 14:55
Ik heb hetzelfde gehad met een 3Com router en wat bij mij de oplossing bood was een andere DNS gebruiken, ook de reden waarom ik die router toen vervangen heb voor een ander na een paar weken.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.