Ik sta op het punt om een Hyper-V Whitebox aan te schaffen. In deze whitebox komt de volgende Hardware:
1 x AMD Phenom II X4 945
1 x Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100
1 x ASUS M4A785T-M
2 x 4GB DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600
1 x 1TB SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ
1 x Intel PRO/1000 GT Desktop Adapter
Op deze fysieke host komen dan 3 machines te draaien, namelijk de volgende:
1 x OpenFiler SAN t.b.v. het aanbieden van iSCSI luns aan Hyper-V
2 x Hyper-V R2
Doormiddel van bovenstaande machines wordt dan een Hyper-V Cluster gemaakt waarop mijn overige virtuele machines komen te draaien, dit zullen voornamelijk Windows 2008 R2 machines zijn. Over de keuze waarom ik gekozen heb voor AMD kan ik simpel zijn, de kosten. Waar ik nog niet helemaal zeker van ben is de performance en dan met name van de HDD. Ik heb nu ook een whitebox draaien op een E6600 met 4GB en een SATAII disk en ik merk dat de HDD het gewoon niet meer aan kan. Nu vraag ik mij af of dit op bovenstaande configuratie het beter gaat.
offtopic : Als dit topic in het bestaande ESX(i) whitbox topic moet hoor ik het wel. Ik wist even niet of ik hiervoor een apart topic mocht openen.
1 x AMD Phenom II X4 945
1 x Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100
1 x ASUS M4A785T-M
2 x 4GB DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600
1 x 1TB SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ
1 x Intel PRO/1000 GT Desktop Adapter
Op deze fysieke host komen dan 3 machines te draaien, namelijk de volgende:
1 x OpenFiler SAN t.b.v. het aanbieden van iSCSI luns aan Hyper-V
2 x Hyper-V R2
Doormiddel van bovenstaande machines wordt dan een Hyper-V Cluster gemaakt waarop mijn overige virtuele machines komen te draaien, dit zullen voornamelijk Windows 2008 R2 machines zijn. Over de keuze waarom ik gekozen heb voor AMD kan ik simpel zijn, de kosten. Waar ik nog niet helemaal zeker van ben is de performance en dan met name van de HDD. Ik heb nu ook een whitebox draaien op een E6600 met 4GB en een SATAII disk en ik merk dat de HDD het gewoon niet meer aan kan. Nu vraag ik mij af of dit op bovenstaande configuratie het beter gaat.
offtopic : Als dit topic in het bestaande ESX(i) whitbox topic moet hoor ik het wel. Ik wist even niet of ik hiervoor een apart topic mocht openen.